Skip to content

افزایش جمعیت کانادا در 3 ماهه سوم سال 2019

population increase canada_sq

بزرگترین رشد جمعیت ثبت شده در کانادا در سه ماهه ی سوم سال 2019 اتفاق افتاده است.

در تاریخ اول اکتبر، جمعیت کانادا 37.797.496 نفر تخمین زده شد که گزارش های آمار کانادا از اول ژوئیه افزایش 208.234 نفر  را نشان می داد. این نخستین باری بود که جمعیت کانادا تنها در یک چهارم سال بیش از 200000 نفر افزایش یافته است. این افزایش سه ماهه جمعیت 0.6 درصد است که این افزایش چشم گیر بزرگترین رشد آماری ای است که کانادا از زمان اجرای سیستم حسابداری جمعیتی کنونی در ژوئیه 1971 مشاهده کرده است.

این افزایش عمدتا بر اثر مهاجرت مهاجران و ساکنان موقت از جمله کارگران موقت به وجود امده است. تخمین زده می شود 103.751 مهاجر جدید و 82.438 ساکن غیر دائمی در سه ماهه سوم به کانادا وارد شده اند. آمار کانادا می گوید، رشد جمعیت به این بزرگی تاکنون در یک سه ماهه ی سال مشاهده نشده بوده است.

مهاجران بین المللی دائم و موقت بین 83.4 درصد از کل رشد جمعیت کانادا در سه ماهه سوم را تشکیل می دهند. این رشد با رشد 0.7 درصدی بالاترین مقدار رشد را داشته است. پایین ترین رشد جمعیت با مقدار 0.1درصد مربوط به نیوفاندلند و لابرادور بوده است. باقی مانده ی این مقدار رشد که 16.6 درصد است مربوط به نتایج رشد طبیعی یا تفاوت میان تعداد افراد متولد شده و فوت شده است.

انتظار می رود جمعیت کانادا به دلیل سطح بالای مهاجرت به رشد خود ادامه دهد، در حالی که انتظار می رود روند رشد طبیعی جمعیت به دلیل پیری جمعیت و میزان زاد و ولد پایین همچنان روند نزولی داشته باشد.

مهاجرت بین استانی از سه ماهه ی سوم سال

آلبرتا با افزایش 2 هزار و 285 مورد بیشترین افزایش مهاجرت بین استانی در چهار سال گذشته را داشته است. این بازگشت بعد از چندین سه ماهه ی کاهشی در استان غربی کانادایی می آید. آنتاریو به رشد مهاجرت بین استانی خود ادامه داد و در سه ماهه سوم به 2،959 رسید. منیتوبا و ساسکاچوان به ترتیب بزرگترین تلفات مهاجرت بین استانی خود را از اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 تجربه کردند. جمعیت مانیتوبا 3،370 نفر را به دلیل مهاجرت بین استانی از دست داد، در حالیکه ساسکاچوان 3477 نفر را از دست داد. کبک، استانی که معمولاً در ان  تلفات مهاجرتی بین استانی مشاهده می شود، تنها در سه ماهه سوم 200 نفر را  از دست داد.

منبع: اخبار مهاجرتی

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی