Skip to content

اقامت دایم کانادا از طریق برنامه استانی بریتیش کلمبیا، انتاریو و مانیتوبا

در آخرین نتایج مهاجرت استانی، چهار استان دعوتنامه صادر می کنند

اقامت دایم کانادا از طریق برنامه استانی بریتیش کلمبیا، انتاریو و مانیتوبا

انتاریو، بریتیش کلمبیا (بریتیش کلمبیا) و مانیتوبا از طریق برنامه های نامزد استانی نامزدی خود را اعلام کرده اند. (PNPs) این هفته، در حالی که کبک نیز از طریق برنامه مهاجرت استانی خود دعوت نامه هایی را جهت اقامت دایم کانادا از طریق برنامه استانی صادر کرده است.

در سراسر کانادا، 11 دولت از 13 دولت استانی و منطقه ای کشور – به استثنای کبک و نوناووت، که PNP ها در آنها اداره نمی شوند – از PNP خود برای یافتن نامزدهای مهاجرتی را برای اقامت دایم کانادا از طریق برنامه استانی استفاده می کنند که احساس می کنند بهترین تطابق را با نیروی کار و نیازهای جمعیتی منطقه خود دارند.

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

در صورت صدور بیانیه علاقه (EOI) توسط یک استان یا منطقه، نامزدهای مهاجرتی که علاقه مند به نقل مکان به منطقه ای هستند که به آنها EOI داده است، می توانند به یکی از دو روش ادامه دهند:

  • نامزد می تواند مستقیماً برای یک برنامه PNP درخواست دهد
  • کاندیدا را می توان توسط اقامت دایم کانادا از طریق برنامه استانی انتخاب کرد

کاندیداهایی که نامزد PNP دریافت می‌کنند می‌توانند نامزدی خود را برای مهاجرت اقتصادی از طریق Express Entry تقویت کنند، زیرا نامزدهای استانی به طور خودکار 600 امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) اضافی در برنامه اکسپرس اینتری خود دریافت میکنند.

نتایج مهاجرت استانی از 3 فوریه تا 9 فوریه

بریتیش کلمبیا

این هفته، بریتیش کلمبیا چهار قرعه کشی هدفمند برای کارگران ماهر و فارغ التحصیلان بین المللی از طریق BC PNP. برگزار کرد و به طور خاص، در قرعه کشی 6 فوریه، B.C. تعداد دعوت نامه های زیر را برای نامزدهای متقاضی برای اقامت دایم کانادا از طریق برنامه استانی این مشاغل صادر کرد.

توجه: اعداد موجود در پرانتز نشان‌دهنده حداقل امتیاز لازم برای داوطلبان در آن گروه شغلی خاص است !

  • 46 دعوتنامه برای کسانی که در مهد کودک هستند صادر شد (60)
  • 26 دعوتنامه برای افراد در حال ساخت صادر شد (75)
  • 39 دعوت نامه برای کسانی که در بخش مراقبت های بهداشتی هستند صادر شد (60)
  • کمتر از پنج دعوت نامه برای کسانی که در مراقبت های دامپزشکی هستند صادر شد (60)

علاوه بر قرعه کشی های هدفمند این هفته، BC PNP همچنین در یک قرعه کشی عمومی در 6 فوریه مجموعاً 102 دعوت نامه صادر کرد. در این قرعه کشی دعوت نامه ها بین نامزدهای پنج جریان زیر پخش شد:

  • کارگر ماهر
  • کارگر ماهر – گزینه EEBC
  • فارغ التحصیل بین المللی
  • فارغ التحصیل بین المللی – گزینه EEBC
  • سطح ورودی و نیمه ماهر

برای همه به جز یک دسته، داوطلبان “سطح ورودی و نیمه ماهر”، حداقل امتیاز مورد نیاز 122 بود. در مورد داوطلبان PNP سطح ورودی و نیمه ماهر BC، قرعه کشی 6 فوریه به حداقل نمره 97 نیاز داشت. .

اقامت دایم کانادا از طریق برنامه استانی

انتاریو

همچنین، در تاریخ 6 فوریه، برنامه نامزد مهاجر انتاریو (OINP)، 2086 اعلان صادر کرد. در این اعلان، نامزدهایی که مطابق با الزامات اولویت‌های سرمایه انسانی اکسپرس انتاریو هستند، برای دریافت نامهٔ عدم تعهد (NOI) انتخاب شدند. در این دوره از برنامه، نیز قرعه کشی نامزدهای حوزهٔ مشاغل بهداشتی برگزار خواهد شد. تمام نامزدهایی که در قرعه کشی 6 فوریه انتاریو NOI دریافت کردند، امتیاز CRS در محدوده 379 و 430 داشتند.

سپس، در 8 فوریه، OINP سه قرعه کشی دیگر انجام داد، یکی تحت جریان اولویت های سرمایه انسانی و دو مورد تحت عنوان پیشنهاد شغلی کارفرما: جریان دانشجویی بین المللی. نتایج قرعه کشی به شرح زیر است:

  • قرعه کشی اولویت های سرمایه انسانی: 2118 دعوت نامه برای نامزدهای مشاغل فنی با امتیازات 471 و 480 صادر شده است
  • پیشنهاد شغلی کارفرما – قرعه کشی دانشجویی بین المللی  1182 دعوت نامه برای داوطلبان با امتیازهای 78 و بالاتر صادر شده است. عمومی بود، به این معنی که هیچ شغلی مورد هدف قرار نگرفت.
  • پیشنهاد شغلی کارفرما – قرعه کشی دانشجویان بین المللی: 1252 دعوت نامه برای داوطلبانی صادر شده است که در یک قرعه کشی هدفمند برای مشاغل بهداشتی و فنی، نمرات 73 و بالاتر داشتند.

علاوه بر نتایج PNP این هفته، همچنین شایان ذکر است که دولت انتاریو اعلام کرده است دریافت “برنامه های مربوط به جریان کارآفرین [OINP’s] را به حالت تعلیق در می آورد.” این تعلیق از 4 دسامبر 2023 اعمال شده است، اما این هفته به طور رسمی اعلام شد. در اطلاعیه‌ای در 5 فوریه، انتاریو تصریح کرد که این به معنای “هیچ اظهار علاقه یا درخواست جدیدی پذیرفته نمی‌شود” و استان به هر کسی که سوالی دارد می‌خواهد با [email protected] تماس بگیرد.

کبک

این هفته، کبک نتایج قرعه کشی 24 ژانویه را منتشر کرد که دو نفر جداگانه دعوت شدند. گروه هایی از نامزدها بر اساس معیارهای مختلف واجد شرایط اقامت دایم کانادا از طریق برنامه استانی بودند. در مجموع، استان از 1007 نفر برای درخواست انتخاب اقامت دایم کانادا از طریق برنامه استانی دعوت کرد.

کبک از PNP استفاده نمی کند و استان دارای ترتیبات منحصر به فردی با مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کاناداa (IRCC) که در عوض به آن اجازه می دهد تا کنترل سیاست ها و رویه های مهاجرت اقتصادی استانی را حفظ کند.

در اولین گروه از کاندیداها، که در 4 ژانویه استخراج شد، همه دریافت کنندگان دعوت اقامت دایم کانادا از طریق برنامه استانی باید یک پیشنهاد شغلی معتبر در خارج از قلمرو Communauté métropolitaine de Montréal داشته باشند. این بدان معنی است که هیچ شغل یا سایر ویژگی های سرمایه انسانی مورد هدف قرار نگرفته است.

کسانی که در گروه دوم نامزدها، که در 22 ژانویه استخراج شدند، بخشی از قرعه‌کشی بودند که کبک را هدف قرار داد برای شغل های خاص. این گروه نامزد باید دارای حداقل نمره 615 باشد تا در نظر گرفته شود، علاوه بر این که باید شرایط واجد شرایط بودن زیر را داشته باشد:

  • بر اساس داشتن مهارت شفاهی سطح 7 (یا بالاتر) در زبان فرانسه Échelle québécoise des niveaux de compétence en français (مقیاس کبک سطوح مهارت فرانسوی برای مهاجران بزرگسال) یا معادل آن
  • داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر در خارج از قلمرو Communauté métropolitaine de Montréal

کسانی که دعوت نامه دریافت کرده اند میتوانند برای گواهی انتخاب کبک درخواست دهند و سپس برای اقامت دائم به IRCC مراجعه کنید.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی