Skip to content

انتخاب موسسه مهاجرت به کانادا و 5 روش متداول تقلب موسسات مهاجرتی

پنج پرچم قرمز که هنگام انتخاب نماینده مهاجرت باید مراقب آنها باشید

پنج نشانه‌ای که باید هنگام انتخاب موسسه مهاجرت به کانادا مراقب باشید: تقلب در مهاجرت

در دوره‌ای از زمان که روش‌های تقلبی برای مهاجرت به کانادا از طریق موسسه مهاجرت به کانادا افزایش یافته است، به ویژه کسب کنندگان پناهندگی به عنوان هدف اصلی قرار گرفته‌اند.

، این مقاله پنج نشانه را بیان می‌کند که نشان می‌دهد نامزدهای مهاجرت ممکن است با فردی که قصد سوء استفاده از تمایل آنها برای مهاجرت به کانادا را دارد سروکار داشته باشند (موسسه مهاجرت به کانادا)

 

انتخاب موسسه مهاجرت به کانادا

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، به عنوان یکی از مهمترین دستگاه های مهاجرتی کشور، یک ماموریت بزرگ در پیشگیری از تقلب دارد. با ورود هزاران نفر از مهاجران و پناهندگان به کانادا هر سال، آگاهی از ریسک های رایج مرتبط با کلاهبرداری مهاجرتی ضروری است تا دیگران را نسبت به کلاه برداری های به اصطلاح موسسه مهاجرت به کانادا آگاه سازد.
اما چالش اصلی این است که تاکتیک های کلاهبرداری همچنان در حال تقویت و تغییر هستند. به عنوان مثال، در گذشته، کلاهبرداران به روش های سنتی مانند تقلب در اسناد و تقلب هویت پرداخته بودند.

اما امروزه با پیشرفت فناوری، کلاهبرداری های پیچیده تر و پیشرفته تر انجام می شود. از فرارویا در شبکه های اجتماعی تا استفاده از هوش مصنوعی برای تقلب، روش های جدیدی برای گول زدن مهاجران بالقوه ابداع شده است، به عنوان مثال موسسه مهاجرت به کانادا .

به همین دلیل، نه تنها کانادا باید آگاهی بخش باشد، بلکه باید به دنبال راهکارهای موثری برای پیشگیری و مقابله با کلاهبرداری های مهاجرتی از طریق موسسه مهاجرت به کانادا باشد. این شامل آموزش و آگاهی دادن به مهاجران بالقوه در مورد تقلب و ریسک های آن، ارائه خدمات حقوقی و مشاوره به مهاجران و پناهندگان، و همچنین استفاده از فناوری برای شناسایی و پیشگیری از کلاهبرداری های مهاجرتی است.

انتخاب موسسه مهاجرت به کانادا

 

در پایان، باید تأکید کرد که تعهد کانادا به حمایت از کانادایی ها و تازه واردان بسیار ارزشمند است. این تعهد نه تنها به مهاجران بالقوه امید و اعتماد به نفس می دهد، بلکه آنها را در برابر فریب و کلاهبرداری های موسسه مهاجرت به کانادا که بسیار آسیب پذیر هستند را محافظت می کند. به طور کلی، مقابله با تقلب مهاجرتی نیاز به همکاری فعال از سوی دولت، سازمان های مربوطه و جامعه در کل دارد تا بتوان مهاجران را در مقابل تهدیدات احتمالی محافظت کرد و آنها را در ادامه مسیر موفقیت و رشد حمایت کرد.

طبق گفته رئیس انجمن وکلای مونترال، دیوید اتدگی، این سازمان از سال 2018 تا 2022 افزایش 26 درصدی – از 13 درصد به 39 درصد – را در “شکایت های مرتبط با مهاجرت” به دلیل پیدایش موسسه مهاجرت به کانادا ،تجربه کرده است.

Ettedgui میگوید که این اعداد نشان‌دهنده «فقط نوک کوه یخ» در مورد رفتار متقلبانه توسط بازیگران بد در فضای مهاجرت کانادا است. او خاطرنشان کرد که کانون وکلای مونترال اخیراً یک “کمپین آگاهی” را برای “جلوگیری از قربانی شدن مردم به این افراد کلاهبردار (موسسه مهاجرت به کانادا) ” راه اندازی کرده است. این بر اساس یک داستان CBC News است که در زمانی که این کمپین برای اولین بار در اواسط فوریه آغاز شد.

با این حال، تقلب در مهاجرت در مکان‌های بیشتری از مونتریال مشکل ساز است. بنابراین، برای همه اتباع خارجی مهم است که بدانند هنگام حفظ یک نماینده مهاجرت به چه نکاتی توجه کنند و چگونه نمایندگان قانونی ،قانونی را در مقابل افراد بدی که به دنبال گرفتن پول خود هستند، شناسایی کنند. این موضوع هم در مورد کسانی که در حال حاضر به کانادا مهاجرت می کنند و هم در مورد کسانی که در آینده به کانادا مهاجرت می کنند صدق می کند.

انتخاب موسسه مهاجرت به کانادا

 

پنج پرچم قرمز

در ادامه پنج علامت هشدار دهنده حیاتی که هنگام انتخاب موسسه مهاجرت به کانادا، خواه یک وکیل یا مشاور باشد، باید از آنها آگاه باشید، تشریح خواهد شد.

پرچم قرمز شماره ۱: اعتبارنامه تایید نشده

IRCC تصریح می‌کند که برای اینکه یک نماینده قانونی مهاجرت به طور قانونی مشاوره ارائه دهد یا به مهاجران کانادایی نمایندگی کند، باید توسط نهاد نظارتی مناسب برای حرفه خود مجوز داشته باشند.

به طور خاص، مشاوران شهروندی یا مهاجرت باید عضو کالج مربوطه شوند. همچنین وکلا و دفاتر اسناد رسمی باید عضو جامعه حقوقی مربوط به استان یا قلمرو خود شوند. و در انتها، وکلا در استان انتاریو باید عضو انجمن حقوقی انتاریو باشند.

توجه: در کبک، دفاتر اسناد رسمی باید در Chambre ثبت شوند ( des notaires du Québec ).

IRCC به مهاجران کانادایی هشدار می‌دهد که بررسی کنند آیا یک فرد عضوی از وضعیت خوب است یا خیر، که اکثر انجمن‌های حقوقی به شما اجازه می‌دهند آن را به صورت آنلاین انجام دهید، و از خدمات فردی که در جامعه حقوقی مربوطه خود وضعیت خوبی ندارد استفاده نکنید.

پرچم قرمز شماره ۲: درخواست‌های پرداخت نقدی بدون رسید

نمایندگان مهاجرت قانونی و دارای (موسسه مهاجرت به کانادا) مجوز همیشه اسناد صورتحساب دقیق را در اختیار مشتریان خود قرار میدهند. بنابراین، کاندیداهای مهاجرت به کانادا باید ریسک مربوط به هر نماینده ای را که بدون ارائه رسید یا فاکتور مناسب درخواست پرداخت نقدی برای خدمات خود می کند، درک کنند.

پرچم قرمز شماره 3: فقدان اسناد رسمی

پرچم قرمز سوم: وقتی اسناد رسمی پیدا نمی شوند! خب واقعاً ناراحت کننده است! امیدواریم که مشکل به زودی حل شود!  اسناد نقش مهمی در فرآیند مهاجرت به کانادا دارد.

همانطور که توسط CBC News نقل شده است، Ankit Joshi یک تبعه هندی بود که هنگام مهاجرت از استرالیا به هالیفاکس توسط یک موسسه مهاجرت به کانادا متقلب مورد کلاهبرداری قرار گرفت. سی‌بی‌سی می‌گوید که وقتی صحبت از جوشی شد، «مشاور غیرمجاز اسناد جعلی ایجاد کرد و هرگز مدارک جوشی را به اداره مهاجرت ارسال نکرد».

این واقعیت بر اهمیت حصول اطمینان از کار داوطلبان مهاجرت با نمایندگان دارای مجوز تاکید می کند، زیرا این رفتار، همانطور که در مورد جوشی نشان داده شد، میتواند “برنامه و آینده فرد در کانادا را در معرض خطر قرار دهد” به خصوص اگر آنها “خیلی با قوانین و مقررات آشنا نباشند”.

پرچم قرمز شماره 4: خدمات ارائه شده خارج از دفاتر حرفه ای

نمایندگان مهاجرت دارای مجوز، همیشه یک مکان رسمی تجاری برای برگزاری جلسات با مشتریان خواهند داشت. بنابراین، همانطور که توسط CBC News هشدار داده شده است، “جلساتی که به جای دفتر وکیل در رستوران ها و کافی شاپ های فست فود برگزار می شود” نشانه رفتار متقلبانه یک نماینده مهاجرت است، زیرا آنها مکان دفتر قابل تاییدی ندارند.

پرچم قرمز شماره 5: وعده موفقیت تضمین شده یا پردازش سریع

وعده‌های رسیدگی سریع به درخواست مهاجرت یا موفقیت تضمین شده غیر واقعی است و به‌عنوان نشانه روشنی از تقلب عمل می‌کند.

IRCC هر دو استاندارد خدمات را منتشر می کند – مدت زمانی که معمولاً در هفته ها یا ماه ها نمایش داده می شود و IRCC ( اداره مهاجرت به کانادا و شهروندی) تصمیم گرفته است قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد یک برنامه، آن را معقول کند – و مرتباً زمان های پردازش خود را به صورت آنلاین به روز میکند تا ارائه شود. مهاجران کانادایی تصوری از مدت زمان لازم برای نهایی شدن درخواست آنها دارند.

توجه: استانداردهای خدمات بسته به نوع درخواست ارسال شده توسط یک نامزد متفاوت است و این زمان‌بندی‌ها فقط برای درخواست‌های کامل که شامل تمام مدارک پشتیبانی مورد نیاز است اعمال می‌شود. IRCC میگوید که هدف این دپارتمان پردازش 80 درصد از برنامه‌های کاربردی در تمام خطوط کسب‌ و کار در چارچوب استانداردهای خدمات است.

در همین حال، IRCC همچنین تصریح می کند که هیچ چیزی وجود ندارد که بتواند موفقیت یک متقاضی مهاجرت کانادا را به طور کامل تضمین کند. مهم نیست که چه کسی شما را پشتیبانی می کند، برای چه برنامه ای درخواست می دهید یا از چه کشوری درخواست می دهید، تضمین موفقیت در مهاجرت شما صرفاً تلاشی برای استفاده از اتباع خارجی ناامیدی است که به دنبال یک زندگی جدید در کانادا هستند.

محافظت از خود و دیگران

با استفاده از ابزارهای تأیید ارائه شده توسط نهادهای نظارتی قانونی مختلف کانادا، کاندیداهای مهاجرت کانادا می توانند از خود در برابر قربانی شدن بازیگران بدی که به دنبال سوء استفاده از افراد آسیب پذیر هستند.

افرادی که شاهد فعالیت‌های مشکوک هستند نیز تشویق می‌شوند تا با گزارش دادن چنین رفتارهایی از هموطنان خود حمایت کنند و به ایفای نقش در تلاش‌های گسترده‌ تر کانادا برای مبارزه با تقلب در مهاجرت کمک کنند.

 

چگونه یک وکیل مهاجرت تأیید شده می تواند کمک کند

پس از تأیید مشروعیت آنها به عنوان نماینده موسسه مهاجرت به کانادا از طریق یکی از ابزارهای بالا، یک وکیل مهاجرت با تجربه کانادایی میتواند منبع ارزشمندی برای کمک به مهاجران کانادایی در سفر آنها به یک زندگی جدید در این کشور باشد.

به طور خاص، یک وکیل مهاجرت با تجربه می‌تواند:

  • به متقاضیان کمک کنید از اشتباه جلوگیری کند
  • از طرف یک متقاضی با دولت کانادا صحبت کند
  • به متقاضیان کمک کند با استفاده از تخصص خود از تاخیرهای غیرضروری در تمام مراحل پردازش درخواست جلوگیری کند

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی