Skip to content

افزایش جمعیت کانادا به دلیل مهاجرت | موسسه رستا گستر دادور

روند مهاجرت اخیر به این معنی است که تعداد نسل هزاره در کانادا بیشتر از بچه های بوم شده است

افزایش جمعیت کانادا به دلیل مهاجرت

آخرین گزارش ارائه شده توسط آمار کانادا نشان داده که برای اولین بار، تعداد بچه های بومی در کانادا بیشتر از هر زمان دیگری است. در حال حاضر، هزاره ها (هزاران سال پیش مردمانی به نام هزاره ها در ایران زندگی می کردند. این مردمان با دستیابی به توانایی های فرهنگی و تجاری بالا، توانستند اقتصاد و فرهنگ خود را بسیار پیشرفت دهند. هزاره ها نه تنها تاجران ماهر بودند بلکه دارای دانش علمی و هنری بزرگی نیز بودند. به عنوان یک قوم بزرگ و مهم، هزاره ها اثراتی بزرگ بر فرهنگ و تمدن ایران داشتند که تا به امروز از آنها یاد می شود.)

آنها با 23٪ از جمعیت کل کانادا بالاترین درصد را دارند(افزایش جمعیت کانادا). در بازه زمانی بین ژوئیه 2022 تا ژوئیه 2023، تعداد هزاره ها با افزایش 457,354 نفری “به دلیل ورود مهاجران دائمی و موقت” افزایش یافته استو و موجب افزایش جمعیت کانادا شده اند. با اندازه گیری میانگین سنی جمعیت کانادا، مشخص شد که بین 1 ژوئیه 2022 و 1 ژوئیه 2023، میانگین سنی در کانادا از 41.7 به 41.6 کاهش یافته است. اگرچه این افت ممکن است ناچیز به نظر برسد، اما این اولین افت از سال 1958 است که در اواسط دوره رشد کودک بود.

 

Default immigration to Canada from other countries 0 موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

این گزارش به خاطر تغییرات در جمعیت شناسی، اهمیت مهاجرت و افزایش جمعیت کانادا را تأکید می‌کند. به عنوان مثال، یک گزارش دیگر از آمار کانادا در دسامبر 2023 نشان داد که طی بازه زمانی بین جولای و دسامبر 2023، جمعیت کانادا به 430،635 نفر افزایش یافته است. حدود 96 درصد از این رشد مربوط به مهاجرت بوده است. پس در این بازه افزایش جمعیت کانادا را داشتیم. علاوه بر این، داده‌های سال 2022 نشان می‌دهد که مهاجران 23 درصد از کل جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهند و 95.8 درصد از مهاجرانی که بین سال‌های 2016 تا 2021 وارد کانادا شده‌اند زیر 65 سال سن داشته و 64.2 درصد در سال‌های اصلی کار خود بوده‌اند.

موج مهاجران جوان

سطح مهاجرت در کانادا سال هاست که در حال افزایش بوده است(افزایش جمعیت کانادا). کانادا از رکوردشکنی استقبال کرد 471550 مقیم دائم جدید در سال 2023 که رکورد 437000 اقامت دائم جدید در سال 2022 را پشت سر گذاشت. این تعداد ساکنان غیردائم (NPR) مانند دانشجویان بین المللی و کارگران خارجی موقت هستند.

این گزارش نشان داد که اکثر NPRها بین سنین 20 تا 24 سال به کانادا می آیند، به این معنی که تعداد کلی افراد در این گروه سنی در کانادا 22٪ از کل جمعیت را تشکیل می دهد. از هر پنج نفر در این محدوده سنی، یک نفر NPR بود (از ژوئیه 2023). نوع ویزا یا مجوز را مشخص نمی‌کند، اما این گروه سنی است که معمولاً با دانشجویان بین‌المللی مرتبط است.

طبق گزارش ICEF Monitor، در سال 2023، 1,040,985 دانشجوی بین‌المللی دارای مجوز تحصیل فعال در کانادا بودند که نسبت به سال قبل 29 درصد افزایش داشته است و این یکی از چندین دلایل افزایش جمعیت کانادا میباشد.

گزارش اخیر آمار کانادا همچنین رشد 6.4 درصدی جمعیت افراد 30 تا 34 ساله در کانادا را نشان داد که دو برابر نرخ رشد کل جمعیت (2.9 درصد) است.(افزایش جمعیت کانادا)

جمعیت سالخورده کانادا

استان‌های اقیانوس اطلس، جایگاه محل زندگی افراد مسن‌ترین جمعیت کانادا هستند. به ویژه، استان نیوفاندلند و لابرادور با دارا بودن بالاترین میانگین سنی (45.7 سال) و بالاترین نسبت افراد 65 سال و بالاتر (24.4٪)، در بین سایر استان‌ها برجسته هستند که ثابت میکند که افزایش جمعیت کانادا شامل حال این استانها نیز میباشد. نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا میانگین سنی جمعیت به ترتیب 44.4 و 43.8 سال است. در مقابل، آلبرتا جمعیت نسبتاً جوانی داشته و با میانگین سنی 39.1، در حالی که مانیتوبا و ساسکاچوان با 39.3 و 39.7 فاصله زیادی نداشتند در صدر جدول است.

سطوح مهاجرت در کانادا

هر سال مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) طرح سطوح مهاجرت که تعداد ساکنان دائمی جدیدی را که کشور برای سال آینده از آن استقبال می کند، مشخص می کند و اهداف تصوری را برای دو سال آینده تعیین می کند. امسال کانادا قصد دارد از 485000 نفر استقبال کند ساکنان دائمی جدید، و هدف به 500000 نفر برای سال 2025 افزایش می یابد و در سال 2026 به همان میزان باقی می ماند.(افزایش جمعیت کانادا)

 

افزایش جمعیت کانادا

 

نظرسنجی های اخیر نشان داده است که نگرانی هایی در میان کانادایی ها در مورد سطوح بالای مهاجرت در کانادا وجود دارد. با این حال، مطالعه آمار کانادا اشاره کرد که 18.9٪ از جمعیت کانادا از 1 ژوئیه 2023 65 سال و بیشتر سن داشتند و انتظار می‌رود که این جمعیت همچنان در حال افزایش باشد و در نتیجه تا سال 2030 بیش از نه میلیون کانادایی بالای 65 سال (سن بازنشستگی) داشته باشند. بنابراین با مشکل افزایش جمعیت کانادا مواجه میشویم.

با بازنشستگی بیشتر کانادایی‌ها، کارگران کمتری برای پرداخت مالیات بر درآمد در طول دوره‌ای که هزینه‌های اجتماعی بالایی برای مراقبت‌های بهداشتی و سایر حمایت‌های سالمندان دارند، وجود خواهد داشت. کانادا چندین سال است که سطح مهاجرت را افزایش داده است تا بتواند خلأهای ناشی از بازنشستگی را پر کند.(افزایش جمعیت کانادا)

برای این منظور، کانادا برای جذب استعدادهای جوان جهانی و افزایش جمعیت کانادا تلاش می کند. به عنوان مثال، IRCC اجازه کاری پس از فارغ التحصیلی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد تا آنها را تشویق به ماندن کند در کشور، پس از اتمام تحصیل و کار در جهت اقامت دائم. علاوه بر این، کارگران ماهر بین 20 تا 29 سال که از طریق برنامه مدیریت شده Express Entry وارد کانادا می شوند، دریافت می کنند.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : CRS

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی