Skip to content

خبر کاهش جمعیت اقامت موقت کانادا در سه سال آینده و تاثیر آن بر برنامه مهاجرتی کانادا

IRCC کاهش جمعیت ساکن موقت را طی سه سال آینده هدف قرار می دهد

خبر کاهش جمعیت اقامت موقت کانادا در سه سال آینده و تاثیر آن بر برنامه مهاجرتی کانادا

وزیر مهاجرت مارک میلر اعلام کرده است که اهداف اقامت موقت و برنامه مهاجرتی کانادا به طرح سطوح مهاجرت از پاییز 2024 شروع میشود. طرح سطوح مهاجرت و برنامه مهاجرتی کانادا تعداد ساکنان دائمی جدید را که به کانادا پذیرفته می شوند، هدف گذاری می کند. هر سال، برای سه سال آینده. تاکنون سطوح اقامت موقت در طرح سطوح مهاجرت در نظر گرفته نشده است.

وزیر تصریح کرد که هدف‌ها قرار نیست یک سقف باشند. با این حال، او گفت که ممکن است در برخی مناطق پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست ها را محدود کند. وزیر اعلام کرد که اهداف به عنوان یک سقف مشخص نیستند! اما او اظهار داشت که ممکن است IRCC در برخی مناطق، تعداد درخواست های پناهندگی و مهاجرت به کانادا را محدود کند.

حدود تعداد مجوزهای تحصیلی و برنامه مهاجرتی کانادا برای دانشجویان بین المللی که IRCC در نظر خواهد گرفت در اوایل سال جاری اعلام شد. میلر گفت که افزودن ساکنان موقت به طرح سطوح مهاجرت به کشور کمک می کند رشد جمعیت را تثبیت کند. او همچنین اشاره کرد که کانادا به کارگران موقت خارجی “معتاد” شده است.

میلر گفت: «اخیراً حجم اقامت موقت کانادا به میزان قابل توجهی افزایش یافته و اکنون به 2.5 میلیون نفر یا 6.2 درصد از جمعیت ما در سال 2023 رسیده است. “بنابراین، در طرح سطوح خود، ما هدفی را برای حجم مناسبی از ساکنان موقتی که بتوانیم از آن استقبال کنیم، در نظر خواهیم گرفت. هدف ما کاهش جمعیت ساکن موقت به 5 درصد در 3 سال آینده است.”

برنامه مهاجرتی کانادا

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

قرعه کشی های داخلی بیشتر برای اقامت دائم

بخشی از تثبیت رشد جمعیت کانادا شامل تغییراتی در نحوه انتخاب ساکنان دائمی جدید می‌شود.

“به عنوان بخشی از تلاش‌هایمان برای انتقال ساکنان موقت به اقامت دائم، قرعه‌کشی‌های داخلی بیشتری خواهیم داشت و از استان‌ها و مناطقی که در برنامه نامزدهای استانی شرکت می‌کنند، می‌خواهیم همین کار را با تشخیص خود انجام دهند. این تلاش‌ها ما را مجدداً مصمم م کند و مسیری را برای کسانی که در کشور هستند برای ماندن و کمک به اقتصاد ایجاد و باز می‌کند.”

به عبارت دیگر، برنامه نامزد استانی (PNP) قرعه کشی میکند، و احتمالاً Express Entry، ممکن است برای انتخاب یا هدف قرار دادن کاندیداهایی که قبلاً به عنوان مقیم موقت در کانادا بودند، بیشتر مورد استقبال باشد. او تاکید کرد که اقامت موقت یا برنامه مهاجرتی کانادا یک نقطه قوت برای اقتصاد کانادا است و تغییرات در پی بررسی ضروری برنامه‌ها و اقدامات مهاجرتی فعلی پس از همه‌گیری کووید-19 صورت می‌گیرد.

به گفته وزیر، بازار کار تنگ شده است. کانادا 138 درصد از مشاغلی را که در طول همه گیری از دست داده بودند، بازیابی کرده است.

برنامه مهاجرتی کانادا

مهاجرت به کانادا
کانادا قصد دارد تا سال 2024 از حدود 485000 نفر مهاجر دائمی جدید استقبال کند. این تعداد تا سال‌های 2025 و 2026 به 500000 نفر افزایش پیدا می‌کند. بنابراین، اداره کل مهاجرت کانادا اعلام کرده که این استقرار جدید به حفظ رونق جمعیت کشور کمک خواهد کرد و به دولت مرکزی و دولت‌های محلی این امکان را می‌دهد تا از مهاجران جدید حمایت کنند و در عین حال با توجه به برنامه مهاجرتی کانادا تعادل جمعیت فعلی کانادا را حفظ کنند.

«ما می‌خواهیم هر خانواده و ساکن جدید برای موفقیت آماده شوند و بتوانند به خدمات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. میلر گفت: هدف نهایی ما اطمینان از یک سیستم مهاجرتی مدیریت شده و پایدار بر اساس نیازها است ، مانند برنامه مهاجرتی کانادا.

IRCC در ماه‌های اخیر با انتقاداتی در رابطه با سطوح بالای بی‌سابقه مهاجرت برخورد کرده است زیرا کانادا با کمبود مسکن مقرون به صرفه و همچنین سیستم مراقبت‌های بهداشتی تحت فشار مقابله می‌کند.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی