Skip to content

پروژه مهاجرت آتلانتیک مسیر سریع‌تری را برای اقامت دائم کانادا فراهم می‌کند

سیستم مهاجرت آتلانتیک

مهاجرت سریع به کانادا از طریق پروژه مهاجرت آتلانتیک

پروژه مهاجرت آتلانتیک (AIP) یک مسیر مهاجرتی برای کارگران ماهر است که می‌خواهند در هر یک از استان‌هایی که آتلانتیک کانادا را تشکیل می دهند، زندگی کنند:

  • نیوبرانزویک؛
  • نیوفاندلند و لابرادور؛
  • نوا اسکوشیا؛
  • جزیره پرنس ادوارد (PEI)؛

پروژه مهاجرت آتلانتیک یک برنامه کارفرما محور است. برای واجد شرایط بودن، یک تبعه خارجی نیاز به پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای تعیین شده در آتلانتیک کانادا دارد.

پروژه مهاجرت آتلانتیک

مزایای AIP

در مقایسه با سایر مسیرهای مهاجرتی کانادا، پروژه مهاجرت آتلانتیک مزایای متعددی را برای افرادی که تمایل دارند در یکی از استان‌های اقیانوس اطلس ساکن شوند، فراهم می‌آورد:

    • نامزدها از زمان‌های پردازش کوتاه‌تر لذت می‌برند.
  • کاندیداها می توانند در حالی که وضعیت روابط عمومی خود را دنبال می کنند به طور قانونی در کانادا کار کنند.
  • مجوزهای کار نیازی به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) ندارند.
  • کاندیداها از خدمات تسویه حساب فردی لذت می‌برند.

زمان‌های پردازش کوتاه‌تر

یکی از مسیرهای مهاجرتی محبوب در استان‌های اقیانوس اطلس، پروژه مهاجرت آتلانتیک است، زیرا به داوطلبان واجد شرایط امکان می‌دهد همزمان در کانادا کار کنند و وضعیت اقامت دائم را به دست آورند.

زمان پردازش فعلی برای نامزدی که برای اقامت دائم از طریق پروژه مهاجرت آتلانتیک درخواست می‌کند هشت ماه است – کوتاه‌تر از بسیاری از مسیرهای مهاجرتی دیگر.

مجوز کار معاف از LMIA

اگر داوطلبی بخواهد قبل از اعطای اقامت دائم در چارچوب پروژه مهاجرت آتلانتیک شروع به کار کند، می‌تواند برای مجوز کار موقت درخواست دهد. این مجوز کار از LMIA معاف است.

برای واجد شرایط بودن برای این مجوز کار، یک نامزد باید:

  • یک پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای تعیین شده؛
  • یک معرفی نامه از استان آتلانتیک که در آن کار خواهند کرد.

این مجوز تحت پروژه مهاجرت آتلانتیک به مدت دو سال معتبر است و تنها به نامزد اجازه می‌دهد تا برای کارفرمایی که به او پیشنهاد کار داده است، کار کند. با این حال، صدور این مجوز کار تضمین‌کننده موفقیت‌آمیز بودن درخواست اقامت دائم نیست.

خدمات تسویه حساب شخصی

علاوه بر این، AIP تاکید زیادی بر کمک به نامزدها برای استقرار در استان‌های جدید خود دارد.

کارفرمایان باید با اتصال خود به یک آژانس شهرک‌سازی که به ایجاد یک طرح اسکان کمک می‌کند، با بهره‌گیری از پروژه مهاجرت آتلانتیک به مهاجران تازه‌وارد در استان کمک کنند. این بدان معناست که کاندیداها به توصیه‌های اسکان فردی بیشتری دسترسی دارند و به آن‌ها کمک می‌کند در جوامع جدید خود بهتر ادغام شوند.

چه کسی واجد شرایط است؟

هر استان آتلانتیک سالانه تعدادی درخواست پروژه مهاجرت آتلانتیک را بر اساس تقاضای بازار کار محلی پردازش می‌کند. کاندیداها ممکن است در داخل یا خارج از کانادا اقامت داشته باشند و باید شرایط واجد شرایط بودن این برنامه را داشته باشند.

علاوه بر دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای تعیین شده، نامزدها باید یکی از شرایط پروژه مهاجرت آتلانتیک را داشته باشند.

  • کارگر ماهر (خواه تجربه آنها در داخل کانادا باشد یا خارج از کشور).
  • فارغ التحصیل اخیر از یک موسسه معتبر پس از دوره متوسطه در آتلانتیک کانادا.

شرایط آموزشی پروژه مهاجرت آتلانتیک:

NOC TEER

  • 0 یا 1: مدرک تحصیلی یک ساله کانادایی پس از دبیرستان یا بالاتر، یا معادل آن از خارج از کانادا
  • 2، 3، یا 4: دیپلم دبیرستان کانادا، یا معادل آن از خارج از کانادا

تمامی مدارک تحصیلی خارج از کانادا در پروژه مهاجرت آتلانتیک به ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) نیاز دارند و گزارش ECA باید کمتر از پنج سال از تاریخی باشد که IRCC درخواست را دریافت می‌کند.

نیازهای زبان

نامزد باید سطح معینی از مهارت زبان را بر اساس NOC TEER پیشنهاد شغلی خود نشان دهد:

NOC TEERحداقل معیار زبان کانادایی (CLB)
0، 1، 2 یا 3CLB 5
4CLB 4

نتایج آزمون زبان باید کمتر از دو سال از تاریخ درخواست باشد.

صندوق تسویه حساب

متقاضیان پروژه مهاجرت آتلانتیک باید ثابت کنند که پول کافی برای حمایت از خود و خانواده‌شان در کانادا دارند. مقدار پول مورد نیاز بستگی به اندازه خانواده دارد.

تعداد اعضای خانوادهوجوه مورد نیاز (در CAD)
13672
24572
35620
46.824
57740
68729
79718
اگر بیش از 7 نفر است، این مقدار را برای هر عضو دیگر خانواده اضافه کنید989 دلار

افرادی که در حال حاضر با مجوز کار معتبر در کانادا زندگی و کار می‌کنند، برای پروژه مهاجرت آتلانتیک نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر وجود بودجه ندارند.

تفاوت بین AIP و برنامه‌های استانی نامزد چیست؟

پروژه مهاجرت آتلانتیک به استان‌های کانادا اجازه می‌دهد افرادی را که مایل به مهاجرت به کانادا و علاقه‌مند به اقامت در آن استان‌ها هستند، جذب کنند.

بیش از 80 جریان مهاجرت استانی وجود دارد و برخلاف پروژه مهاجرت آتلانتیک، بسیاری از این جریان‌ها برای دریافت نامزدی نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی یا تجربه کار یا تحصیل در کانادا ندارند.

PNPها که بخشی از پروژه مهاجرت آتلانتیک هستند، معمولاً یک فرآیند دو مرحله‌ای برای اقامت دائم می‌باشند. یک نامزد ابتدا باید یک نامزدی استانی دریافت کند و سپس برای اقامت دائم به دولت فدرال درخواست دهد.

به همین دلیل و به دلیل زمان‌های پردازش معمولاً طولانی‌تر، ممکن است فرآیندهای برنامه PNP نسبت به پروژه مهاجرت آتلانتیک زمان بیشتری را برای دریافت وضعیت اقامت دائم صرف کنند.

دستهبرنامه مهاجرت اقیانوس اطلس نامزد استانی برنامه
معتبر براینیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادواردهمه استان‌ها به جز نوناووت و کبک
نیاز به پیشنهاد شغلی دارید بله، از طرف کارفرمای تعیین شدهلازم نیست، بسته به جریان PNP
مسیری برای روابط عمومی فرایند یک مرحله‌ای. داوطلبان واجد شرایط می‌توانند مستقیماً برای PR اقدام کنند.فرایند دو مرحله‌ای درخواست دهند. نامزدها باید ابتدا توسط استان معرفی شوند، سپس برای درخواست به دولت فدرال دعوت شوند.
زمان پردازش تا روابط عمومی 8 ماه (از اکتبر 2024)بر اساس استان و جریان متفاوت است.

زمان تقریبی برای نامزدهای پیشرفته: 8-12 ماه

زمان تقریبی برای نامزدهای پایه: 12-24 ماه

وجوه تسویه حساب نیاز است، اما به طور قابل توجهی کمتر از اثبات وجوه مورد نیاز برای اکسپرس انتریهمه جریان‌های PNP به وجوه تسویه نیاز ندارند. در صورت نیاز، حداقل مدرک اکسپرس انتری به طور قابل توجهی بیشتر از وجوه تسویه حساب AIP مورد نیاز است
پشتیبانی تسویه حسابAIP برای کمک به کاندیداها و خانواده‌های آن‌ها برای ادغام بهتر به یک طرح تسویه حساب نیاز داردبیشتر PNP ها نیازی به طرح تسویه حساب ندارند

زمان پردازش تضمینی برای پروژه مهاجرت آتلانتیک وجود ندارد. زمان‌های پردازش مورد انتظار می‌تواند بر اساس تقاضای این برنامه نوسان داشته باشد و زمان‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی در بین برنامه‌های کاربردی متفاوت باشد.

روش‌های درخواست برای AIP

اگر معیارهای واجد شرایط بودن فوق را دارید، باید از یک کارفرمای تعیین شده در هر یک از استان‌های آتلانتیک یک پیشنهاد کاری دریافت کنید. پیشنهاد شغلی پروژه مهاجرت آتلانتیک باید شرایط خاصی را داشته باشد، از جمله:

  • تمام وقت (نه فصلی یا پاره وقت).
  • برای NOC TEER 0، 1، 2، یا 3: برای حداقل یک سال از زمانی که شما مقیم دائم می‌شوید معتبر است.
  • برای NOC TEER 4: دائمی، یعنی پیشنهاد تاریخ پایان مشخصی ندارد.

گام بعدی شروع به جمع آوری مدارک مورد نیاز است، این شامل موارد زیر است:

  • آزمون زبان شما؛
  • گزارش ECA، اگر در خارج از کانادا تحصیل کرده اید.
  • اثبات وجوه.

بعد از این، پروژه مهاجرت آتلانتیک امکان دریافت طرح تسویه حساب با آژانس تسویه حساب را برای شما فراهم می‌کند. این‌ها رایگان هستند و می‌توانند انجام شوند چه در حال حاضر در کانادا یا خارج از کشور باشید. کارفرمای تعیین شده شما ممکن است بتواند به شما در یافتن آژانس تسویه حساب کمک کند.

در مرحله بعد، به گواهی تایید پروژه مهاجرت آتلانتیک نیاز دارید که کارفرمای شما باید برای آن درخواست دهد.

پس از تایید کارفرمای شما و تایید پیشنهاد شما توسط استان در پروژه مهاجرت آتلانتیک، می‌توانید درخواست اقامت دائم خود را ارسال کنید.

پس از انجام مراحل فوق، می‌توانید درخواست اقامت دائم خود را در پروژه مهاجرت آتلانتیک به صورت آنلاین ارسال کنید. شما باید برخی از فرم‌ها را پر کنید، تمام اسناد و اسکن‌های عکس را آپلود کنید، هزینه‌ها را پرداخت کنید و در بیشتر موارد بیومتریک خود را ارسال نمایید.

کارفرمای تعیین شده چیست؟

پروژه مهاجرت آتلانتیک دولت ایالتی کارفرمایان خاصی را در آتلانتیک کانادا تایید می‌کند تا بتوانند کارگران خارجی را استخدام کنند. کارفرمایان باید معیارهای خاصی را داشته باشند، مانند داشتن وضعیت مالی مناسب، رعایت استانداردهای استخدام و قوانین ایمنی و بهداشت.

همچنین، شرکت‌ها باید حداقل به مدت دو سال در یکی از استان‌های اقیانوس اطلس تحت مدیریت یکسان فعالیت فعال و مستمر داشته باشند یا بتوانند با تأیید استان، فعالیت مداوم و فعال را در مکان دیگری نشان دهند. هزینه اضافی برای تبدیل شدن به یک کارفرمای تعیین شده در پروژه مهاجرت آتلانتیک وجود ندارد.

تقاضای AIP

در چند سال اخیر، تعداد تازه‌واردانی که از طریق پروژه مهاجرت آتلانتیک برای اقامت در استان‌های آتلانتیک کانادا انتخاب شده‌اند، افزایش قابل‌توجهی داشته است.

طبق گزارش ردیاب مهاجرت آتلانتیک شورای اقتصادی آتلانتیک، مهاجرت در راستای پروژه مهاجرت آتلانتیک در سال 2023 به رکورد 32000 نفر در منطقه رسید – در حالی که در سال 2013 این عدد 5800 نفر بود.

پاتریک برانون، محقق ارشد این شورا گفت: «پروژه مهاجرت آتلانتیک سه استان دریایی کانادا را برای اولین بار به نسبت سهم خود از جمعیت کشور قادر به جذب مهاجران کرده است.»

با توجه به محبوبیت فزاینده استان‌های اقیانوس اطلس بین تازه‌واردان، برخی از استان‌ها پروژه مهاجرت آتلانتیک را متوقف کردند تا به نیازهای متغیر بازار کار پاسخ دهند.

در 18 سپتامبر، نیوبرانزویک اعلام کرد که دیگر درخواست‌های تأیید جدید پروژه مهاجرت آتلانتیک را برای باقیمانده سال نمی‌پذیرد، زیرا تخصیص برای سال 2024 رسیده است. انتظار می‌رود این برنامه در اوایل سال 2025 در استان بازگشایی شود.

در نوا اسکوشیا، پروژه مهاجرت آتلانتیک تصمیم گرفته است که درخواست‌های مهاجرت از سوی سرپرستان خدمات غذایی (NOC 62020) را به صورت نامحدود متوقف کند.

نتیجه‌گیری:

پروژه مهاجرت آتلانتیک به عنوان یک مسیر مهاجرتی کارفرما محور، فرصت‌های ویژه‌ای را برای کارگران ماهر فراهم می‌کند تا در استان‌های اقیانوس اطلس کانادا زندگی و کار کنند. با ارائه مزایایی همچون زمان‌های پردازش کوتاه‌تر، امکان کار قانونی همزمان با درخواست اقامت دائم، و معافیت از نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA)، این برنامه برای افراد دارای مهارت‌های مورد نیاز بازار کار محلی بسیار جذاب است.

همچنین، پروژه مهاجرت آتلانتیک با حمایت از خدمات تسویه حساب شخصی و کمک به ادغام مهاجران در جوامع جدید، نقش مهمی در تسهیل مهاجرت و توسعه اقتصادی استان‌های آتلانتیک ایفا می‌کند. افزایش تعداد مهاجران منتخب و تلاش استان‌ها برای پاسخگویی به نیازهای متغیر بازار کار نشان‌دهنده اهمیت و اثربخشی این برنامه در جذب نیروی کار متخصص به کانادا است.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی