Skip to content

انتخاب شهر کلگری کانادا برای سکونت

راهنمای یک تازه وارد برای ساختن خانه کلگری

انتخاب شهر کلگری کانادا برای سکونت

کلگری، بزرگترین شهر آلبرتا میباشد و بیش از 1.6 میلیون کانادایی، به دلیل قرار گرفتن در بین 10 شهر برتر جهان (هفتم) با توجه به شاخص زیست پذیری جهانی 2023 در این شهر سکونت دارند. بخشی از زیست پذیری کلگری با رتبه بندی این شهر در این شاخص برجسته می شود، از جمله امتیاز کلی آنها – 96.8، دومین شهر در این کشور – و رتبه کامل آنها 100.0 در چهار دسته مختلف است.

کلگری برای مراقبت های بهداشتی، زیرساخت ها، ثبات و آموزش امتیاز 100 را کسب کرده است. علاوه بر این، کلگری همچنین سومین شهر متنوع در کل کانادا است که ساکنان آن به بیش از 120 زبان مختلف صحبت می کنند و نزدیک به 25٪ از جمعیت فعلی این شهر مهاجر هستند. این باعث می‌شود که مهاجران راحت‌تر در بزرگترین شهر آلبرتا جا بگیرند. این امتیازات مهاجرین را برای انتخاب شهر کلگری کانادا برای سکونت بیشتر ترغیب میکند. راهنمای زیر به تازه‌واردان بینش‌های ضروری درباره استقرار در “قلب غرب جدید” و پذیرش روح پر جنب و جوش و آفتاب‌گرفته آن را ارائه می‌دهد.

کلگری و محله های اصلی آن را بشناسید

شهر کلگری در سال 333 روز آفتابی دارد که بیشتر از هر شهرهای بزرگ دیگر کانادا است. این بدان معنی است که ساکنان این شهر فرصت های زیادی برای تجربه همه چیز در کلگری برای ارائه را دارند. چند محله کلیدی شهر کلگری را تشکیل می دهند که اکنون به تفصیل  چند مورد از آنها پرداخته خواهد شد.

قبل از تصمیم گیری برای انتخاب شهر کلگری کانادا برای سکونت باید بدانید که مرکز شهر کلگری قابل توجه ترین محله/منطقه شهری آن است، عمدتاً به این دلیل که این بخش از بزرگترین شهر آلبرتا مرکز همه چیز است، از برخی از رستوران های با رتبه برتر استان گرفته تا سرگرمی های زنده، موزه ها، مراکز خرید و بناهای یادمان مانند برج کلگری. مرکز شهر کلگری یکی از برجسته ترین محله های این شهر است که همه چیز را برای همه از خانواده ها گرفته تا دانشجویان بین المللی جوان ارائه می دهد.

محله Beltline کلگری، واقع در جنوب مرکز شهر، به خاطر فرهنگ شهری و زندگی شبانه اش مشهور است. از نمایشگاه‌های هنری شگفت‌ انگیزش در طاق شینوک و در طول جشنواره پروژه‌های دیواری شهری Beltline (BUMP) گرفته تا جشنواره زمستانی BIG Winter Classic – جشنواره‌ای «هنرها و سرگرمی‌ها با آبجوی محلی» – Beltline یک جامعه پر جنب و جوش در کلگری است که ایده آل برای جمعیت جوان فزاینده شهر میباشد.
سن متوسط ​​فقط 38 سال در سال 2021، که آن را به یکی از جوان ترین شهرها در میان تمام شهرهای بزرگ کانادا تبدیل کرده است.

اینگل‌وود، قدیمی‌ترین محله کلگری، شهر کوچکی است که برای کسانی که از پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در منطقه زندگی می‌کنند، بسیار مساعد است. این بخش از کلگری عاری از شلوغی و شلوغی مناطق شهری تر شهر است. اینگل‌وود که اغلب به‌عنوان مرکز شهر اصلی کلگری شناخته می‌شود، ترکیبی از رستوران‌های محلی، مغازه‌ها و ساختمان‌های تاریخی را در بر دارد که واقعاً منحصر به فردترین و خاص‌ترین چیزها را در کل کلگری را به نمایش می‌گذارد.

حمل و نقل عمومی در کلگری

Calgary Transit حمل و نقل عمومی را در اطراف این شهر انجام می دهد، از جمله شبکه اتوبوس ها و خطوط حمل و نقل ریلی سبک (LRT)، معروف به CTrain. دسترسی به حمل و نقل عمومی در این شهر بسته به نیاز مسافران مختلف از طریق خرید تک کرایه و همچنین بسته‌های بلیت یا گذرنامه (روز یا ماه) امکان‌پذیر است.

هزینه کرایه‌ها، بلیت‌ها و گذرنامه‌ها به سن شما در زمان خرید بستگی دارد و ترانزیت کلگری نیز برای جوانانی که شناسه دانشجویی خود را ارائه می‌کنند، قیمت‌های ویژه دانشجویی ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، کلگری ترانزیت قیمت‌های ویژه‌ای را برای بلیط‌ های حمل‌ونقل روزانه گروهی آخر هفته و بلیط‌های حمل‌ونقل ماهیانه و سالانه با تخفیف برای ساکنان کم‌ درآمد و افراد مسن ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد آن گزینه ها اینجا را کلیک کنید.

Calgary Transit به ساکنان یک وب‌سایت و یک برنامه تلفن همراه My Fare ارائه می‌دهد که می‌توانند از آن برای برنامه‌ریزی رفت‌وآمد خود و همچنین خرید برخی از گذرنامه‌های حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. وب‌سایت حمل‌ونقل کلگری که شامل ابزارها و منابع مرتبط با اطلاعات سوارکاران است مانند دسترسی و به‌روزرسانی‌ های خدمات و اطلاعات به‌روز را در اختیار مسافران قرار می‌دهد که ممکن است در حین حرکت در شهر با آن‌ها مواجه شوند.

صنایع پر رونق در کلگری

یکی از برجسته ترین صنایع کلگری، بخش فناوری آن است. در واقع، کلگری خانه سریع‌ترین رشد نیروی کار فناوری در آمریکای شمالی است، به این معنی که کلگری به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مرکز برتر فناوری و نوآوری در کانادا است و ایده‌آل برای کسانی که می‌خواهند در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) کار پیدا کنند.

آلبرتا دارای بیش از 38000 موقعیت شغلی ترکیبی در پنج دسته شغلی است که کانادا برای اولویت بندی در قرعه کشی های جدید دولت فدرال بر اساس دسته بندی انتخاب کرده است. علاوه بر STEM، این دسته‌ها شامل مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی/غذای کشاورزی، حمل‌ونقل و تجارت نیز می‌شوند. بیشتر این مشاغل خالی احتمالاً در کلگری، در پرجمعیت ترین شهر آلبرتا یافت می شوند.

کلگری با بیش از 40000 کارگر فناوری در شهر، از رشد شغلی بیش از 20 درصدی در بخش فناوری بین سال‌های 2017 تا 2021 برخوردار بوده است.

صنایع و بخش‌های دیگری که در کلگری حضور پر جنب و جوش دارند عبارتند از:

کسب و کار کشاورزی

شهر کلگری کانادا نقش مهمی در آلبرتا دارد که سومین صادرکننده بزرگ محصولات کشاورزی و غذایی در کل کشور است. دلیل این امر این است که کلگری توسط بزرگراه ترانس کانادا (شرق/غرب) و بزرگراه 2 (شمال/جنوب)، معروف به کریدور CANAMEX، تقاطع یافته است. این به شرکت‌ها اجازه می‌دهد «در طی یک سفر یک روزه به میلیون‌ها مشتری دسترسی پیدا کنند» و دسترسی به طیف گسترده‌ای را آسان می‌کند مانند بازارهای مصرفی به شیوه ای بسیار کارآمد.

سرگرمی

شهر کلگری کانادا تعهد خود را به بهبود موقعیت خود به عنوان مرکز هنر و فرهنگ در کانادا نشان داده است. وب سایت توسعه اقتصادی شهر کلگری کانادا پیش بینی می کند که “بخش صنایع خلاق” شهر 566 میلیون دلار را برای “تحول دیجیتال” هزینه خواهد کرد. بین سال‌های 2022 و 2024، راه را برای بازی، ورزش‌های الکترونیکی، فناوری‌های فراگیر، انیمیشن و جلوه‌های بصری به عنوان موتورهای کلیدی رشد باز می‌کند.

شواهد اخیر ظهور شهر کلگری کانادا به‌عنوان یک مرکز سرگرمی را می‌توان در استفاده برجسته‌تر از این شهر به‌ عنوان پس‌زمینه‌ای برای تولیدات تلویزیونی و فیلم‌های بزرگ مشاهده کرد. به عنوان مثال، تنها در چند سال گذشته، کلگری به عنوان محل فیلمبرداری فیلم Jumanji: The Next Level (2019) و HBO’s The Last of Us (2023) استفاده شد.

سیستم آموزشی کلگری

شهر کلگری کانادا چندین گزینه آموزشی را برای والدین ارائه می‌کند، از جمله مدرسه دولتی و طیف وسیعی از گزینه‌های آموزشی خصوصی.

توجه: این منبع می‌تواند به والدین کمک کند تا درک بهتری از آنچه فرزندشان در آن می‌آموزد برنامه درسی آموزش عمومی استان، که نحوه یادگیری دانش آموزان را در موسسات دولتی در سراسر شهر کلگری کانادا راهنمایی می کند.

گزینه‌های آموزش خصوصی در شهر کلگری کانادا شامل مدارس خصوصی و مدارس شبانه‌روزی می‌شود، اگرچه همه گزینه‌های خصوصی به والدین نیاز دارند که شهریه را از جیب خود بپردازند. این یک تفاوت کلیدی بین آموزش دولتی و خصوصی در شهر کلگری کانادا است، زیرا آموزش عمومی را می توان به صورت رایگان (با تامین مالی از طریق مالیات) دریافت کرد.

از آنجایی که برنامه درسی آموزشی در مدارس دولتی در شهر کلگری کانادا توسط استان هدایت می شود، این استان صفحه وب دولت ، برنامه درسی را که فرزند شما از مهدکودک تا کلاس دوازدهم انجام خواهد داد را تجزیه می کند. سیستم آموزش پس از دبیرستان کلگری شامل بیش از 60 موسسات آموزشی تعیین شده(DLI) است.

DLIها مخصوصاً برای تازه واردانی که به عنوان دانشجویان بین المللی وارد کانادا می شوند بسیار مهم است. این به این دلیل است که اتباع خارجی باید قبل از درخواست مجوز تحصیل در کانادا، نامه پذیرش از DLI دریافت کنند. در میان بسیاری از DLI های کلگری، موسسات آموزشی معروفی مانند دانشگاه کلگری وجود دارد که زمانی محل یادگیری افراد برجسته ای مانند گرت چمپ، بنیانگذار Uber و جیمز گاسلینگ، خالق زبان برنامه نویسی جاوا بوده است.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا می باشند؟

شهر کلگری کانادا

خدمات اضطراری در شهر کلگری کانادا

یکی از برجسته ترین زمینه های آگاهی برای تازه واردان به شهر کلگری کانادا ، خدمات اضطراری است. این به این خاطر است که تازه واردان باید بدانند که چگونه می توانند در صورت نیاز کمک تماس بگیرند، خواه به کمک پلیس، آمبولانس یا آتش نشانی نیاز داشته باشند.

در مواقع اضطراری، از ساکنان شهر کلگری کانادا خواسته می‌شود با شماره 911 تماس بگیرند. با این کار آنها به ارائه‌دهندگان خدمات اضطراری متصل می‌شوند که می‌توانند به سرعت کمک مورد نیاز را دریافت کنند.

وب‌سایت خدمات بهداشتی آلبرتا حاوی اطلاعات کلیدی برای ساکنان استان است، از جمله در شهر کلگری کانادا ، در مورد خدمات اضطراری، از جمله بیمارستان ها، امکانات، برنامه ها و خدماتی که در دسترس آنها است.

خدمات تازه وارد

شهر کلگری کانادا دارای شبکه گسترده ای از ارائه دهندگان خدمات است که می تواند به تازه واردان کمک کند. هر چیزی که آنها نیاز دارند این ارائه دهندگان خدمات در حوزه هایی از اسکان و ادغام و آموزش گرفته تا استخدام و خدمات عمومی مهاجرت کار می کنند.

توجه: مهم است به خاطر داشته باشید که واجد شرایط بودن برای این خدمات به وضعیت مهاجرت شما به کانادا و اینکه چه کسی سازمان خدمات اسکان را تامین می کند (با بودجه دولتی یا خصوصی) بستگی دارد. توصیه می شود با ارائه دهنده خدمات خاص بررسی کنید تا واجد شرایط بودن خود را برای این سرویس تأیید کنید.

نمونه‌ای از این سازمان‌ها در زیر موجود است.

توجه: اطلاعات تماس و وب‌سایت‌های همه سازمان‌های فهرست‌شده را می‌توانید در پیوند بالا پیدا کنید

  • خدمات تازه وارد برای زنان: انجمن زنان مهاجر کلگری
  • تحصیلات: انجمن آموزش مهاجران
  • استخدام: شورای استخدام مهاجران منطقه کلگری

برگرفته ازاداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی