Skip to content

معرفی 2 برنامه مهاجرتی جدید کانادا برای جوامع روستایی و فرانسوی زبان

IRCC دو پایلوت جدید مهاجرت را برای جوامع روستایی و اقلیت فرانسوی معرفی می کند

معرفی 2 برنامه مهاجرتی جدید کانادا برای جوامع روستایی و فرانسوی زبان

در یک کنفرانس خبری صبحگاهی، دفتر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) بر طبق برنامه مهاجرتی جدید کانادا ،اعلام کرد که دو نیروی متخصص جدید مهاجرتی به کانادا پذیرفته شده‌اند، یکی برای جوامع روستایی و دیگری برای جوامع اقلیت فرانسوی زبان در سراسر کانادا. این اعلامات در حالی انجام شد که برنامه روستایی و پایلوت مهاجرت شمالی (RNIP) به یک برنامه دائمی تبدیل خواهد شد.

برنامه مهاجرتی جدید کانادا

در یک کنفرانس مطبوعاتی امروز، مارک میلر، وزیر مهاجرت، بر ارزش جوامع اقلیت روستایی و فرانسوی زبان در سراسر کانادا تأکید کرد. وی خاطرنشان کرد که بر اساس برنامه مهاجرتی جدید کانادا “مهاجرت منطقه ای نقش کلیدی در تقویت اقتصاد آنها ایفا می کند، به ویژه با توجه به ایجاد ارتباط بین مشاغل و کارفرمایان در جوامع دورافتاده با تازه واردان ماهری که برای پیشرفت به آنها نیاز دارند.”

بر این اساس، IRCC توضیح می دهد که تصمیم برای معرفی این برنامه های آزمایشی جدید (برنامه مهاجرتی جدید کانادا)  “به جذب و حفظ کارگران ماهر خارجی در جوامع روستایی و اقلیت فرانسوی زبان کمک می کند و همچنین به نشاط اقتصادی و زبانی آنها کمک می کند.”

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

هر دو برنامه آزمایشی جدید مهاجرت IRCC در حال حاضر در پاییز 2024 راه اندازی می شوند.

IRCC همچنین قبلاً نشان داده است که “فرایند درخواست جامعه” برای هر دو برنامه آزمایشی “بهار امسال” باز خواهد شد و به “جوامع منتخب” اجازه می دهد تا شرکت کنند. در حالی که IRCC قبلاً گفته است که جزئیات بیشتری را در مورد هر دو برنامه “در ماه های آینده” به اشتراک خواهد گذاشت.

مهاجرت کاری به مناطق کم جمعیت کانادا

به گفته IRCC، این برنامه آزمایشی (برنامه مهاجرتی جدید کانادا) به عنوان راهی برای “اطمینان از اینکه جوامع روستایی همچنان می‌توانند برای دسترسی به برنامه‌هایی که کمبود نیروی کار را برطرف می‌کنند و به کسب‌وکارهای محلی کمک می‌کنند کارگران مورد نیاز خود را پیدا کنند، ادامه می‌دهند، اجرا می‌شود.” تا کنون، دپارتمان مهاجرت کانادا جزییاتی در مورد این برنامه مهاجرتی جدید کانادا آزمایشی ارائه نکرده است، جز اینکه اشاره کرده است که مانند RNIP موجود، تازه واردان واجد شرایط را قادر می‌سازد تا اقامت دائم کانادا را دنبال کنند.

مثل RNIP، IRCC می‌گوید که این آزمایشی برای «تازه‌وارانی است که می‌توانند به جوامع روستایی کمک کنند تا بر کمبودهای شغلی حیاتی غلبه کنند و می‌خواهند در این جوامع کوچک‌تر زندگی طولانی‌مدت کنند، در نظر گرفته شده است.

برنامه مهاجرتی جدید کانادا

مهاجرت کاری به مناطق شمالی کانادا

برنامه آزمایشی جدید (برنامه مهاجرتی جدید کانادا) IRCC، Rural Community Immigration Pilot، به طور موثر جایگزینی مستقیم برای RNIP خواهد شد، زیرا برنامه های آزمایشی تنها حداکثر پنج سال می توانند دوام داشته باشند.

از زمان معرفی، RNIP به 11 جامعه مختلف در پنج استان – انتاریو، مانیتوبا، ساسکاچوان، آلبرتا و بریتیش کلمبیا – اجازه داده است تا افراد تازه واردی را که می‌خواهند در این جوامع مستقر شوند و می‌توانند به این مناطق کمک کنند تا مشکلات خود را برطرف کنند، بیاورند. نگرانی های کارگری و جمعیتی.

از زمانی که RNIP معرفی شد، این برنامه به 11 جامعه مختلف در پنج استان انتاریو، مانیتوبا، ساسکاچوان، آلبرتا و بریتیش کلمبیا فرصت می‌دهد تا افراد تازه واردی که تمایل دارند در این جوامع زندگی کنند و به بهبود آنها کمک کنند، وارد شوند. این برنامه (برنامه مهاجرتی جدید کانادا) به افراد جوان واجد شرایط فرصتی برای آغاز یک زندگی جدید و موفق در کانادا ارائه می‌دهد، بدون اینکه نگرانی‌هایی از جمله مسائل کاری یا جمعیتی را داشته باشند.

برای مهاجرت به کانادا از طریق RNIP، کاندیداها باید انواع معیارهای واجد شرایط بودن مربوط به تجربه شخصی و کاری را داشته باشند و همچنین توصیه جامعه را از “سازمان توسعه اقتصادی جامعه تعیین شده” دریافت کنند. در میان شرایط واجد شرایط بودن برای RNIP، نامزدها باید یکی از مجموعه‌های معیارهای فدرال زیر را داشته باشند:

  • داشتن توصیه از یکی از انجمن های تعیین شده
  • داشتن یک سال سابقه کار مداوم واجد شرایط در سه سال گذشته (حداقل 1560 ساعت)

یا

  • فارغ التحصیل شدن از یک موسسه تحصیلات تکمیلی با بودجه عمومی در جامعه توصیه کننده
  • داشتن یک پیشنهاد شغلی واقعی برای کار در یکی از جوامع تعیین شده
  • برقراری آستانه زبان مورد نیاز برای نوع/سطح مهارت NOC شغل ارائه شده
  • داشتن بودجه کافی برای اسکان و حمایت از خود و خانواده خود در جامعه
  • قصد زندگی در جامعه

برای ورود به برنامه پذیرش مهاجران در نیازمندی‌های کاری وظیفه شما این است که شرایط مشخصی را داشته باشید. این شرایط شامل معیارهای تحصیلی، داشتن یک پیشنهاد شغلی، مهارت صحبت کردن به زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی و سایر امور مربوطه می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات برنامه می‌توانید به سایت RNIP مراجعه کنید.

برنامه مهاجرتی جدید کانادا

نیروی متخصص مهاجرت جامعه فرانسوی

پیلوت جدید مهاجرت فرانسوی IRCC با هدف کمک به دولت فدرال به “تعداد تازه واردان فرانسوی زبان ساکن در جوامع خارج از کبک، کمک کرده و به توسعه اقتصادی جوامع اقلیت فرانسوی و بازیابی و افزایش جمعیت آنها رسیدگی میکند.

برنامه مهاجرتی جدید کانادا این وزارتخانه جدیدترین نمونه از تاکید کانادا بر مهاجرت فرانسوی زبان در سراسر کشور است. در میان دیگر ابتکارات آن، این تعهد در تمرکز بر کارگران ماهر با مهارت قوی زبان فرانسوی که به کانادا از طریق دسته ای مهاجرت می کنند مشهود است ،Express Entry قرعه کشی می کند.

از آغاز سال 2024، IRCC دو قرعه کشی برای داوطلبان واجد شرایط فرانسوی زبان انجام داده است و در مجموع 9500 دعوت نامه برای درخواست (ITA) در این قرعه کشی ها صادر شده است. برای مثال، دو قرعه‌کشی دیگر IRCC بر اساس دسته‌بندی، مجموعاً 3650 ITA را منتشر کرده است.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی