Skip to content

آیا می توانید بیش از یک نمایه اکسپرس اینتری داشته باشید؟

آیا می توانم بیش از یک نمایه اکسپرس اینتری داشته باشم؟

آیا می توانم بیش از یک نمایه اکسپرس اینتری داشته باشم؟

تکمیل نمایه اکسپرس اینتری اولین قدم برای مهاجرت دائم به کانادا از طریق اکسپرس انتری هست. یک دعوت نامه برای درخواست پناهندگی دائم بر اساس امتیاز و رتبه شما در استخر اکسپرس اینتری با استفاده از سیستم رتبه بندی جامع CRS که برای ارزیابی متقاضیان در دسترس استفاده میشه.

امتیاز CRS هر متقاضی بر اساس عوامل مختلفی مثل تحصیلات، مهارت ها، تجربه کاری و توانایی زبان محاسبه میشه. طبق گفته دولت کانادا، شما فقط مجاز به داشتن یک نمایه اکسپرس اینتری هستید.

این قانون در قانون مهاجرت کانادا ذکر شده. سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC تاکید میکنه که داشتن بیش از یک نمایه فرصت بهتری برای درخواست دعوت شدن به برای پناهندگی دائم در کانادا رو به شما میده و همچنین شما رو قادر نمیکنه تحت برنامهای دیگه دعوت شوید.

پروفایل های تکراری در استخر اکسپرس اینتری

براساس یک گزارش سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی استراتژیک از ابتدای سال ۲۰۲۳، اگرچه هر نامزد فقط می‌تواند یک نمایه فعال در مجموعه داشته باشد، اما او می‌تواند یک GCKey جدید بسازد و سپس یک نمایه اکسپرس اینتری جدید ارسال کند.

GCKey به صورت یک اعتبار الکترونیکی منحصر به فرد (شامل نام کاربری و رمزعبور) کمک می‌کند تا متقاضیان بتوانند به خدمات دولتی آنلاین دسترسی داشته باشند.

توی چند سال اخیر، تعداد نمایه‌ اکسپرس اینتری های تکراری توی استخر اصلا خیلی نبوده. با این کم بودن، IRCC (دولت کانادا برای مهاجرت و پناهندگی) هیچ کاری نمی‌کرده که این پروفایل‌ها رو پاک کنه. اما حالا نمایه‌های تکراری توی استخر اکسپرس اینتری (یکی از بخش‌های IRCC برای بعضی از برنامه‌های مهاجرت) خیلی زیاد شده.

توی 9 ژانویه 2023، چیزی حدود 29945 نمایه اکسپرس اینتری تکراری مرتبط با 10229 نفر کاندیدای منحصر به فرد وجود داشت. این گزارش با استفاده از مقایسه عناصر مهم اطلاعات مثل نام، تاریخ تولد و غیره اون نمایه‌های تکراری رو که کاندیداهای منحصر به فرد رو نشون می‌ده رو شناسایی کرده.

این گزارش مشخص نمی کند که چرا متقاضیان چندین نمایه اکسپرس اینتری ایجاد کرده اند، اما بیان می کند که:

  • در 70 درصد موارد، هیچ تغییری در نمرات CRS بین هر دو پروفایل مشخص از یک نامزد وجود نداشت. چنین رقم بالایی نشان دهنده تلاش برای بازی با سیستم نیست.
  • 53٪ از همه موارد تکراری به مدت 100 روز غیرفعال بوده اند، که نشان می دهد بسیاری از موارد تکراری رها شده اند.
  • تعداد نامزدهایی که بیش از یک نمایه داشتند از اکتبر تا نوامبر 57٪ افزایش یافته است، که به شدت نشان دهنده پاسخ به مهلت 16 نوامبر برای به روز رسانی نمایه ها با اطلاعات NOC 2021 است.

این گزارش با بیان این که هیچ نشانه واضحی از نگرانی‌های یکپارچگی در سیستم اکسپرس اینتری وجود ندارد، به پایان رسید، اما تعداد زیاد نمایه اکسپرس اینتری تکراری ممکن است تلاش IRCC را برای “پاکسازی” استخر تضمین کند.

آیا من واجد شرایط ورود سریع هستم؟

برای واجد شرایط بودن برای اکسپرس اینتری، نامزدها باید حداقل یکی از سه برنامه مهاجرت اقتصادی فدرال فدرال را رعایت کنند: برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (CEC) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP).

FSWP مسیر اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا است. حداقل الزامات عبارتند از:برای شرکت در برنامه اکسپرس ایتری، نامزدها باید حداقل یکی از سه برنامه مهاجرت اقتصادی کانادا را دنبال کنند: برنامه کارگران ماهر (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (CEC) و برنامه تجارت ماهر (FSTP).

برنامه کارگران ماهر (FSWP)، مسیر اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا است و شرایط حداقلی آن شامل:

  • حداقل یک سال سابقه کار مستمر تمام وقت یا معادل با حقوق در 10 سال گذشته در یک شغل ماهر تحت طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) TEER رده 0، 1، 2 یا 3؛
  • توانایی زبانی متوسط ​​یا بهتر در زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • برای داوطلبانی که در خارج از کانادا تحصیل کرده اند، یک مدرک تحصیلی (گواهی، دیپلم، یا مدرک) و یک ارزیابی اعتبار آموزشی گزارش (ECA)

علاوه بر رعایت حداقل شرایط کار، توانایی زبان و تحصیلات FSWP، داوطلبان باید حداقل 67 امتیاز را نیز در جدول امتیازات آن کسب کنند.

CEC برای دانشجویان بین المللی و کارگران خارجی که دارای تجربه کاری در کانادا هستند اقامت دائم ارائه می دهد. داوطلبان باید حداقل یک سال تجربه کاری ماهر، حرفه‌ای یا فنی در کانادا در مدت 3 سال از تاریخ درخواست کسب کرده باشند و معیارهای مهارت زبان مربوطه را داشته باشند.

اگه میخای تو یه کار تجاری حرفه‌ای شروع کنی و همیشه تو یک مکان دایمی باشی، FSTP بهت کمک می‌کنه. FSTP برای اوناییه که میخوان به عنوان یک تاجر ماهر فعالیت کنن و به شرایط مورد نیاز برسن. بعضی از شرایط مورد نیاز شامل:

  • حداقل 2 سال سابقه کار تمام وقت در یک حرفه ماهر در دوره 5 ساله قبل از ارسال درخواست
  • برآوردن الزامات شغلی حرفه ماهر
  • داشتن یک پیشنهاد شغلی تمام وقت در کانادا برای یک دوره حداقل 1 ساله یا داشتن گواهی صلاحیت در حرفه مهارتی که توسط مقامات رسمی کانادا ارائه شده است
  • دارای معیارهای مهارت زبان

منبع : cicnews.com

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی