Skip to content

وظایف اداره مهاجرت کانادا IRCC

چگونه IRCC با سایر بخش ها برای پردازش برنامه ها کار می کند

وظایف اداره مهاجرت کانادا IRCC

پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا یا همان اداره مهاجرت کانادا IRCC مسئول اجرای قوانین و قوانین مندرج در اداره مهاجرت و پناهندگان است ، بر اساس قانون (IRPA). وزیر اداره مهاجرت کانادا وظیفه اجرای قانون مهاجرت و پناهندگی کانادا را با وزیر امنیت عمومی که همچنین رئیس این سازمان است تقسیم کرده اند.

این دو بخش اغلب با یکدیگر همکاری می کنند و در تمامی مراحل مراحل مهاجرت و ورود به کانادا دخیل هستند.

این قانون تقریباً همه جنبه‌های سیستم اداره مهاجرت کانادا IRCC از جمله نحوه ارسال درخواست‌ها، الزامات برنامه، اطمینان از اینکه سیاست‌های مهاجرت در جهت تقویت اقتصاد کانادا، اتحاد مجدد خانواده‌ها و حفاظت از امنیت ملی است را پوشش می‌دهد.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

بخش‌های دیگر نیز در پردازش یا تکمیل درخواست‌های مهاجرت درگیر هستند. برای مثال، اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) نقش کلیدی در برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) دارند.

نقش اداره مهاجرت کانادا IRCC در مهاجرت

اداره مهاجرت کانادا IRCC بخش اصلی دولتی است که در ارزیابی درخواست مهاجرت نقش دارد. این تضمین می‌کند که متقاضیان واجد شرایط برنامه انتخابی خود هستند و درخواست‌ها به درستی و صادقانه تکمیل می‌شوند.

این بخش همچنین اهداف سالانه مهاجرت را برای پذیرش های جدید مقیم دائم تعیین می کند و تسهیلات درخواست‌های مهاجرت اقتصادی، حمایت مالی کلاس خانواده، پناهندگان و مدعیان پناهندگی. همچنین این دپارتمان است که شهروندی اعطا می کند و اسناد مسافرتی را صادر می کند. به عنوان پاسپورت.

آژانس خدمات مرزی کانادا

قوانین IRPA همچنین شامل قوانین مربوط به عدم پذیرش و حفظ امنیت ملی است.

CBSA مسئول اجرای مهاجرت است، مانند تصمیم‌گیری در مورد قابلیت پذیرش در بندر ورودی متقاضی. برای انجام این کار، CBSA باید با IRCC همکاری نزدیکی داشته باشد. به عبارت دیگر، IRCC ممکن است تصمیم به تأیید یک برنامه بگیرد، اما این بر عهده CBSA است که به تازه وارد اجازه ورود به کانادا را بدهد.

این بدان معناست که CBSA ارزیابی می کند که آیا یک تازه وارد برای کانادا یک خطر امنیتی است یا خیر. آنها بررسی های پیشینه ای را انجام می دهند که شامل بررسی سوابق کیفری می شود. اگر متوجه شوند که فرد در گذشته مرتکب تخلف شده است، می تواند غیرقابل قبول تلقی شود و فرد تازه وارد اجازه ورود به کانادا را نخواهد داشت.

این ممکن است برای هر چیزی از جرم جدی تا اتهام DUI باشد. این بخش همچنین در صورت لزوم مجوزهای امنیتی را صادر می کند. IRCC هیچ کنترلی بر زمان پردازش برنامه‌ای که توسط CBSA برای تایید امنیتی بررسی می‌شود، ندارد و این می‌تواند باعث تاخیر در پردازش شود.

اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا

استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) مسئول صدور ارزیابی های تاثیر بر بازار کار (LMIAs) در برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP). کارفرمایان کانادایی گاهی اوقات مایلند کارگران خارجی موقت (TFW) را استخدام کنند زیرا نمی توانند کارگران کافی با مهارت های لازم برای یک شغل را در کانادا پیدا کنند.

برای انجام این کار، آنها باید یک LMIA را به ESDC ارسال کنند تا تصمیم بگیرد که آیا استخدام TFW برای این موقعیت تأثیر مثبت، منفی یا خنثی (بدون) بر اقتصاد کانادا خواهد داشت. اگر ESDC تصمیم بگیرد که تأثیر خنثی یا مثبت باشد، کارفرما مجاز خواهد بود TFWs را استخدام کند.

از اینجا، TFW باید یک کپی از LMIA را از کارفرما دریافت کند تا با درخواست مجوز کار خود به اداره مهاجرت کانادا IRCC ارسال کند. زمان پردازش برای LMIA بسته به جریان می تواند از 9 تا 57 روز باشد. این علاوه بر استاندارد خدمات اداره مهاجرت کانادا IRCC برای برنامه مجوز کار است.

اداره مهاجرت کانادا IRCC

این روابط چگونه بر اداره مهاجرت کانادا IRCC تأثیر می‌گذارند؟

طبق یک گزارش اخیر معاون سابق وزیر مهاجرت نیل ییتس، رابطه بین اداره مهاجرت کانادا IRCC و سایر ادارات دولتی بسیار پیچیده است

به نظر می‌رسد که تقسیم فعلی مسئولیت‌ها و مسئولیت‌ها بهینه نیست، و این موضوع از زمان آغاز به کار CBSA و توسط معاونان قبلی وزیران مطرح شده است. گزارش اشاره کرد. “این باعث ایجاد اصطکاک غیر ضروری در رابطه IRCC/CBSA می شود و خطر کاهش اثربخشی هر دو سازمان را به دنبال دارد.”

او توصیه کرد که بررسی تقسیم مسئولیت‌ها بین IRCC و CBSA تحت IRPA انجام شود تا به «عقلانی‌سازی و ساده‌سازی نقش‌ها و مسئولیت‌ها» کمک شود.

از زمان ارسال گزارش، اداره مهاجرت کانادا IRCC یک استراتژی برای ساده کردن نحوه عملکرد IRCC منتشر کرده است تا به مشتریان خدمات بهتری ارائه دهد. قابل توجه، IRCC در حال برنامه ریزی برای IRPA را برای انعکاس تقاضای فعلی برای مهاجرت بررسی و به روز کنید.

این می تواند به این معنی باشد که مسئولیت های هر بخش تحت IRPA ممکن است تغییر کند.

برگرفته از اداره مهاجرت کانادا IRCC

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی