Skip to content

افزایش قرعه کشی‌های اکسپرس اینتری برای اقامت دایم کاندیدها

وزیر مهاجرت اعلام می کند که قصد دارد تعداد بیشتری را برای مهاجرت به کانادا داشته باشد

افزایش قرعه کشی‌های کاندیدها

روز پنجشنبه 21 مارس، وزیر مهاجرت مارک میلر اعلام کرد که قصد دارد “قرعه کشی های داخلی” بیشتری را دنبال کند. برای ساکنان موقت در حال حاضر در کانادا که کاندیدای اقامت دائم (PR) هستند.(اکسپرس اینتری برای اقامت دایم)

در راه‌های مختلفی مثل برنامه‌های مدیریت شده Express Entry، یا اکسپرس اینتری برای اقامت دایم که در آنها نامزدها بر اساس امتیازات سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) انتخاب می‌شوند، انتخاب براساس رزومه شخصی متقاضی ، یا برای تجربه حرفه‌ای یا توانایی زبان فرانسوی انتخاب میشود. بعد از این انتخاب، دعوت‌نامه برای درخواست (ITAs) برای روابط  IRCC ارسال می‌شود جهت گزینش اکسپرس اینتری برای اقامت دایم.

نظرات وزیر به عنوان بخشی از یک اعلامیه گسترده در مورد مدیریت سطوح اقامت موقت در کانادا برای کمک به کاهش فشارها بر بخش‌های حمایتی حیاتی این کشور (مانند مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و سایر موارد) بیان شد. مقیم موقت به افرادی گفته میشود که به صورت غیردائمی در کانادا زندگی می کنند یا کار می کنند، از جمله اتباع خارجی که با مجوز کار یا  تحصیل در کانادا اقامت دارند.

“به عنوان بخشی از تلاش‌هایمان برای ساکنان موقت برای انتقال به اقامت دائم یا اکسپرس اینتری برای اقامت دایم، ما قرعه‌کشی‌های داخلی بیشتری برای خود (دولت فدرال) خواهیم داشت و از استان‌ها و مناطقی که در برنامه نامزدهای استانی شرکت می‌کنند می‌خواهیم همین کار را با تخصیص‌های خود انجام دهند.

اکسپرس اینتری برای اقامت دایم

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

این موضوع برای تازه واردانی که از  قبل در کانادا هستند چه معنایی دارد؟

برای کسانی که با مجوز کار یا تحصیل در کانادا هستند، نظرات میلر نشان دهنده تغییر احتمالی به سمت هدف قرار دادن نامزدهای اقامت دائم (اکسپرس اینتری برای اقامت دایم) بیشتر در این کشور است. در حال حاضر، لازم به ذکر است که پیش بینی اینکه نظرات میلر دقیقاً چگونه به سیاست تبدیل می شود بسیار دشوار است. چنین حرکتی برای سیستم مهاجرت کانادا بی سابقه نیست، که گاهی اوقات به نامزدهایی که قبلاً در این کشور بودند پاداش داده است.

در طول همه‌گیری COVID-19، مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) بزرگترین Express Entry در تاریخچه خود — صدور 27,332 دعوتنامه برای درخواست (ITAs) به نامزدهای کلاس تجربه کانادا (CEC) با امتیاز CRS 75. این به طور قابل توجهی کمتر از میانگین امتیازات CRS برای قرعه کشی های اکسپرس اینتری است.

در طول شیوع ویروس کرونا، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به بزرگترین Express Entry یا اکسپرس اینتری برای اقامت دایم خود در تاریخچه خود رسید؛ ارسال 27,332 دعوتنامه برای درخواست (ITAs) به نامزدهای کلاس تجربه کانادا (CEC) با امتیاز CRS 75. این امتیاز به طور قابل توجهی کمتر از امتیاز متوسط CRS برای قرعه کشی های اکسپرس اینتری برای اقامت دایم است.

CEC یکی از برنامه‌هایی است که توسط اکسپرس انتری مدیریت می‌شود و مسیر فدرال اختصاصی کانادا برای کاندیداهای مهاجرت است که قبلاً به بازار کار و جامعه این کشور راه یافته‌اند.

برنامه‌های نامزدی استانی (PNPs) یکی از راه‌های جذاب مهاجرت به کانادا هستند که بیشتر افرادی را جذب می‌کنند که قصد شروع زندگی جدیدی در این کشور دارند (اکسپرس اینتری برای اقامت دایم). این برنامه‌ها اصولاً توسط دولت‌های استانی و منطقه‌ای اداره می‌شوند و اغلب افراد را که در آن حوزه زندگی می‌کنند به شرکت در آن دعوت می‌کنند.

همانطور که وزیر مهاجرت در ابتدای مقاله گفته است، میلر در نظر دارد در زمان اظهار نظر خود، تغییر برنامه ریزی شده به سمت جذب داخلی بیشتر را از طریق مسیرهای فدرال و استانی انجام دهد.

اکسپرس اینتری برای اقامت دایم

چرا وزیر مهاجرت این نظرات را مطرح کرد؟

با افزایش احتمالی تعداد فرصت‌هایی که ساکنان موقت در کانادا برای دریافت روابط عمومی دارند، میلر امیدوار است نامزدهایی را انتخاب کند که نتایج مطمئن‌تری برای مهاجرت به کانادا داشته باشند ، از طریق اکسپرس اینتری برای اقامت دایم. مجموعه ای غنی از موضوعات وجود دارد که پیشنهاد می کند تجربه کانادا قبل از مهاجرت یکی از بهترین پیش بینی کننده ها نتایج بهتر در کانادا است.

در عین حال، این به بخش اجازه می‌دهد تا به اهداف مهاجرت خود برسد ( در طرح سطوح مهاجرت) بدون افزودن “یک تازه وارد به اقتصاد” برسد، که می تواند بر فشارهایی که قبلاً در کانادا، در مسکن، مراقبت‌های بهداشتی، و سایر بخش‌های پشتیبانی کلیدی احساس می‌شد، بیافزاید و امکان مهاجرت به کانادا برای فرد فراهم است تا به اهدافش دست یابد

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : کانادا

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی