Skip to content

افزایش مهاجرت آمریکایی ها به کانادا

آیا واقعا آمریکایی ها به دلیل سیاست به کانادا مهاجرت می کنند_639c5f4b30c16jpeg

افزایش مهاجرت آمریکایی ها به کانادا ، آیا آمریکایی ها واقعاً به دلیل سیاست به کانادا مهاجرت می کنند؟ نقل مکان به کانادا یک استراتژی خروج است که اغلب در ایالات متحده به طور فزاینده ای از نظر سیاسی تقسیم می شود – هر چند وقت یکبار این اتفاق می افتد؟

افزایش مهاجرت آمریکایی ها به کانادا
افزایش مهاجرت آمریکایی ها به کانادا

در پی اعلام پیشنهاد دونالد ترامپ برای انتخابات 2024، کانادا بار دیگر شاهد افزایش علاقه به مهاجرت از ایالات متحده.شهروندان ایالات متحده می‌توانند با سهولت نسبی، به ویژه تحت قراردادهای تجارت آزاد مانند CUSMA. با توجه به این موضوع، آیا در پی ناآرامی های سیاسی، آمریکایی های بیشتری به کانادا مهاجرت می کنند.

تاثیر ترامپ در افزایش مهاجرت آمریکایی ها به کانادا

از سال 2016 تا 2021 (در بیشتر دوره تصدی ترامپ)، مهاجرت از ایالات متحده به کانادا به میزان نزدیک به 33%؛ این 5 سال یک دوره مرجع کلیدی است که منعکس کننده آشفتگی سیاسی جدی در ایالات متحده است. و اکثر دوره ریاست جمهوری ترامپ.

این همچنین دوره ای معروف بود که در آن (پس از انتخاب دونالد ترامپ) پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) وب سایت آنقدر ترافیک از ایالات متحده را تحمل کرد که به دلیل اضافه بار سرور از کار افتاد. در واقع، بیشتر این مبلغ برای پرداخت مجوزهای الکترونیکی سفر (eTAs) – سند سفر لازم برای بازدید شهروندان ایالات متحده از کانادا – که نشان می دهد تعداد زیادی از آمریکایی ها حداقل برای

تغییر مهمی در سیستم مهاجرتی کانادا وجود دارد که اغلب با در نظر گرفتن تأثیر انتخاب ترامپ (و شکاف سیاسی متعاقب آن) بر مهاجرت آمریکایی‌ها به کانادا نادیده گرفته می‌شود: معرفی Express Entry.

Express Entry سیستمی از برنامه هاست که امروزه یکی از اصلی ترین مسیرهای مهاجرت اقتصادی کانادا برای کارگران ماهر خارجی را تشکیل می دهد. در سال 2015، برنامه‌های اکسپرس انتری (برنامه کارگران ماهر خارجی، برنامه تجارت ماهر خارجی و معرفی اکسپرس اینتری یک محرک کلیدی در افزایش مهاجرت از ایالات متحده است، زیرا کانادا مسیرهای بیشتری را برای مهاجرت و اسکان کارگران ماهر به این کشور اضافه کرده است. برای مثال، در سال 2015، 31000 نفر از طریق اکسپرس انتری به کانادا مهاجرت کردند در حالی که تا سال 2019 این تعداد به 89800 افزایش یافت. نشانه خوبی از اینکه کانادا چقدر مهاجرت اقتصادی را افزایش داده است.

معرفی مسیرهای اقتصادی بیشتر برای مهاجرت به توضیح افزایش مهاجرت از ایالات متحده به کانادا، بین سال‌های 2015-2020 کمک می‌کند. با این حال، توضیح نمی دهد که چرا ده ها هزار نفر هنوز هم هر سال یک کشور جهان اول را به کشور دیگر منتقل می کنند.

ایالات متحده شهروندان در مقابل ساکنین

آخرین قطعه از پازل پس از بررسی عمیق‌تر جمعیت‌شناختی افرادی که از ایالات متحده به کانادا مهاجرت می‌کنند، خود را نشان می‌دهد: اکثر کسانی که به کانادا مهاجرت می‌کنند ساکنان موقت ایالات متحده هستند – نه ساکنان دائمی و نه شهروندان.

این مهم است. برخلاف کانادا، ایالات متحده حتی با توجه به ملاحظات اقتصادی، مسیرهای اقتصادی قابل اعتماد و ثابتی برای مهاجرت ندارد. برخلاف برنامه‌های اقتصادی تأسیس‌شده کانادا مانند برنامه نامزدهای استانی (PNP) و اکسپرس انتری؛ ایالات متحده (از سال 1990) هر سال تنها برای 144000 مهاجر جدید فضا ایجاد می کند. برنامه مهاجرت اقتصادی آن.

بدتر از آن، خانواده و همسران این ساکنان دائمی جدید (یا دارندگان گرین کارت) نیز در 144000 تخصیص ویزای مهاجرتی گنجانده شده اند، به این معنی که در هر سال تعداد افرادی که مهاجرت اقتصادی دریافت می کنند بسیار کمتر از 144000 است. .

در پرتو این حقیقت، بسیاری از ساکنان آمریکا مهاجرت به کانادا را انتخاب می‌کنند، که نسبتاً متعهد شده است 500000 مهاجر جدید سالانه (بدون احتساب خانواده های بزرگتر آنها)، با اهداف مهاجرتی تجدید تقریباً هر سه سال یکبار.

اگرچه تأثیر سیاسی آشفتگی را نمی توان انار کرد زیرا مهاجرت (و علاقه به مهاجرت) از ایالات متحده همچنان در حال افزایش است. این به احتمال زیاد محصول تغییرات سیاستی است که کانادا در سال 2015 در قبال سیستم مهاجرتی خود ایجاد کرده است، و سیاست مهاجرت اقتصادی ایالات متحده به شدت تغییرناپذیر است که باعث افزایش این افزایش ها در سال های اخیر شده است.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی