Skip to content

اصلاح مجوز تحصیل در کانادا برای کار: مراحل و نکات

مجوز کار با مجوز تحصیل در کانادا به من داده شد، اما مجوز من این مجوز را ندارد. چگونه این را اصلاح کنم؟

اصلاح مجوز تحصیل در کانادا برای کار: مراحل و نکات

گاهی اوقات، دانشجویان بین المللی که واجد شرایط کار در کانادا هستند ممکن است متوجه شوند که مجوز تحصیل آنها به صراحت بیان نمی کند که “ممکن است کار کنند” یا “کار را بپذیرند”.

در این صورت، دانشجو باید قبل از اینکه بتواند در کانادا کار کند، مجوز تحصیل خود را اصلاح کند. این روش با نام در حال درخواست برای اصلاحیه در سابقه فرود، تأیید اقامت دائم یا سند اقامت موقت. کد این فرم IMM 1436 است.

توجه: اصلاحات مجوز فقط زمانی قابل درخواست است که مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا ( IRCC) روی یک سند اشتباه می کند. اگر مجوز شما درست باشد، نمی‌توان تغییراتی را که یک مقیم موقت (دانشجو یا کارگر) درخواست می‌کند، با درخواست اصلاح مجوز برطرف کرد.

بعضی وقت‌ها، دانشجوهای خارجی که شرایط کار در کانادا رو دارن، می‌فهمن که مجوز تحصیلشون واضح نمی‌گه که “می‌تونن کار کنن” یا “کارو بپذیرن”. توی اینجا، دانشجو باید قبل از اینکه بتونه کار کنه، مجوز تحصیلشو اصلاح کنه. این کار به اسم “اصلاح مجوز تحصیل در کانادا برای کار”، تأیید اقامت دائم یا سند اقامت موقت انجام می‌شه. کُد فرمش IMM 1436 هست.

توجه کنید: اصلاح مجوز تحصیل در کانادا فقط وقتی که مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) غلطی توی سند بکنه، قابل درخواست هست. اگه مجوزتون درست باشه، نمی‌تونید تغییرهایی رو که یک مقیم موقت (دانشجو یا کارگر) درخواست می‌کنه، با درخواست اصلاح مجوز حل کنید.

بیا گزینه هایی که برای تحصیل در کانادا وجود دارن رو ببین !

دانشجوهای بین‌المللی در کانادا ممکنه فکر کنن چیکار کنن اگه مجوز تحصیلشون نصفه بمونه و برای کار کردن نتونن استفاده کنن. برای حل این مشکل باید چه کارهایی انجام بدن؟ اگه علاقه‌مند هستید بیشتر بدونید، به بخش بعدی بروید.

دوستان خارجی که در کانادا درس می خونن، ممکنه خودشون رو این سوال بیندازن که وقتی مجوز تحصیل به دستشون رسیده و بدون سابقه کاری هستن، چه کاری باید انجام بدن تا بتونن مجوز تحصیلشون رو تغییر بدن. برای اطلاعات بیشتر و بررسی پرونده توسط کارشناسان مهاجرتی با ما تماس بگیرید.

واجد شرایط بودن

برای برطرف کردن مشکل مجوز تحصیلی با مجوز کار، یک دانشجوی بین المللی باید این شروط را داشته باشد:

  • در هنگام درخواست مجوز تحصیل در کانادا باید کار با احتمال کافی وجود داشته باشد تا مجوز تحصیل مشکلات مربوط به کار را نادیده بگیرد.
  • مجوز تحصیلی که نیاز به اصلاح دارد و هیچ شرایط یا نکات مربوط به کار را نداشته باشد.

به عنوان مثال، ممکن است مجوز تحصیل به اشتباه به دیگران بگوید که دانشجویان بین المللی نمی‌توانند در کانادا کار کنند یا نمی‌توانند به وظایف غیردانشگاهی بپردازند.

اطلاعات عمومی

دوستان، باید برای اصلاح مجوز تحصیل در کانادا درخواست خودتون رو هر چه سریعتر ارسال کنید. دانشجویان بین المللی نمی توانند در کانادا کار کنند مگر اینکه مجوز مناسبی در اختیار داشته باشند. در غیر این صورت، آنها نمی توانند شماره بیمه اجتماعی (SIN) دریافت کنند. این برنامه ممکن است زمان پردازش متفاوتی داشته باشد و کاملاً رایگان است. بهتر است متقاضیان زمان پردازش مورد انتظار خود را در IRCC بررسی کنند.

6

مرحله 1: جمع آوری اسناد

ارائه این درخواست برای اصلاح مجوز تحصیلی کانادا برای کار مستلزم جمع آوری چندین سند است که در نهایت به IRCC پست می شود. یک چک لیست سند به همراه آخرین فرم برای این برنامه ارائه می شود که می توانید آن را در وب سایت IRCC بیابید

متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که هر یک از پنج سند زیر را دارند:

  • نامه پذیرش
  • نامه ثبت نام
  • گذرنامه
  • شناسنامه صادرشده توسط دولت
  • اجازه تحصیلی اصلی

مرحله 2: فرم درخواست را پر کنید

متقاضیان اصلاحیه باید اطمینان حاصل کنند که همیشه آخرین فرم درخواست اصلاح رکورد فرود، تأیید اقامت دائم یا اسناد اقامت موقت معتبر [IMM 1436] را از وب سایت IRCC دانلود می کنند.

فرم‌ها باید قبل از ارسال به IRCC چاپ، تکمیل و با دست امضا شوند.

این فرم شامل یک چک لیست سند است که باید چاپ شده و همراه با درخواست اصلاح باشد.

برای اصلاح درخواست، متقاضیان باید مطمئن شوند که آخرین فرم درخواست اصلاح را ارسال کرده‌اند. برای ارسال فرم، باید آن تکمیل و امضا کنند. همچنین، باید یک چک لیست سند را همراه با درخواست اصلاح ارسال کنند.

مرحله 3: برنامه خود را ارسال کنید

برنامه‌های اصلاح مجوز تحصیل در کانادا باید از طریق یک سرویس قابل پیگیری به مرکز پشتیبانی عملیات در اتاوا پست شوند.

استفاده از یک سرویس پستی قابل ردیابی به شما امکان می دهد بدانید چه زمانی درخواست اصلاح شما توسط IRCC دریافت شده است. این مهم است زیرا IRCC تأییدیه ای مبنی بر اینکه آنها درخواست اصلاح مجوز دانشجویی را دریافت کرده اند، ارسال نمی کند. >

درخواست‌های اصلاحی پستی منظم باید به آدرس زیر ارسال شوند:

استفاده از یه سرویس پستی قابل ردیابی به شما کمک میکنه بفهمید دقیقا کی درخواست اصلاحتون رو آی‌آرسی‌سی دریافت کرده. این خیلی مهمه، چون آی‌آرسی‌سی تأییدیه رسمی دریافت درخواست اصلاح مجوز دانشجویی رو ارسال نمیکنه. اگرچه درخواست‌ها در هر دو مورد به یک ساختمان ارسال می‌شوند، باید به آدرس زیر ارسال بشن:

مرکز پشتیبانی عملیات (OSC) P.O. Box 8784 STN T CSC Ottawa, Ontario K1G 5J3

برعکس، درخواست‌های اصلاحی پیک باید به این آدرس ارسال شود:

مرکز پشتیبانی عملیات (OSC) 365 Laurier Avenue West Ottawa, Ontario K1A 1L1

مرحله 4: مجوز تحصیل جدید خود را دریافت و مرور کنید

اینو برای دانشجوهایی که مجوز تحصیل در کانادا جدید گرفتن توصیه کردن که سند جدیدشون رو چک کنن. تا مطمئن بشن که این جدیدشون بخشی توش هست که میگه “ممکنه استخدام بشن” یا “ممکنه کار کنن”. البته همیشه شرایط خاصی هم هست که بستگی به مجوز هر فرد داره. مثل اینکه “ممکنه تو دانشگاه ۲۰ ساعت کار کنه” یا “ممکنه استخدام خارج از دانشگاه بشه”. دانشجوهای بین‌المللی هم باید یه نسخه دیجیتال از مجوز جدیدشون رو اصلاح کنن و در یه جا امن نگهشون دارن.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی