Skip to content

سفر موقت به خارج از کانادا : شرایط ورود مجدد و اخذ ویزای بازگشت کانادا

آیا می توانم به عنوان اقامت موقت به خارج از کانادا سفر کنم؟

سفر موقت به خارج از کانادا : شرایط ورود مجدد و اخذ ویزای بازگشت کانادا

ساکنان موقت کانادا ممکن است به خارج از این کشور سفر کنند، اما باید شرایط ورود مجدد را داشته باشد که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) برای بازگشت مشخص شده است. (اخذ ویزای بازگشت کانادا)

اخذ ویزای بازگشت کانادا

ساکنان موقت شامل بازدیدکنندگان از کانادا، و همچنین دانشجویان بین‌المللی و کارگران خارجی موقت می‌شوند. هر یک از این گروه‌های اتباع خارجی یک ویزای بازدیدکننده/ویزای اقامت موقت (TRV) دریافت خواهند کرد. ) برای آمدن به کانادا.

بازدیدکنندگان کانادا (ساکنان موقتی که دارای مجوز کار یا تحصیل نیستند) در صورت سفر به خارج از کانادا یا ایالات متحده (ایالات متحده) باید شرایط ورود خاصی را برای بازگشت داشته باشند که این ساکنان موقت شرایط اخذ ویزای بازگشت کانادا را بتوانند دریافت کنند. با این حال، این الزامات بسته به اینکه فرد مسافر مورد نیاز ویزا، مسافر معاف از ویزا یا شهروند ایالات متحده باشد، متفاوت است.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

مسافران مورد نیاز ویزا

هر کسی که به کانادا می‌خواهد سفر کند باید ویزای بازدیدکننده‌ای داشته باشد، مگر اینکه از ایالات متحده یا سنت پیر و میکلون بازگشت کرده باشد. ویزا برای مسافران اهل کشورهای خارجی لازم است تا بتوانند وارد کانادا شوند و شرایط اخذ ویزای بازگشت کانادا را داشته باشند.

مسافران معاف از ویزا

مسافرانی که معاف از ویزا هستند، افرادی از کشوری هستند که برای سفر به کانادا نیاز به مجوز سفر الکترونیکی (eTA) دارند. اگر این مسافران به کانادا پرواز کنند، eTA مورد نیاز است. اما اگر از طریق زمینی یا دریایی مانند قایق، قطار، اتوبوس و غیره به کانادا وارد شوند، نیز باید از eTA برخوردار باشند. در این صورت، کافی است که مسافران از داشتن گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر اطمینان حاصل کنند.

توجه: eTAها پنج سال از زمان صدور یا تا زمانی که گذرنامه مرتبط با eTA منقضی شود معتبر است. مسافران معاف از ویزا باید اطمینان حاصل کنند که با استفاده از گذرنامه ای که به eTA آنها مرتبط است به کانادا سفر می کنندو شرایط اخذ ویزای بازگشت کانادا را دارا هستند.

اخذ ویزای بازگشت کانادا

ایالات متحده شهروندان

ایالات متحده شهروندان معمولاً برای ورود به کانادا فقط به پاسپورت یا سند مسافرتی معتبر نیاز دارند. با این حال، IRCC خاطرنشان میکند که اعضای NEXUS می توانند از کارت عضویت خود برای ورود به کانادا صرف نظر از نوع حمل و نقل (زمینی، دریایی، هوایی) استفاده کنند. در همین حال، اعضای FAST می توانند از کارت عضویت خود برای ورود به کانادا فقط در سفرهای زمینی یا دریایی استفاده کنند.

بیشتر: تحرک به عنوان دانشجوی بین المللی یا کارگر موقت خارجی

هم دارندگان مجوز تحصیل و هم دارندگان مجوز کار می توانند به خارج از کانادا سفر کنند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که خود مجوز (تحصیل یا کار) به عنوان یک سند سفر عمل نمی کند و اخذ ویزای بازگشت کانادا خود مراحل چندگانه ای دارد که اگر مایل بودند مسیرش را طی کنند.

اخذ ویزای بازگشت کانادا

به عبارت دیگر، هیچ یک از این مجوزها به شما حق سفر و/یا ورود به کانادا را نمی دهد. این بدان معنی است که، علاوه بر مجوز ، بسته به اینکه از کجا هستید، ممکن است به ویزای بازدیدکننده یا eTA برای خروج و ورود مجدد به کانادا نیاز داشته باشید.(اخذ ویزای بازگشت کانادا) .IRCC خاطرنشان می کند که برخی از دانشجویان بین المللی ممکن است برای ورود مجدد به کانادا فقط به پاسپورت معتبر نیاز داشته باشند و این بستگی به این دارد که اهل کجا هستند.

توجه: IRCC تصریح می‌کند که داشتن eTA یا ویزا، همراه با مجوز تحصیل/کار، اخذ ویزای بازگشت کانادا را تضمین نمی‌کند. دارنده مجوز هنوز موظف است قبل از اینکه اجازه بازگشت به کشور را داشته باشند، ثابت کند که همه شرایط لازم برای ورود مجدد قابل اجرا را دارند.(اخذ ویزای بازگشت کانادا)

اخذ ویزای بازگشت کانادا
تفاوت بین سابقه بازدیدکننده و ویزای بازدیدکننده چیست؟

ویزاهای بازدید کننده به اتباع خارجی اجازه می دهد تا به کانادا بیایند، چه برای بازدید، تحصیل یا کار موقت. با این حال، همچنین مهم است که اتباع خارجی این سند را با سابقه بازدیدکننده اشتباه نگیرند.

ویزای بازدیدکننده به شهروندان کشورهای مورد نیاز ویزا اجازه می‌دهد تا حداکثر شش ماه به عنوان بازدیدکننده به کانادا سفر کرده و وارد آن شوند. این ویزا در داخل پاسپورت گیرنده قرار می گیرد و ثابت می کند که آنها شرایط لازم برای ورود به کانادا را دارند. ویزای بازدیدکننده شامل تاریخی است که باید تا آن زمان به کانادا برسید، اما توجه به این نکته مهم است که این تاریخ نشان‌دهنده زمانی نیست که دارنده ویزا باید کشور را ترک کند.

سابقه بازدیدکننده سندی است که توسط آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) یا IRCC برای تمدید یا محدود کردن اقامت گیرنده در کانادا صادر می‌شود. به عبارت دیگر، از سابقه بازدیدکننده برای تأیید وضعیت بازدیدکننده یک تبعه خارجی در کانادا استفاده می‌شود و همچنین مشخص می‌کند که فرد چقدر مجاز است در این کشور بماند.

برخلاف ویزای بازدیدکننده، سوابق بازدیدکنندگان اسناد مستقلی هستند که در گذرنامه گیرنده قرار نمی‌گیرند. قابل ذکر است، این اسناد شامل یک تاریخ انقضا برای اقامت گیرنده در کانادا است، که در آن تاریخ فرد باید کشور را ترک کند.

هنگامی که IRCC درخواست تمدید اقامت آنها در کانادا یا بازگرداندن وضعیت آنها را تأیید می کند (اخذ ویزای بازگشت کانادا)، سوابق بازدیدکنندگان ممکن است به اتباع خارجی نیز ارائه شود. اتباع خارجی باید زمانی که:

برای ثبت بازدیدکننده درخواست دهند

  • اگر از قبل بدانند که می خواهند بیش از شش ماه بمانند، ابتدا به بندر ورودی می رسند
  • آنها در حال حاضر در کانادا هستند و تصمیم گرفته اند که می خواهند بیشتر بمانند

توجه: اتباع خارجی که قبلاً در کانادا هستند، باید حداقل 30 روز قبل از پایان اقامت مجاز خود در کانادا، برای ثبت یک بازدیدکننده درخواست دهند.

0
منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : سفر به کانادا

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی