Skip to content

نحوه تغییر ویزای دانشجویی به اقامت دایم

چگونه از مجوز تحصیل کانادا به اقامت دائم کانادا برویم

نحوه تغییر ویزای دانشجویی به اقامت دایم

دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل می کنند، می توانند در حین تحصیل در کانادا یا پس از فارغ التحصیلی از تحصیل خود، برای اقامت دایم اقدام کنند. گزینه‌های زیادی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا وجود دارد که می‌خواهند اقامت دایم داشته باشند، مشروط بر اینکه شرایط لازم و واجد شرایط بودن برنامه مورد نظر را داشته باشند.

دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا تضمینی برای دریافت اقامت دایم ندارند. با این حال، آنها می توانند با آماده شدن از قبل و یادگیری در مورد آنچه که برای واجد شرایط بودن برای مسیرهای مهاجرتی مختلف نیاز دارند، شانس خود را افزایش دهند. (نحوه تغییر ویزای دانشجویی به اقامت دایم)

اقامت دایم

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کشور کانادا هستند؟

 

کانادا راه های اقامت دایم زیادی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد زیرا تحقیقات نشان داده است که کسانی که تحصیلات کانادایی دارند در بازار کار کانادا موفق هستند. این دانش آموزان به عنوان یک مجموعه امیدوار کننده از افراد ماهر در نظر گرفته می شوند که می توانند برای رفع نیازهای بازار کار در کانادا مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این، کارفرمایان کانادایی برای تحصیلات و تجربه کاری محلی که دانشجویان بین المللی در کانادا کسب می کنند ارزش قائل هستند. بعد از اتمام تحصیلات در کانادا، بسیاری از دانشجویان بین المللی برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی اقدام می کنند. (نحوه تغییر ویزای دانشجویی به اقامت دایم). (PGWP). PGWP به دانشجویان بین المللی اجازه کار آزاد را ارائه می دهد که به آنها امکان می دهد تقریباً در همه جا و تقریباً برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنند.

دانشجویان ممکن است واجد شرایط PGWP باشند اگر:

    • مطالعات تکمیل شده در یک برنامه آموزشی آکادمیک، حرفه ای یا حرفه ای که حداقل هشت ماه طول می کشد را در شرایط فهرست مؤسسه آموزشی تعیین شده (DLI) بگنجانند. مانند برنامه تحصیلی که باید یه مدرک، دیپلم یا گواهینامه باشد.
  • داشتن وضعیت دانشجوی تمام وقت در کانادا در طول هر جلسه تحصیلی برنامه یا برنامه های تحصیلی که به عنوان بخشی از درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی آنها تکمیل شده و گنجانده شده است.
  • یک رونوشت و یک نامه رسمی از DLI واجد شرایط دریافت کرده که تأیید میکند متقاضی شرایط لازم برای تکمیل برنامه تحصیلی خود را دارد.

مزایای PGWP این است که دانشجویان بین‌المللی را قادر می‌سازد تا تجربه کاری در کانادا را به دست بیاورند که دانشجو را واجد شرایط اقامت دایم می‌کند و آنها را کاندید رقابتی‌تری برای مهاجرت به کانادا می‌کند، زیرا بسیاری از مسیرها به داوطلبان با تجربه کاری کانادایی پاداش می‌دهند. این یعنی نحوه تغییر ویزای دانشجویی به اقامت دایم.

اقامت دایم

Express Entry

Express Entry یک سیستم مدیریت برنامه کاربردی است که سه برنامه مهاجرت کارگران ماهر فدرال را مدیریت می کند: برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)، کلاس تجربه کانادا (CEC) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP). CEC یک مسیر اقامت دایم برای نامزدهایی است که در کانادا کار کرده اند. این یک گزینه محبوب برای دانشجویان بین المللی است که برای به دست آوردن تجربه کار کانادایی رفته اند.

برای واجد شرایط بودن برای CEC، یک نامزد باید معیارهای زیر را داشته باشد:

  • حداقل یک سال تجربه کاری ماهر، حرفه ای یا فنی در کانادا در 36 ماه از تاریخ درخواست کسب کرده باشند.
  • به معیار زبان کانادایی (CLB) 5 (“متوسط ​​اولیه”) برای مشاغل NOC TEER رده 2 یا 3 یا CLB 7 (“تسلط کافی یا متوسط”)، برای مشاغل NOC TEER رده 0 یا 1 داشته باشند.
  • برای زندگی و کار در خارج از استان کبک برنامه ریزی کنند (افراد با تجربه کاری در کبک و کسانی که قصد اقامت در کبک را دارند می توانند برای کلاس تجربه کبک درخواست دهند).

اگر واجد شرایط یکی از برنامه ها هستید، می توانید برنامه ای را در مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا آپلود کنید. وب سایت (IRCC) داوطلبان امتیازات سیستم رتبه بندی جامع (CRS) را بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، شغل دریافت می کنند. تجربه و توانایی زبان از کسانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می شود برای اقامت دایم درخواست دهند. به عبارت دیگر همان نحوه تغییر ویزای دانشجویی به اقامت دایم. داوطلبانی که یک برنامه تحصیلی را در کانادا به پایان رسانده اند یا دارای تجربه کاری کانادایی هستند، امتیاز CRS بیشتری کسب می کنند و شانس آنها برای دریافت اقامت دایم افزایش می یابد.

برنامه های نامزد استانی (PNP)

تقریباً همه استان‌ها و مناطق در کانادا برنامه نامزدهای استانی (PNP) را اجرا می‌کنند. PNP به استان ها و مناطق اجازه می دهد تا افرادی را که مایل به مهاجرت به کانادا هستند و علاقه مند به اقامت در یک استان خاص هستند، معرفی کند. (نحوه تغییر ویزای دانشجویی به اقامت دائم). بسیاری از جریان‌های PNP به داوطلبانی که در کانادا تحصیل و کار کرده‌اند پاداش می‌دهند.

برنامه تجربه کبک (PEQ)

نامزدی که در کبک تحصیل کرده است و مایل است به طور دائم در این استان مستقر شود، ممکن است واجد شرایط مهاجرت تحت برنامه تجربه کبک (PEQ) باشد.  PEQ راه سریعی را برای فارغ التحصیلان خارجی و افراد دارای تجربه کاری در کبک فراهم می کند تا بتوانند انتخاب کبک را دریافت کنند. گواهی (QSC)، که یک گام اجباری به سمت اقامت دایم است که توسط دولت فدرال ارائه می شود.

دانشجویان بین المللی که در کبک تحصیل کرده اند ، ممکن است واجد شرایط درخواست CSQ در زیر PEQ باشند اگر آنها:

  • برای داشتن شغل، قصد اقامت در کبک را نشان دهید؛
  • برای اهداف تحصیلی به طور موقت در کبک اقامت داشته اند؛
  • در 36 ماه گذشته مدرک یا دیپلم واجد شرایط را از یک موسسه آموزشی به رسمیت شناخته شده توسط وزارت آموزش کبک دریافت کرده باشند؛
  • حداقل 1800 ساعت (دو سال) در کبک تحصیل کرده باشند
  • دارای مدرک کارشناسی ارشد، لیسانس یا دیپلم DEC و دارای 12 ماه سابقه کار در مشاغل سطح 0، A، B و داشتن چنین شغلی در زمان درخواست اقامت دائم
  • اگر یک DEP و دارای 18 ماه سابقه کار در مشاغل سطح 0، A، B یا C هستند ملزم به داشتن چنین شغلی در زمان درخواست میباشند. لطفاً توجه داشته باشید که کار در سطح C باید با مدرک مرتبط باشد.

کاندیداها همچنین باید نشان دهند که سطح مهارتی در زبان فرانسه دارند تا بتوانند برای PEQ واجد شرایط باشند.

اقامت دایم

سایر گزینه های مسیر اقامت دائم

برنامه مهاجرت آتلانتیک گزینه ای برای دانشجویانی است که در نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک تحصیل کرده اند، همچنین جزیره پرنس ادوارد یا نیوفاندلند و لابرادور به طور مشابه، پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی اقامت دائم را به بین المللی ارائه می دهد. دانش آموزانی که در جوامع روستایی و شمالی شرکت کننده در سراسر کانادا زندگی می کنند.

 

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی