Skip to content

رد درخواست استخدام خلبانان

Sunwing می گوید اختلالات سفر تعطیلات ناشی از رد LMIA است_63cc1617c1ac6jpeg

 اداره مهاجر کانادا می گوید: اختلالات سفر در تعطیلات ، ناشی از رد درخواست استخدام شرکت سانگ وین برای  خلبان ماهر خارجی بوده است .آیا کانادا خلبان ماهر ندارد یا سانگ وین قصد استخدام خلبان خارجی با حقوق ومزایای پایین تر را دارد؟

اختلالات در شرکت های هواپیمایی ناشی از رد LMIA از رد خلبان های واجد شرایط بوده است

در جلسه اخیر کمیته دائمی حمل و نقل، زیرساخت ها و جوامع، یک نماینده شرکت هواپیمایی گفت که بیش از 7000 شکایت از مسافران دریافت کرده است که به دنبال جبران هزینه های مربوطه و بازپرداخت هستند.

این ایرلاین 67 پرواز را بین 15 و 31 دسامبر لغو کرد. این تا حدی به دلیل هوای طوفانی غیرمعمول زمستانی بود، اما کمبود نیروی انسانی نیز نقش مهمی داشت.

جهت مشاوره رایگان با مشاورین موسسه اینجا کلیک نمایید

مسافران ساسکاچوان به‌ علت لغو پرواز ها متضرر شدند، زیرا Sunwing تمام پروازهای خود را از فرودگاه‌های رجینا و ساسکاتون در تاریخ 29 دسامبر لغو کرد. پس از رد درخواست، آنها برای استخدام کارگران خارجی، این ایرلاین خلبان کافی برای خدمات رسانی به این فرودگاه‌ها در خواست دادند.

طبق گفته Unifor، بزرگترین اتحادیه بخش خصوصی کانادا که بیش از 16000 کارمند هوانوردی را نمایندگی می کند، Sunwing قصد داشت 63 خلبان را از طریق برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) در ماه اکتبر استخدام کند تا در فصل شلوغ زمستانی با هواپیما پرواز کنند.

درتاریخ 14 اکتبر 2022، اتحادیه بخش خصوصی کانادا (Unifor) با ارسال نامه ای به مدیر اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC)، مبنی بر اینکه اتحادیه اعتقاد ندارد که شرکت سان وینگ توانسته است به اندازه‌ای کافی جهت استخدام کارگرانی که واجد شرایط هستند یا قادر به واجد شرایط شدن و اموزش دیدن را دارند،  اقدامات لازم را انجام داده باشد و Sunwing کمبود خلبانان کانادایی ثابت نکرده است  که می توانند موقعیت ها را پر کنند یا برای پر کردن این موقعیت ها آموزش لازم را بدهد و این شرکت هواپیمایی به اندازه کافی جست و جو لازم را نکرده است.

LMIA چیست؟

LMIA سندی است که یک کسب و کار یا کارفرمای کانادایی باید به عنوان بخشی از درخواستی برای استخدام کارگران موقت خارجی  تکمیل کنند . این سند بیان می‌کند که چرا یک کسب‌وکار نیاز فوری به کارگران خارجی دارد.

در تایید شدن درخواست کارفرما کانادایی ، تلاش‌هایی که برای استخدام کانادایی‌ها یا مهاجرین مقیم انجام شده است و تأثیر استخدام کارگران خارجی بر نیروی کار کانادا  تاثیر گذار است. کارفرما باید ثابت کند که کانادایی ها یا ساکنان دائمی کافی با مهارت ها، آموزش یا تجربه کاری کافی برای پر کردن موقعیت ها وجود ندارد.

این سند به ESDC ارسال می‌شود، که تصمیم می‌گیرد آیا آوردن TFW تأثیر مثبت، خنثی یا منفی بر نیروی کار کانادا خواهد داشت. اگر LMIA مثبت یا تلقی شود، کسب و کار می تواند با استخدام کارگران خارجی ادامه دهد.

چرا LMIA شرکت هواپیمایی Sunwing رد شد؟

نامه Unifor می گوید که Sunwing به دلیل رعایت نکردن الزامات قانونی، شرایط لازم برای LMIA  برآورده نکرده است و این شرکت جست و جوهای کافی جهت استخدام نیروهای ماهر کانادایی را  در حوزه خدمات هوایی  انجام نداده است و به این علت درخواست استخدام نیروی ماهر خارجی مورد تایید قرار نگرفته است.

اتحادیه می گوید خلبانان واجد شرایط در کانادا کم نیستند

علاوه بر این، Unifor گفت که Sunwing به دلیل کمبود نیروی کار تولیدی، سعی در استخدام خلبان از طریق TFWP دارد. اتحادیه اعلام کرد که در طول همه‌گیری، زمان پرواز ماهانه خلبانان کاهش یافته و هنوز به سطح قبل از همه‌گیری بازگردانده نشده است.

همچنین گفت که بعید است خلبانانی وجود داشته باشد که بتوانند شرایط لازم شغلی را برآورده کنند، فقط کسانی هستند که به آموزش اضافی نیاز دارند، که نباید مانعی می‌شد.

نرخ دستمزد برای TFWها بیشتر از خلبانان اتحادیه بود

یونیفور پیش بینی کرده است که سان‌وینگ قرار است نرخی بالاتر از خلبانان کانادایی به TFWها بپردازد. آنها گفتند که تبلیغات به دست آمده از طریق SmartWings نشان می دهد که 9500 دلار آمریکا به کاپیتان ها به صورت ثابت به اضافه 5000 دلار در ماه نقد ارائه می شود. این مبلغ بیشتر از پولی است که کاپیتان های پردرآمد کانادایی بر اساس قرارداد اتحادیه به دست می آورند.

علاوه بر این، وقتی صحبت از قوانین اتحادیه جهت استفاده از TWFP می شود، کارفرما باید:

  • در آگهی استخدام همان نرخ‌های دستمزدی را که طبق قرارداد جمعی تعیین شده است، ارائه دهید.
  • شرایط و ضوابط TFW را با کارگران مقیم دائم کانادا و کانادا اعمال کند.
  •  کارفرمایان به طور فعال با نمایندگان اتحادیه ها برای استخدام کانادایی ها و مقیمان دائمی همکاری کنند.

ولی شرکت هوایمایی Sunwing ادعاهای اتحادیه مبنی بر اینکه این شرکت هواپیمایی می‌خواهد TFW را به عنوان جایگزینی ارزان‌تر برای خلبانان داخلی استخدام کند، رد کرد.

لن کورادو، رئیس Sunwing،در نوامبر  به کانادین پرس گفت: «اظهاراتی که توسط Unifor Local 7378 ارائه می‌شود مبنی بر اینکه برنامه‌های Sunwing Airlines برای استخدام خلبانان خارجی فصلی به‌عنوان «جایگزین ارزان‌تر» برای استخدام خلبانان کانادایی کاملاً نادرست است.

Sunwing معمولاً خدمات را در طول ماه‌های گرم کاهش می‌دهد، زیرا یک شرکت هواپیمایی و در تور های گردشگری با  در مقاصد جنوبی تخصص دارد و در تابستان تقاضای کمتری دارد. کورادو گفت که استخدام خلبانان به عنوان TFW در پیش از تعطیلات به شرکت هواپیمایی امکان می دهد کارکنان کافی در طول فصل زمستان داشته باشد.

جهت مشاوره رایگان با مشاورین موسسه اینجا کلیک نمایید

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی