Skip to content

انواع برنامه مهاجرت به کانادا چقدر زمان می برد؟

IRCC روش جدیدی را برای محاسبه زمان پردازش برای برخی از برنامه ها معرفی می کند

انواع برنامه مهاجرت به کانادا چقدر زمان می برد؟

خبر جدیدی از IRCC منتشر شده است. اداره مهاجرت پناهندگان و شهروندی کانادا اعلام کرده که زمان‌های پیش بینی شده برای رسیدگی به موارد مهاجرتی و برنامه مهاجرت به کانادا به زودی اعلام خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت آنلاین IRCC مراجعه کنید و از زمان‌های پردازش آینده‌نگر استفاده نمایید. این روند برای کمک به متقاضیان برای پیش‌بینی مدت زمانی است که برای پردازش درخواست‌هایشان برای برنامه مهاجرت به کانادا طول می‌کشد.

برنامه مهاجرت به کانادا

زمان‌های پردازش به‌روزرسانی شده برای چندین برنامه مهاجرت به کانادا با حجم بالا از جمله:

  • کلاس تجربه کانادا (Express Entry)
  • برنامه نامزدهای استانی (Express Entry و non-Express Entry)
  • کارگران ماهر فدرال (Express Entry)
  • کارگران ماهر کبک
  • کمک های شهروندی
  • گواهی تابعیت (اثبات شهروندی)
  • همسر یا شریک زندگی مشترک در داخل کانادا
  • همسر، شریک زندگی مشترک یا همسر ساکن خارج از کانادا
  • پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ

تغییر نحوه محاسبه زمان‌های پردازش به‌عنوان ضروری در گزارشی توسط دفتر حسابرسی کل در اکتبر گذشته. در این گزارش توصیه‌های متعددی در رابطه با نحوه محاسبه زمان پردازش برنامه توسط IRCC و ارتباط آن با مشتریان ارائه شده است.

تغییر روش محاسبه زمان‌های پردازش به‌عنوان یک موضوع ضروری در گزارشی که توسط دفتر حسابرسی کل در ماه اکتبر منتشر شده بود، بحث‌های زیادی را درباره نحوه‌ی انجام پردازش برنامه‌ها توسط IRCC و نقش آن در ارتباط با مشتریان در بر داشته است.(برنامه مهاجرت به کانادا)

به طور خاص، این گزارش می‌گوید که «اطلاعات آنلاین در مورد زمان‌های پردازش باید برای همه برنامه‌های روابط عمومی، با در نظر گرفتن حجم، و سن، برنامه‌هایی که از قبل در موجودی هستند، ارائه شود. این به‌روزرسانی در محاسبه زمان‌های پردازش، یکی از اولین گام‌های IRCC برای پیگیری توصیه‌های گزارش است. از ارائه اسناد به روز شده استاندارد، می‌توان حتی تا پایان سال جاری انتظار داشت و درباره برنامه مهاجرت به کانادا تصمیم نهایی گرفت.

استانداردهای خدمات مدت زمانی است که IRCC برای صدور تصمیم نهایی در مورد یک درخواست معقول می داند. استاندارد خدمات بسته به نوع برنامه متفاوت است. به عنوان مثال، درخواست های حمایت از همسر دارای استاندارد خدمات 12 ماهه است در حالی که درخواست اقامت دائم از طریق برنامه اکسپرس اینتری یا برنامه مهاجرت به کانادا نباید بیش از شش ماه طول بکشد.

برنامه مهاجرت به کانادا

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

زمان‌های پردازش آینده‌ نگر چگونه کار می‌کنند؟

سازمان پناهندگی کانادا می‌گوید که میزان زمان لازم برای تصمیم‌گیری در مورد یک درخواست، به تعداد برنامه‌های موجود در صف و تعداد درخواست‌های در انتظار پردازش بستگی دارد و خاطرنشان می کند که این مطلب به یادآوری می کند که میزان مهاجرت سالانه می تواند بسته به عوامل مختلفی نظیر فضاهای پذیرش در طرح ها، ظرفیت پردازش و تغییرات فصلی در انواع برنامه های دریافتی متفاوت باشد.

از لحاظ تاریخی، IRCC زمان‌های پردازش برنامه مهاجرت به کانادا را بر اساس مدت زمانی که درخواست‌های قبلی برای تکمیل یا صدور تصمیم نهایی صرف کرده‌اند، تخمین زده است. این دپارتمان می‌گوید زمان‌های پردازش معکوس را بر اساس مدت زمانی که برای پردازش 80 درصد درخواست‌ها برای برنامه مهاجرت به کانادا در 6 ماه گذشته و برای برنامه‌های اقامت دائم و 8 یا 16 هفته برای برنامه‌های اقامت موقت طول کشیده است، تعیین می‌کند.

این روش همچنان برای درخواست‌های اقامت موقت مانند مجوزهای تحصیل، مجوزهای کار و ویزاهای بازدید کننده صدق میکند.

برنامه مهاجرت به کانادا

آیا باید دوباره درخواست بدهید؟

IRCC به مشتریانی که قبلاً برای یکی از برنامه‌ها با استفاده از روش زمان پردازش جدید درخواست داده‌اند توصیه می‌کند که دوباره درخواست ندهند. مارک میلر می‌گوید: «اگر قبلاً درخواست داده‌اید، به جلوی صف نزدیک‌تر هستید. برنامه‌ها همچنان به ترتیبی که ما دریافت می‌کنیم پردازش می‌شوند، و در بیشتر موارد، برای تصمیم نهایی بیشتر از زمان پردازش آینده‌نگر جدید منتظر نخواهید ماند.»

حقوق فعلی IRCC

سازمان امور مهاجرتی و پناهندگی کانادا به طور مداوم تعداد برنامه مهاجرت به کانادا که درخواست داده شده اند را به‌ روز می‌کند. آنها بین برنامه هایی که در استانداردهای خدمات پردازش می‌شوند و برنامه‌هایی که نیستند، تمایز قائل می‌شوند. این برنامه‌ها در بک لاگ قرار دارند. هدف IRCC از پردازش 80٪ از برنامه‌های کاربردی در تمام خطوط کسب و کار در چارچوب استانداردهای خدمات است.

جدیدترین داده‌ها، تا 31 مارس، نشان می‌دهد که در حال حاضر در مجموع 2,121,200 برنامه مهاجرت به کانادا موجود است. از این تعداد، 1,320,000 مورد در استانداردهای خدمات قرار دارند و 892,000 باقیمانده به صورت معوقه هستند.

بخش بیشتر آن را بر اساس نوع برنامه تجزیه می کند. به عنوان مثال، 746000 درخواست کل در موجودی برای اقامت دائم وجود دارد. از این تعداد، 440000 مورد در استانداردهای خدماتی قرار دارند و 306000 مورد از آنها عقب مانده هستند.

داده‌های اقامت موقت (ویزاهای کاری، تحصیلی و بازدیدکننده یا برنامه مهاجرت به کانادا) نشان می‌دهد که 538600 درخواست معوقه بوده و 665400 درخواست مطابق با استانداردهای خدماتی بوده و به 1204000 درخواست اقامت موقت در موجودی اضافه می‌شود.

برنامه مهاجرت به کانادا

قابل توجه، 46 درصد از درخواست‌های مجوز تحصیلی به‌حساب می‌آیند که به دلیل تغییرات اخیر در برنامه دانشجویان بین المللی کانادا میباشد. IRCC اکنون از همه استان‌ها می‌خواهد که نامه های گواهی استانی (PAL) به همه متقاضیان دانشجوی بین المللی پذیرفته شده را در یک موسسه آموزشی تعیین کند. IRCC این تغییر را در ژانویه اعمال کرد و اکثر استان ها تا ماه مارس سیستمی برای صدور PAL نداشتند.

از 262,000 درخواست شهروندی موجود در فهرست، 214,000 مورد مطابق با استانداردهای خدمات و 47,400 باقیمانده معوقه بودند.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی