Skip to content

از مهاجرت به کانادا 2024 چه انتظاری داریم؟

از مهاجرت به کانادا در سال 2024 چه انتظاری داریم؟

از مهاجرت به کانادا 2024 چه انتظاری داریم؟

چند تا تغییر توی قوانین کانادایی دربارهٔ مهاجرت و پناهندگی و شهروندی اتفاق افتاده است که تمامشان در همهٔ آدمای تازه وارد به کانادا تأثیرگذارند البته تا سال ۲۰۲۴.

به نظر می‌رسد که تو سال‌های آینده، یعنی از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶، زمانی که ۴۸۵ هزار تن از مهاجران به سمت کانادا حرکت می‌کنن و کانادا قرار است اقدام بزرگی رو انجام بدهد. این کار باعث میشه که کانادا فرصت‌های خوبی رو در برنامه‌های خودش قرار دهد و با استفاده از هوش مصنوعی، تجربه ی مشتری رو بسیار راحت تر و بهتر کند.

به روز رسانی های سیستم اکسپرس اینتری

در سال 2023، IRCC شروع به انجام قرعه کشی اکسپرس اینتری مبتنی بر دسته کرد. این قرعه‌کشی‌ها برای کمک به کانادا برای یافتن اتباع خارجی مناسب برای رفع فوری‌ترین شکاف‌های نیروی کار و نیازهای جمعیتی این کشور اجرا شد.

در سال اول قرعه‌کشی‌های مبتنی بر دسته، IRCC اولویت‌بندی دسته‌های زیر را از نامزدهای مهاجرت انتخاب کرد.

  • کسانی که به زبان فرانسوی تسلط دارند
  • کسانی که تجربه کاری اخیر در یکی از پنج صنعت زیر دارند: مراقبت های بهداشتی. علوم، مهندسی، فناوری و ریاضیات (STEM)؛ تجارت، حمل و نقل و کشاورزی-غذا/کشاورزی

انتظار می‌رود مهاجرت به کانادا 2024، IRCC به قرعه‌کشی‌های دسته‌بندی ادامه دهد. با این حال، این دپارتمان به صراحت اعلام کرده است که دسته بندی های تمرکز انتخاب شده برای سال 2023 را مجددا ارزیابی می کند و به طور بالقوه آنها را بر اساس نیازهای در حال تغییر بازار کار کانادا تغییر می دهد. این بدان معناست که بخش‌ها و مهارت‌های جدید ممکن است به‌عنوان حوزه‌های مورد توجه IRCC انتخاب شوند و به طور بالقوه گروه‌های جدیدی از تازه‌واردان را قادر می‌سازند برای قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری مبتنی بر دسته در سال آینده واجد شرایط باشند.

دستورالعمل‌های جدید برنامه نامزدهای استانی

برنامه‌های نامزدی استانی (PNPs) مسیرهای مهاجرتی هستند که به دولت‌های محلی اجازه می‌دهند نامزدهایی را که به صورت دستی انتخاب می‌کنند به بهترین وجه به آنها کمک کند تا شکافهای بازار کار را برطرف کنند. طبق طرح آخرین مقررات مهاجرتی IRCC، پیش‌بینی میشود که PNPها بزرگترین مسیر مهاجرتی کشور (بر اساس اهداف مهاجرتی) را برای مهاجرت به کانادا ۲۰۲۴ تشکیل دهند.

به تازگی مجموعه جدیدی از اصول راهنما برای PNP ها به استان ها ارائه شده است.

IRCC همچنین در حال ارائه برنامه‌های چند ساله جدید برای PNP است که از سال 2024 شروع می‌شود. این امر به استان‌ها و مناطق امکان می‌دهد تا برای استراتژی‌های مهاجرت خود برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند، زیرا آنها از تخصیص سال 2025 خود یک سال قبل مطلع خواهند شد.

در مجموع، این پیشرفت‌های جدید PNP به این معنی است که تازه‌واردان آینده‌ای که این مسیر مهاجرتی را دنبال می‌کنند باید تصویر واضح‌تری از گزینه‌های خود برای مهاجرت به استان یا قلمرو انتخابی خود داشته باشند بخاطر برنامه‌ریزی بهتر هر دولت تو منطقه.

فضاهای بیشتر پذیرش برنامه والدین و پدربزرگ ها

در سال 2023، کانادا تصمیم گرفته بود که از طریق برنامه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ، 285 هزار مهاجر جدید بپذیرد.

در سال 2024، آخرین برنامه مهاجرت نشون می‌دهد که تعداد افرادی که بخواهند با برنامه PGP به کانادا بیایند، به 32000 نفر اضافه میشود. اگر  IRCC نشون دهد که می‌تواند ورود و خروج مهاجرین رو بهبود ببخشد، باید بیشتر درخواست دهنده های PGP بتوانند تا سال بعد به کانادا بیایند.

پیشرفت برنامه دانشجویان بین المللی کانادا

برای افزایش همبستگی بین دانشجویان بین المللی در سراسر کانادا و حفاظت بهتر از ورودی های خارجی، IRCC نامه تأیید صحت (LOA) یک سیستم پذیرش را معرفی کرده است که هنوز تأثیر قابل توجهی بر تمام متقاضیان مجوز تحصیل خواهد داشت.

از اول دسامبر امسال، دپارتمان آموزشی در کانادا اعلام کرده است که موسسات آموزشی تعیین شده (DLI) باید “نامه پذیرش هر متقاضی را مستقیماً با IRCC تأیید کنند.” هدف از این فرآیند تأیید جدید و پیشرفته، محافظت از دانشجویان آینده نگر در برابر تقلب و اطمینان حاصل کردن از صدور مجوزهای تحصیلی بر اساس LOAهای واقعی است.

IRCC همچنین در نوامبر اعلام کرد که تا سال 2024، این بخش بررسی (PGWP). خیلی از دانشجوهای خارجی که می‌خواهند در زمینه روابط عمومی در کانادا درخواست بدهند، به دنبال دریافت مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) هستند. این مجوز به عنوان یک سیستم رتبه‌بندی جامع امتیاز (CRS) است که تجربه کاری در کشور کانادا را مورد توجه قرار می‌دهد.

انتظار می‌رود این بررسی منجر به “معرفی اصلاحاتی [که] [PGWP] را برای نیازهای بازار کار کشور، و همچنین اهداف مهاجرت منطقه‌ای و فرانکوفونی، بهتر کالیبره می‌کند، IRCC باشد.”

موسسه مهاجرتی رستاگستر دادوربیشتر: حتماً با داستان‌های آینده CICNews در مورد این و سایر پیشرفت‌های حیاتی برای جمعیت دانشجویان بین‌المللی کانادا در سال 2024 به‌روز باشید.

تغییرات بیشتری در سال آینده در مورد مهاجرت به کانادا در راه است !

IRCC متعهد به چندین تغییر دیگر شده است که به منظور بهبود تجربه و زندگی تازه واردان کانادایی که مسیر خود را از طریق فرآیند مهاجرت می‌گذرانند.

افزایش استفاده از هوش مصنوعی و فناوری

در تلاشی برای «رقابت با سایر کشورها برای استعدادیابی»، IRCC متعهد شده است که در سال 2024 استفاده از فناوری و هوش مصنوعی را در فضای مهاجرت بیشتر کند. این ابتکار با هدف کاهش زمان پردازش، بهبود ابزارها برای افسران IRCC انجام می شود. ، به کانادا کمک کنید تا اولویت های مهاجرت و تنوع کشور را برآورده کند.

به طور خاص، این تحول دیجیتال تجربه مشتری را برای متقاضیان مهاجرت به روش‌های مختلفی بهبود می‌بخشد، از جمله:

  • بهبود استانداردهای خدمات
  • تقویت مشارکت با کارفرمایان و مؤسساتی که به مهاجرت متکی هستند، در عین حال رسیدگی به تقلب و تقویت حمایت از دانشجویان و کارگران
  • در دنیای امروز، فناوری‌های دیجیتال و مجازی به شدت در حال پیشرفت هستند و تاثیرات به سزایی بر زندگی روزمره ما دارند.
  • این تکنولوژی‌ها به ما این امکان را می‌دهند که برنامه‌ها را برای کاربران راحت‌تر و راحت‌تر بسازیم. با استفاده از ابزارهای دیجیتال، تجربه کاربران تا حد زیادی بهبود یافته و به راحتی قابل تنظیم و شخصی‌سازی می‌شود. به عنوان مثال، اعمال رابط کاربری ساده و مطلوب، نمایش داده‌ها به شکل مرتب و قابل فهم و امکان قابلیت تعامل با برنامه به صورت آسان از جمله ویژگی‌هایی هستند که با استفاده از این فناوری‌ها قابل انجام است. علاوه بر این، امکانات مجازی مانند واقعیت مجازی و افزوده، توانایی ایجاد تجربه‌های شگفت انگیز و بهبود یافته را برای کاربران فراهم می‌کنند. به طور کلی، استفاده از فناوری‌های دیجیتال و مجازی باعث بهبود تجربه کاربری و کاربرپسندی برنامه‌ها می‌شود و باعث می‌شود که کاربران بتوانند به راحتی با آنها تعامل کنند.

توجه: تغییراتی مانند موارد بالا و موارد دیگر، همه در اینجا مشخص شده اند به عنوان بخشی از طرح نوسازی پلتفرم دیجیتال کانادا میباشد.

هیئت مشاوره جدید IRCC

علاوه بر این، هیئت مشاوره مهاجرت و ارائه خدمات کانادا (IRCC) یک تغییر جدید در خود به وجود آورده است. این هیئت شامل افرادی است که تجربه زندگی در کشورهای دیگر را داشته‌اند و به تازه واردان به کانادا اجازه می‌دهد که در تصمیم‌گیری‌ها و فرایندها دخالت بیشتری داشته باشند. هدف این هیئت این است که با توجه به قوانین مهاجرت، بهبود و تکمیل سیاست‌ها و برنامه‌ها را با تأکید بر انسان‌محوریت را بهبود بخشد و در عین حال سیستم مهاجرت کانادا را در حالی که پایداری خود را حفظ می‌کند، توسعه دهد.

معرفی مدیر ارشد استعدادهای درخشان بین المللیدر نهایت، اداره مهاجرت کانادا نقش کاملاً جدیدی به نام مدیر استعدادهای برتر بین المللی (CITO) را معرفی می کند. مسئولیت اصلی آنها بهبود همسویی بین سیستم مهاجرت کشور و بازار کار ملی و استراتژی های بخشی آن است.

طبق گفته این وزارتخانه، “مسئولیت‌های [این فرد] مستلزم این است که بر مقدار زیادی تغییر در مهاجرت سالانه کانادا تاثیر بگذارد.” مهاجران بالقوه به این کشور در سال 2024 و پس از آن باید پس از انتصاب شخصی به تحولات توجه کنند.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی