Skip to content

رشد سریع اشتغال مهاجران در کانادا : گزارش اقتصادی از Statistics Canada

رشد سریعتر اشتغال برای مهاجران جدید

رشد سریع اشتغال مهاجران در کانادا : گزارش اقتصادی از Statistics Canada

گزارش اقتصادی و اجتماعی Statistics Canada نشان داده است که پس از سال‌ها اختلاف، مهاجران جدید در کانادا اکنون نسبت به همتایان خود در کانادا رشد نرخ اشتغال سریع‌تری را مشاهده می‌کنند. علاوه بر این رشد اشتغال، مهاجران جدید (25 تا 54 ساله) در کانادا اکنون در حال کاهش شکاف اشتغال بین خود و همتایان کانادایی خود هستند و به طور نامتناسبی به نوآوری و مالکیت کسب و کار کانادا کمک می کنند.(اشتغال مهاجران در کانادا)

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

اشتغال مهاجران در کانادا

بهبود مستمر در نتایج بازار کار برای مهاجران در کانادا

از اوایل دهه 2010، مهاجران در کانادا یک سیر صعودی را در نتایج بازار کار بر اساس اشتغال مهاجران در کانادا مشاهده کردند.

مهاجران اخیر 25 تا 54 ساله شاهد رشد 10.7 درصدی در نرخ اشتغال خود بین سال‌های 2010 و 2023 بوده‌اند. در همین بازه زمانی، نرخ رشد اشتغال در میان کارگران متولد کانادا 4.1 درصد بود. به زبان دیگر اشتغال مهاجران در کانادا رو به رکود بود.

بر این اساس، شکاف نرخ اشتغال بین این گروه ها در 10 سال گذشته به شدت کاهش یافته است. در سال 2010، شکاف در نرخ اشتغال مهاجران در کانادا و جمعیت متولد شده در کانادا 13.1٪ بود. در سال 2023، این شکاف تنها 6.5 درصد بود که نشان می دهد تازه واردان به عنوان یک گروه در مسیر پیشی گرفتن از همسالان متولد کانادا از نظر یافتن و ایجاد شغل در کانادا هستند.

A graph showing employment rates for new immigrants, older immigrants, and the Canadian born population, between 2010 and 2023< /p>

علاوه بر این، تفاوت نرخ بیکاری نیز هنگام مقایسه این دو گروه کاهش یافته است. برای مهاجران اخیر در گروه سنی مورد مطالعه، نرخ بیکاری از 12.1 درصد در سال 2010 به 6.6 درصد در سال 2023 کاهش یافته است که فاصله نرخ بیکاری بین مهاجران اخیر و کارگران کانادایی را به تنها 2.6 درصد کاهش می دهد.

مهاجران همچنین پس از همه‌گیری کووید-19 بهبودی سریع‌تری را نشان دادند، جایی که آنها به‌عنوان گروهی با شکست‌های شغلی قابل‌توجهی مواجه شدند، که به‌ویژه در میان افرادی که در خدمات غذای اقامتی و بخش‌های تجارت خرده‌فروشی کار می‌کردند مورد توجه قرار گرفت. با این حال، هنگام مقایسه شکاف در نرخ اشتغال در میان کارگران متولد کانادا و مهاجران اخیر، این شکاف کمتر از سطوح قبل از همه‌گیری سال 2019 بود – که نشان می‌دهد رشد اشتغال مهاجران در کانادا در میان مهاجران اخیر بین سال‌های 2020 و 2023 به‌ویژه قوی بوده است.

اشتغال مهاجران در کانادا

مشارکت رو به رشد مهاجران در اختراعات و سرمایه گذاری ها

طبق مطالعه دیگری که در گزارش اقتصادی و اجتماعی به آن اشاره شده است، مهاجران بیش از حد در بین ثبت اختراعات در کانادا حضور داشتند. با وجود اینکه تنها یک چهارم جمعیت کانادا را تشکیل می دهند که بیش از یک سوم از کل اختراعات و سرمایه گذاری ها را شامل می شوند.

علاوه بر این، این مطالعه همچنین به افزایش مشارکت مهاجران در میان سرمایه‌گذاران در کانادا اشاره کرد که نشان‌دهنده راه دیگری است که تازه‌واردان در کسب و کار و نوآوری کانادا مشارکت می‌کنند. در سال 2019، مردان مهاجر 34.2 درصد از سرمایه گذاران در کانادا را تشکیل می دادند، در حالی که زنان مهاجر 44.3 درصد از سرمایه گذاران در همان سال بودند. مجدداً، با توجه به اینکه مهاجران تنها 25 درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می دهند، مشخص می شود که این گروه به طور نامتناسبی به برنامه ملی نوآوری و کسب و کار و اشتغال مهاجران در کانادا کمک می کند.

چرا ممکن است چنین باشد؟

این مطالعه به چند تغییر کلیدی در چشم انداز مهاجرت کانادا اشاره می کند که می تواند توضیح دهد که چرا مهاجران در این کشور به خوبی به این کار ادامه می دهند.

اولین مورد، افزایش نامزدهای مهاجرتی است که قبلاً دارای مجوز کار در کانادا بودند. داده های ذکر شده نشان می دهد که در سال 2022، 36 درصد از همه مهاجران جدید که در کانادا به آنها محوز تردد داده شده است، قبل از مهاجرت مجوز کار داشته اند. این روند به طور پیوسته در حال افزایش بوده است، به طوری که 19٪ از مهاجران دارای مجوز کار قبل از مهاجرت در سال 2010 و 33٪ در سال 2019 هستند.

دلایل گسترده ای وجود دارد که نشان می دهد افرادی که سابقه کار قبلی در کانادا دارند ،تمایل بیشتری به حضور مجدد دارند به عبارت دیگر دیگر اشتغال مهاجران در کانادا (به ویژه با مشاغل با مهارت بالاتر) نتایج مهاجرت بهتری نسبت به کسانی که این تجربه را نداشته اند داشته است.

یکی از دلایل مهم برای انتخاب سیستم مدیریت Express Entry این است که از سیستم رتبه بندی جامع (CRS) برای سنجش و انتخاب مهاجران اقتصادی جدید استفاده می کند. در این سیستم، تجربه کاری کانادایی از اهمیت بالایی برخوردار است و افرادی که این مزیت را دارند، امتیازهای بیشتری را دریافت می کنند و به راحتی می توانند برای مهاجرت به کانادا مورد نظر، انتخاب شوند. (اشتغال مهاجران در کانادا)

همچنین سایر عوامل سرمایه انسانی که نشان داده شده است با نتایج بهتر بازار کار در کانادا مطابقت دارند. مانند تسلط به زبان رسمی، و آموزش (که به دقت ارزیابی می شود (اگر در کانادا نیست، از طریق ارزیابی مدارک تحصیلی). معرفی این سیستم تا حد زیادی به کانادا کمک کرده تا مهاجران اقتصادی را انتخاب کند که احتمال عملکرد بهتری در بازار کار دارند.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی