Skip to content

بازار کار بریتیش کلمبیا: پیش بینی 1 میلیون فرصت شغلی در ده سال آینده

بریتیش کلمبیا 1 میلیون فرصت شغلی را در ده سال آینده پیش بینی می کند

بازار کار بریتیش کلمبیا 1 میلیون فرصت شغلی را در ده سال آینده پیش بینی می کند

براساس گزارش اخیر بریتیش کلمبیا که نشر شده است، این ناحیه تا سال 2033، مجموع یک میلیون شغل را برای نیروی کاری اضافه می‌کند. این گزارش ارزیابی 10 ساله امکانات شغلی، مهارت های نیازمند آموزش، تحصیلات استان و صنایعی است که ممکن است پر است، و در نتیجه 65 درصد از این فرصت‌های شغلی جایگزین افرادی خواهد شد که در بریتیش کلمبیا بازنشسته می‌شوند. فرض می‌شود که کل نیروی کاری بازنشسته و با جذب ۹ میلیون نفر باید به سطح 2030 برسد.

دولت بریتیش کلمبیا می‌گوید که نیروی کار استان خواهد افزایش یافت. پیش‌بینی حدودی 1.2 درصد رشد متوسط سالانه اشتغال را به سال 2033 بطول می‌کند. این بمعنی هست که تا آن زمان تعداد کارگران بریتیش کلمبیا به 3.1 میلیون نفر افزایش خواهد یافت. گزارشی از پنج سال پیش نیز می‌اندیشد که افزایش این نیروی کار به حدود 25 درصد کمتر نسبت به روایت در این پیش‌بینی‌ها نشان داد. هم‌چنین احتمال مهاجرت 470000 کارگر جدید طی دهه آینده است که برای دایمان ساکن و هم ساکنان موقت فراهم خواهد شد. به همین ترتیب، افزایش مشارکت نیروی کار برای گروه‌های سنی کلیدی، قابل انتظار است که تعداد فرصت‌های شغلی جدید با تعداد جویندگان کار اختلافی نداشته باشد. 75 درصد از این فرصت‌های شغلی، نیاز به تحصیلات یا آموزش پس از متوسطه دارند.

شغل و آموزش

در ادامه این گزارش، این وزارت کار و بیمه ایجاد کرده است که شامل لیستی از مشاغل است که دارای بیشترین فرصت ها برای عضویت در نیروی کار BC هستند. این فهرست به اساس سطح تحصیلات که هر کدام مورد نیاز است تقسیم شده است.

مدرک تحصیلی:

  • پرستاران ثبت نام شده و پرستاران روانپزشکی ثبت نام شده
  • معلمان مدرسه ابتدایی و مهدکودک
  • مهندسان و طراحان نرم افزار

دیپلم یا دوره کارآموزی:

  • کارکنان خدمات اجتماعی و اجتماعی
  • آموزگاران و دستیاران دوران کودکی
  • افسران پلیس (به جز مأموران)

آموزش ویژه دبیرستان و/یا شغل:

  • حامل نامه
  • پیک ها و پیام رسان ها
  • مرتب‌کننده‌های پست و بسته‌ها و مشاغل مرتبط

برای اطمینان از موفقیت پرتقاضای ساکنان از یکی از مهارتها و آموزشهای مورد نیاز، استان BC کوشش می کند تا دسترسی به آموزش در چندین زمینه را گسترش دهد. طبق اعلامات آن، این استان در حال حاضر برای چند برنامه ای جدید، شامل «گام برداشته»، در حال گذراندن است.

  • حدود ۲۰۰۰ صندلی پرستاری به بودجه ۶۰۲ صندلی جدید پرستاری اضافه خواهند شد. این افزایش در سرتاسر کالج‌ها و دانشگاه‌های قبل از میلاد در استان تأمین می‌شود.
  • ایجاد یک دانشکده پزشکی جدید در دانشگاه سایمون فریزر و افزودن 40 کرسی جدید آموزش پزشکی در مقطع کارشناسی و 112 صندلی جدید برای رزیدنتی در دانشکده پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا؛
  • ایجاد بیش از 1700 فضای آموزشی اضافی در دوران کودکی (ECE) و ارائه 6500 بورس تحصیلی به دانش آموزان ECE از سال 2018؛
  • افزودن تقریباً 6000 فضای جدید مرتبط با فناوری از سال 2017؛ و
  • ارائه 271.3 میلیون دلار به مرکز جدید انرژی پاک و نوآوری خودرو در کالج اجتماعی ونکوور. این مرکز آموزشی هر ساله با برنامه‌های جدید در فناوری انرژی پاک، راه‌آهن سبک و تعمیر و فناوری وسایل نقلیه بدون آلایندگی، حدود 1400 دانش‌آموز را در خود جای می‌دهد.

برنامه نامزدهای استانی BC

برای افزایش نیروی کار، استان بریتیش کلمبیا دعوت می‌ کند تا از طریق برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BCPNP) هر هفته، مهاجرت اقتصادی هدف بیایند. این برنامه موجب اتحاد دولت فدرال و استانی می‌شود و از چشم انداز بازار کار BC PNP استعاره‌می‌شود تا هنگام صدور دعوت نامه‌، چه ویژگی هایی تمرکز کند. برای مثال، استان به طور پیش فرض هر هفته فنی قرعه‌کشی برای نامزدهای یک شغل فنی را برگزار می‌کند.

سال 2023 همچنین از دستیاران دوره کودکی و مربیان، و مشاغل مراقبت های بهداشتی نیز دعوت شد. همین طور استان اخیراً هدف قرار دادن نامزدهای ساختمانی کار را هم آغاز کرده است. از طریق برنامه های مختلف BC PNP، نامزدها می توانند از این برنامه ها برای دریافت نامزدی استانی استفاده کنند.

نامزدهای با شرایط منفرد برای اقامت دائم از مهاجرت، پناهندگی وشهروندی کانادا واقعاً قوی تر است. مسیرهای نامزدی استانی BC برای تازه واردان ماهر عبارتند از کارگران ماهر، فارغ التحصیلان بین المللی و ورودی- جریان های سطح و نیمه ماهر، به همراه جریان کارآفرینی، یک جریان فناوری و یک جریان Express Entry. هر برنامه دارای معیارهای واجد شرایط منحصربه‌فرد است.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : bcpnp

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی