Skip to content

کانادا امن ترین کشور دنیا برای ویزای توریستی در سال 2024

کانادا به عنوان امن ترین کشور جهان برای سفر در سال 2024 رتبه بندی شد

کانادا امن ترین کشور دنیا برای ویزای توریستی در سال 2024

طبق گزارش حفاظت از سفر Berkshire Hathaway (BHTP) که در اواخر سال 2023 منتشر شد، کانادا امن ترین کشور دنیا برای ویزای توریستی در سال های 2023-2024 در نظر گرفته شده است. BHTP، تحقیقات بیمه مسافرتی را تحت عنوان پایه استفاده می‌کند و امتیازات شش زیررده را ترکیب کرده تا رتبه‌ بندی کلی را انجام دهد.

علاوه بر این، BHTP تذکر می‌دهد که «رتبه‌بندی‌های خود را با سایر شاخص‌ها و اطلاعات، از جمله شاخص جهانی صلح و رتبه‌بندی ایمنی سفر وزارت امور خارجه، مقایسه می‌کند و همچنین نمرات متوسط GeoSure Global برای شهرهای بزرگ هر کشور را برای امن ترین کشور دنیا برای ویزای توریستی مد نظر دارد. BHTP با هم از این انواع معیارها برای “محاسبه نمره وزنی که ایمنی کلی هر کشور را منعکس می کند” استفاده می کند.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

در رتبه‌بندی BHTP کانادا نسبت به سال گذشته پنج پله بالاتر است.

 کانادا از رتبه ششم در رتبه‌بندی BHTP در سال گذشته، به بالاترین رتبه در رتبه‌بندی امن ترین کشور دنیا برای ویزای توریستی برای سفر در سال جاری صعود کرده است. به زبانی دیگر تقاضا برای گرفتن ویزای توریستی کشور کانادا بسیار بالا بوده است.

بر اساس این گزارش، دلایل کلیدی رتبه بالای کانادا عبارتند از “آب و هوای سرد و تراکم کم جمعیت، [که] باعث سفرهای ایمن می شود. به علاوه، به تمامی 15 کشور برتر در رده‌بندی BHTP، در گزارش امسال، بخش ویژه‌ای با عنوان ” آنچه باید مراقب آن باشید ” اختصاص داده شده است.

برای کانادا، این بخش آتش‌سوزی‌های جنگلی را به‌عنوان منطقه‌ ای نگران‌کننده برای مسافران شناسایی کرد، و اشاره کرد که «تعداد جنگل‌های کانادا ظاهراً در حال سوختن بودند، که باعث کاهش کیفیت هوا در اکثر شهرهای بزرگ کانادا شده است. این امر سفر به کانادا را برای افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی دشوار کرده است.
با این همه، نقل قولی از گزارش کانادا در فروشگاه سفری Gap Year، درباره امنیت سفر در سراسر کشور را خلاصه‌ای جالب ارائه می‌دهد و می‌گوید: “مناطق مسافرتی در هیچ جای دیگری به اندازه کانادا امن نیستند… نرخ جرائم خشونت‌آمیز نسبتاً کم است و تعداد جرایم مرتبط با اسلحه پایین است.

رتبه بندی کلی از امن ترین کشور دنیا برای ویزای توریستی استفاده می کند:

  • ایمنی در برابر جنایات خشونت آمیز
  • ایمنی در برابر تروریسم
  • ایمنی حمل و نقل
  • اقدامات بهداشتی (از جمله بیماری)
  • ایمنی برای گروه ها (زنان، مسافران رنگین پوست و مسافران LGBTQ+)

قابل توجه اینکه، کانادا در همه زیرمجموعه‌های گنجانده شده به عنوان بخشی از رتبه‌بندی امسال رتبه اول برای امن ترین کشور دنیا برای ویزای توریستی را کسب کرد. BHTP خاطرنشان می‌کند که ایمنی حمل‌ونقل شامل «کشورهایی با سیستم‌های جاده‌ای و حمل‌ونقل به خوبی توسعه‌یافته (در همه جا به جز ایسلند) یا نیاز محدود به سفر دور (ایسلند) است.»

سن و درآمد

رتبه‌بندی BHTP بر اساس سن و درآمد  خاطرنشان می‌کند که پاسخ‌دهندگان نظرسنجی برای نسخه 2023-2024 این رتبه‌بندی «بر اساس سن و درآمدشان، برداشت‌های بسیار متفاوتی از امن ترین کشور دنیا برای ویزای توریستی داشتند» هنوز، در بیشتر موارد، کانادا بر اساس این زیر گروه‌ها در بین چهار کشور برتر برای سفر باقی مانده است. و مردم زیادی در خواست ویزای توریستی کانادا داشته اند

در میان هزاران نفری که به نظرسنجی BHTP پاسخ دادند، کانادا از نظر ایمنی کلی سفر ،امن ترین کشور دنیا برای ویزای توریستی و پس از نروژ آن، سوئیس و بریتانیا (بریتانیا) در رتبه چهارم قرار گرفت.

امن ترین کشور دنیا برای ویزای توریستی

Gen Z

در میان اعضای ژنرال Z که به نظرسنجی BHTP پاسخ دادند، کانادا از نظر ایمنی کلی سفر در رتبه اول باقی ماند.

پاسخ دهندگان با درآمد خانوار بیش از 200000 دلار

در میان پاسخ دهندگان نظرسنجی BHTP که در این دسته درآمد خانوار قرار می گیرند، کانادا از نظر ایمنی کلی سفر پس از پرتغال رتبه دوم را دارد.

پاسخ دهندگان با درآمد بیش از 25000 دلار در سال برای سفر و درخواست ویزای توریستی

  • ایسلند
  • کره جنوبی
  • سوئد
  • ژاپن
  • دانمارک
  • نروژ
  • نیوزیلند
  • ایرلند

والدین

برای والدینی که به نظرسنجی BHTP پاسخ دادند، کانادا از نظر ایمنی کلی سفر در رتبه اول باقی ماند.و بیشترین درخواست برای ویزای توریستی را داشته اند.

مسافران LGBTQ+

به طور منحصر به فرد، پاسخ دهندگان نظرسنجی BHTP که به عنوان اعضای جامعه LGBTQ+ شناسایی شدند، تنها زیر گروهی از پاسخ دهندگان بودند که به طور کامل کانادا را خارج از 10 کشور برتر خود برای سفر ترک کردند.

 

بر گرفته از اداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی