Skip to content

بانک مرکزی نرخ بهره بانکی در کانادا را افزایش داد. این برای تازه واردان چه معنایی دارد؟

بانک مرکزی کانادا دوباره نرخ بهره را افزایش داد این برای تازه واردان چه معنایی دارد_63dbfeb133c50jpeg

بانک کانادا دوباره نرخ بهره بانکی در کانادا را افزایش داد. این برای تازه واردان چه معنایی دارد؟ حتی با اقتصاد کندتر، کانادا همچنان به دنبال افراد تازه وارد برای پر کردن شکاف‌های نیروی کار است.

نرخ بهره بانکی در کانادا

بانک کانادا (BoC) اخیراً افزایش دیگری را در نرخ‌های بهره تا 4.5 درصد یا 25 واحد پایه افزایش داده است. 4.25% در 7 دسامبر 2022. در حالی که این کمترین افزایش بهره در سال گذشته است، نرخ بهره بانکی در کانادا برای آینده قابل پیش‌بینی بالا خواهد ماند و هزینه‌های بزرگ‌تر را دشوارتر از سال‌های گذشته خواهد کرد. این تأثیری بر زندگی روزمره همه کانادایی‌ها از جمله جدیدترین مهاجران کانادا دارد.

کانادا یکی از باثبات‌ترین اقتصادها را در سطح جهان دارد، اما هنوز اثرات رویدادهای بین‌المللی را احساس می‌کند. BoC افزایش تقاضا و مسائل جهانی مانند جنگ روسیه در اوکراین را به دلیل افزایش شدید قیمت نفت، گاز و مواد غذایی می داند.

BoC می‌گوید که افزایش نرخ بهره بانکی در کانادا تأثیر مثبتی در بلندمدت خواهد داشت. ثابت شده است که نرخ های بهره بالا باعث کاهش و کاهش نرخ تورم (افزایش بهای تمام شده کالاها و خدمات) می شود که در ژوئن گذشته به بالاترین میزان 8.1 درصد رسید.

Dis واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند

از آن زمان، تورم به 6.9 درصد کاهش یافته است، اما هنوز راه زیادی برای رسیدن به هدف 2 درصدی در پیش است. با افزایش نرخ بهره و بالا ماندن تورم، افراد تازه وارد اغلب در مورد چگونگی شروع زندگی جدید خود در کانادا نگران هستند.

نرخ بهره بانکی در کانادا اقتصاد را کند می کند و تقاضا را کاهش می دهد

اقتصاد یک علم دقیق نیست، اما ثابت شده است که برخی از تاکتیک‌ها اثرات مثبت بلندمدتی بر اقتصاد دارند (در حالی که هنوز کارها را به طور موقت برای مصرف‌کنندگان گران‌تر می‌کنند).

افزایش نرخ بهره بانکی در کانادا با کاهش تقاضا، تورم را کاهش می دهد. زمانی که کانادایی ها پول کمتری خرج می کنند زیرا هزینه ها بیشتر است، تقاضای کلی کاهش می یابد. این کاهش به تامین کنندگان اجازه می دهد تا بدون نیاز به افزایش قیمت، تقاضا را به راحتی برآورده کنند. به عنوان مثال، اگر مردم کمتر از آن را بخرند، نفت و گاز بیشتری وجود دارد و عرضه‌کنندگان به احتمال زیاد قیمت را کاهش می‌دهند تا موجودی انبار را تسویه کنند و به سود برسند.

تئوری این است که به محض کاهش قیمت نفت، حمل و نقل اقلام در سطح جهانی پیچیده تر و گران تر می شود و مشاغل می توانند هزینه ها را کاهش دهند. تشویق کانادایی‌ها به خرج کمتر، حتی با کاهش قیمت نفت، تأثیر مضاعفی بر نیاز کسب‌وکارها به عرضه کمتر و صرف پول کمتر دارد و در درازمدت باعث کاهش بیشتر هزینه‌ها برای مصرف‌کنندگان می‌شود.

اگر تقاضای کمتری وجود داشته باشد، با نرخ اشتغال چه می کند؟

یکی از جذابیت های بزرگ برای تازه واردان به کانادا، نرخ بالای اشتغال. با افزایش سن جمعیت و نرخ زاد و ولد همچنان یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها در سراسر جهان، کانادا در چندین بخش کمبود نیروی کار دارد.

در پاسخ، کانادا بلندپروازانه‌ترین طرح سطوح مهاجرت خود را در نوامبر گذشته منتشر کرد. پذیرش 500000 مقیم دائم جدید در سال تا سال 2025. این به این دلیل است که کانادا هنوز دارای نرخ بالایی از مشاغل خالی در چندین بخش مانند مراقبت های بهداشتی، ساخت و ساز و خدمات حرفه ای و علمی است. آخرین داده‌های آمار کانادا نشان می‌دهد که تقاضا برای کارمندان در این بخش‌ها از نرخ پر شدن جای خالی شغلی بیشتر است.

تیف مکلم، رئیس بانک کانادا (BoC) نوامبر گذشته، در مورد اهمیت تداوم استخدام مهاجران صحبت کرد.

فرماندار مکلم گفت: «[یکی] راه برای متعادل کردن مجدد عرضه و تقاضا، افزایش عرضه کارگران است. «هرچه بیشتر بتوانیم در زمینه عرضه انجام دهیم، کمتر نیاز به انجام تقاضا داریم. انتظار می‌رود استخدام مهاجران بیشتر به تنظیم بهتر دستمزدهای بالا کمک کند، که BoC می‌گوید این امر ضروری است، زیرا دستمزدها باید کاهش یابد تا تورم کنترل شود.

افزایش نرخ بهره بانکی در کانادا و کاهش رشد اقتصادی به کسب و کارها فرصتی برای افزایش عرضه می دهد. در بسیاری از موارد، این تنها از طریق افزایش نیروی کار امکان پذیر است. اگر کارگران کافی برای ایجاد عرضه کافی برای پاسخگویی به تقاضا در هنگام کاهش مجدد نرخ بهره و تورم وجود نداشته باشد، کشور می تواند خود را درست به همان جایی که شروع کرده بود بیابد.

آیا نرخ بهره بانکی در کانادا کار خرید خانه در کانادا را دشوارتر می کند؟

کانادا در حال حاضر کمبود مسکن مقرون به صرفه و مسکونی دارد. نرخ بهره بالاتر به این معنی است که وام گرفتن از بانک گران تر است، وام مسکن گران تر می شود و هر نوع وام بانکی هزینه بیشتری خواهد داشت.

دوباره، این برای کاهش نرخ خرید خانه طراحی شده است و به بازار زمان می‌دهد تا عرضه را بازسازی کند، یا در این مثال، مسکن بیشتری بسازد. به طور خلاصه، هنوز هم برای ساکنان دائمی جدید و کانادایی ها امکان خرید خانه وجود دارد، اما گران تر خواهد بود.

کانادا نیز اخیراً اقدام جدیدی را با هدف افزایش عرضه مسکن ارائه کرده است. بر اساس قانون جدید، تنها شهروندان کانادایی و ساکنان دائمی مجاز به خرید خانه تا سال 2025 خواهند بود. ساکنان موقت ممکن است همچنان بتوانند خانه ای در کانادا بخرند، اما شرایط متعددی وجود دارد که می تواند کار را بسیار دشوارتر کند.

بالا رفتن نرخ بهره بانکی در کانادا و تأثیر بر هزینه زندگی

مهاجرت به کانادا گران است. پس از پرداخت تمام هزینه‌های درخواست و سفر، هزینه یافتن محل اقامت، حمل‌ونقل محلی و حتی خواربار می‌تواند گران‌تر از آن چیزی باشد که تازه واردان به آن عادت کرده‌اند و این می‌تواند شوک‌کننده باشد.

مهاجران احتمالاً اقامت خود را در کانادا به عنوان مستأجر شروع می کنند. کانادا در حال حاضر با بالاترین اجاره بها از زمان کووید-19 زندگی می‌کند، با میانگین هزینه اجاره در کانادا 2048 دلار در ماه، بیش از 12 درصد بیشتر از قبل از همه‌گیری. با افزایش نرخ بهره و گران تر شدن وام مسکن، صاحبخانه ها به افزایش اجاره بها ادامه می دهند تا هزینه های خود را پوشش دهند.

علاوه بر این، بین سال‌های 2021 تا 2022، قیمت مواد غذایی به طور متوسط ​​11 درصد افزایش یافت. یک خانوار متوسط ​​چهار نفره در کانادا اکنون می تواند انتظار داشته باشد که در سال 2023 16288 دلار برای غذا خرج کند.

BC می گوید که کانادا اکنون در یک رکود خفیف است که تا سال 2023 ادامه خواهد داشت. انتظار می رود که رشد تولید ناخالص داخلی کند شده و از 3.6٪ در سال 2022 به تنها 1٪ تا سال 2023 کاهش یابد.

اقتصاددانان معتقدند که نرخ تورم تا سال 2024 به 2 درصد و تا اواسط سال جاری به 3 درصد کاهش می یابد. مشخص نیست که چه زمانی نرخ بهره کاهش می یابد، اما بانک مرکزی انتظار دارد که در آینده نزدیک شاهد افزایش بیشتری نباشد. با این حال، آنها همچنان آماده هستند تا در صورت لزوم برای مبارزه با تورم، نرخ‌ها را افزایش دهند که توانایی مخارج را بیشتر محدود می‌کند.

در کوتاه‌مدت، کانادا می‌تواند انتظار داشته باشد که تورم بالا باقی بماند، حدود 5% و هیچ کاهش قابل توجهی در قیمت خانه‌ها، اجاره‌بها و مواد غذایی وجود نخواهد داشت. با این حال، اقتصاددانان BoC بر این باورند که تورم اصلی به اوج خود رسیده است و سال 2024 شاهد رشد جزئی در تولید ناخالص داخلی خواهد بود. همراه با قیمت های پایین تر به دلیل تورم کمتر، تازه واردان و کانادایی ها در وضعیت اقتصادی قوی تری نسبت به امسال خواهند بود.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی