Skip to content

کانادا نامزدهای بیشتری را برای اقامت دایم از طریق اکسپرس اینتری دعوت می کند

کانادا از کاندیداهای مهاجرت در قرعه کشی عمومی اکسپرس انتری دعوت می کند

کانادا نامزدهای بیشتری را برای اقامت دایم از طریق اکسپرس اینتری دعوت می کند

برای درخواست اقامت دائم (PR) در کانادا از طریق برنامه Express Entry، پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرده‌اند که تعداد بیشتری از نامزدها را برای دریافت دعوت‌نامه (ITA) در یک قرعه‌ کشی عمومی انتخاب خواهند کرد. تاکنون 1470 دعوت‌نامه برای نامزدهای برنامه‌های مختلف اکسپرس اینتری صادر شده است. نامزدها به حداقل نمره سیستم رتبه بندی جامع (CRS) 534 نیاز دارند. (اقامت دایم از طریق اکسپرس اینتری)

اقامت دایم از طریق اکسپرس اینتری

قرعه کشی امروز سه مورد دیگر را که بین 13 تا 16 فوریه برگزار شد، دنبال می کند. در 13 فوریه IRCC دومین قرعه کشی عمومی ماه خود را برگزار کرد و از 1490 کاندید دعوت کرد که حداقل 535 CRS داشتند. پس از آن دو قرعه کشی هدفمند برای مشاغل بهداشتی و کشاورزی و کشاورزی و مواد غذایی انجام شد جهت اقامت دایم از طریق اکسپرس اینتری، که لازم بود کاندیداها دارای CRS برابر با 535 باشند. حداقل 422 و 437 به ترتیب.

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

خلاصه نتایج قرعه کشی اکسپرس اینتری در سال 2024

تاریخنوع ترسیمتعداد ITAحداقل CRS
28 فوریهکلی1470534
16 فوریهکشاورزی و مشاغل کشاورزی و غذایی150< /td>437
14 فوریهشغل های بهداشتی3500
13 فوریهعمومی1490535
1 فوریهتسلط به زبان فرانسوی7000365
31 ژانویهعمومی730541
23 ژانویهکلی1040543
10 ژانویهعمومی1510546

IRCC می‌گوید انتخاب براساس دسته‌بندی در سال 2024 تغییر نمی‌کند

در ماه مه 2023، دپارتمان دوره های انتخاب بر اساس دسته بندی را برای داوطلبانی معرفی کرد که می توانند نشان دهند که معیارهای یکی از شش دسته بندی قرعه کشی اقامت دایم از طریق اکسپرس اینتری را دارند:

  • شغل های بهداشت و درمان
  • حرفه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)
  • مشاغلی مانند نجار، لوله کش و پیمانکاران را تجارت می کند
  • مشغله های حمل و نقل
  • کشاورزی و مشاغل کشاورزی و مواد غذایی
  • تسلط کامل به زبان فرانسه

در زمان اعلام، این بخش گفت که این دسته‌ها را بررسی می‌کند و هر گونه تغییری را که لازم بداند ایجاد می‌کند. از 13 فوریه، IRCC تأیید کرده است که این دسته‌ها در سال 2024 به‌ روزرسانی نمیشوند. دسته‌ها پس از مشاوره با سهامداران IRCC مانند دولت‌های استانی و منطقه‌ای، خدمات شهرک‌سازی و مشاغل و کارفرمایان کانادایی انتخاب شدند.

کاندیداهای دارای این ویژگی‌ها باید در فهرست درخواست تحت یکی از سه برنامه اقامت دایم از طریق اکسپرس اینتری باشند که باید در نظر گرفته شوند.

اقامت دایم از طریق اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری چیست؟

Express Entry یک سیستم مدیریت برای برنامه های مهاجرتی است. این سیستم برای کمک به تسریع در پردازش درخواست برای متقاضیان مهاجرت اقتصادی در سه برنامه وجود دارد: برنامه کارگران ماهر فدرال، کلاس تجربه کانادا، و برنامه تجارت ماهر فدرال. (اقامت دایم از طریق اکسپرس اینتری)

Express Entry از سیستم رتبه بندی جامع برای تخصیص امتیازات بر اساس ویژگی های سرمایه انسانی استفاده میکند. مانند شغل، تحصیلات، توانایی زبان، سابقه کار و سن. کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را دارند، احتمالاً یک دعوت نامه دریافت می کنند برای وضعیت روابط عمومی. در این سیستم، اگر افرادی که در برنامه نامزدهای استانی هم نامزدی اعلام کردند، می‌توانند 600 امتیاز بیشتر بگیرند. این باعث میشه که فرصت بهتری برای دریافت دعوت نامه برای مهاجرت به کانادا داشته باشند و شانس بیشتری برای اقامت دایم از طریق اکسپرس اینتری داشته باشند.

وقتی یک داوطلب اکسپرس اینتری ITA دریافت کرد، 60 روز فرصت دارد تا درخواست نهایی خود را برای کسب روابط عمومی کانادا به IRCC ارسال کند.

چند ITA امسال از طریق اکسپرس اینتری تحویل داده می شود؟

طبق طرح سطوح مهاجرت IRCC،(اقامت دایم از طریق اکسپرس اینتری) این بخش قصد دارد از 110770 PR جدید در سال 2024 استقبال کند. از طریق برنامه اقامت دایم از طریق اکسپرس اینتری این نشان دهنده افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته است که در آن دولت 82880 تازه وارد را برای روابط عمومی کانادا از طریق همین سیستم هدف قرار داد. در سال‌های 2025 و 2026، این عدد روی 117500 تثبیت می‌شود.

 

اقامت دایم از طریق اکسپرس اینتری

از سال 2025، تخصیص کانادا به ساکنان دائمی جدید از طریق PNP (اقامت دایم از طریق اکسپرس اینتری) به 120000 افزایش خواهد یافت—که مسیرهای استانی را به طور جمعی، مسیر اصلی کانادا برای استقبال از مهاجران اقتصادی جدید میسازد.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی