Skip to content

بهترین راه مهاجرت به کبک چیست؟

استراتژی مهاجرت کبک چیست_63d7f36dd133djpeg

استراتژی مهاجرت به کبک چیست؟ کبک برای مهاجرت برنامه ها و معیارهای انتخابی مجزا دارد.

مهاجرت به کبک ، مهاجرت تجاری به کبک ، برنامه مهاجرتی کبک ، سرمایه گذاری در کبک

مهاجرت به کبک به دلیل موقعیت منحصربه‌فرد فرانسوی زبانش، بیش از هر استان و قلمرو دیگری در کانادا دارای مجوز است. قانون اساسی کانادا بیان می کند که مهاجرت تحت صلاحیت فدرال و استانی است، اما دولت فدرال نقش اصلی را در مهاجرت ایفا می کند. در سال 1968، کبک وزارت مهاجرت خود را راه اندازی کرد.

فرم مشاوره رایگان اقامت دائم کانادا

کبک این قدرت را به دست آورد که اهداف مهاجرتی خود را تعیین کند و مهاجران را بر اساس معیارها و رویه های خود انتخاب کند. تنها استانی است که کنترل کامل پذیرش در مسیر پذیرش اقتصادی را دارد. در بقیه کشور، دولت فدرال مسئول انتخاب نامزدها از طریق مسیرهای اقتصادی با معیارهای گزینش و سیستم رتبه بندی خود است. در نهایت، دولت فدرال بدون در نظر گرفتن مسیر مهاجرت، تصمیم نهایی را در مورد پذیرش در کشور دارد.

برای مهاجرت به کبک، یک نامزد باید ابتدا به دولت استانی مراجعه کند. استان بر اساس قوانین و معیارهای خود نامزد را ارزیابی می کند. در صورت انتخاب، نامزد گواهی انتخاب کبک (CSQ) را دریافت می کند. توسط وزارت مهاجرت کبک پس از صدور CSQ، تنها در این صورت است که نامزد می‌تواند برای اقامت دائم به مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست دهد. محل اقامت.

اهداف مهاجرت

وزارت مهاجرت، فرانسیس و ادغام طرح مهاجرت به کبک در سال 2023 را منتشر کرد که در آن اهداف مهاجرتی این استان برای سال مشخص شده است. این طرح بیان می کند که آنها انتظار دارند در سال 2023 بین 49500 تا 52500 نفر را در استان بپذیرند.

مقوله اقتصادی بیشترین نسبت تازه واردان را نشان می دهد، به ویژه هدف 33900 نفر، که بیش از 65 درصد از تازه واردان را تشکیل می دهد. در این دسته، کبک انتظار دارد تا از 29500 کارگر ماهر و حداکثر 4300 مهاجر تجاری که شامل خوداشتغالی در کبک ، سرمایه گذاری در کبک و کارآفرینی در کبک است .

کبک همچنین امیدوار است از طریق ادغام مجدد خانواده بین 10200 تا 10600 تازه وارد پذیرایی کند و بین 6900 و 7500 پناهنده و مردم در شرایط مشابه در سال 2023.

مهاجران فرانکوفون

یکی از تمرکزهای اصلی حزب حاکم در کبک، ائتلاف Avenir Quebec (CAQ)، حفاظت از زبان فرانسوی در این استان است. در تلاش برای انجام این کار، این استان امیدوار است که مهاجرانی را که تحت برنامه های مهاجرت به کبک از طریق اقتصادی می آیند انتخاب کند که قبلاً فرانسوی صحبت می کنند.

فرانسوا لگو، نخست‌وزیر کبک، در نوامبر 2022 در مجمع ملی کبک سخنرانی کرد و در آنجا اهمیت مهاجرت فرانسوی زبان به این استان را مورد بحث قرار داد. او اظهار داشت که تا سال 2026، مایل است از همه مهاجران اقتصادی کبک بخواهد که فرانسوی زبان باشند.

نحوه مهاجرت به کبک

راه‌های مختلفی برای مهاجرت به کبک وجود دارد، از جمله راه‌های نیروی کار ماهر، حمایت مالی خانواده و گزینه‌هایی برای افراد جهت مهاجرت تجاری کبک.

کبک هنگام انتخاب مهاجران کارگر ماهر، تاکید ویژه‌ای بر دانش فرانسوی دارد، اما می‌توان شرایط لازم برای برنامه‌های مهاجرت به کبک را بدون صحبت کردن به زبان فرانسه برآورده کرد.

برنامه‌های مهاجرت اقتصادی کبک شامل برنامه کارگران ماهر کبک (QSWP) و برنامه تجربه کبک (PEQ). QSWP برای کارگران ماهر خارجی است که می خواهند ساکن کانادا شوند و در کبک اقامت کنند. PEQ یک گزینه محبوب برای کارگران ماهر با تجربه کاری واجد شرایط در استان و برای دانشجویان بین المللی با مدرک دیپلم واجد شرایط از یک موسسه عالی کبک است.

آریما پلتفرم آنلاینی است که توسط دولت کبک برای مدیریت برنامه‌های کارگران ماهر استفاده می‌شود. در سال 2018 به منظور افزایش رسیدگی به درخواست های مهاجرت و هماهنگی متقاضیان مهاجرت با نیازهای بازار کار استان ها ایجاد شد. داوطلبانی که مایل به مهاجرت به کبک هستند می توانند یک نمایه ایجاد کنند و در صورت واجد شرایط بودن، امتیازی به آنها اختصاص داده می شود و در مقایسه با سایر کاندیداها در استخر رتبه بندی می شوند. نامزدها توسط سیستم ابراز علاقه (EOI) انتخاب می شوند.

شخصی ممکن است واجد شرایط مهاجرت به کبک از طریق حمایت مالی کلاس خانواده باشد. اگر فرد دارای همسر یا شریکی باشد که در کبک زندگی می کند، آن همسر یا شریک ممکن است از او حمایت کند تا با او زندگی کند. اگر این فرد فرزند وابسته یا پدربزرگ و مادربزرگ کسی باشد که در کبک زندگی می کند، ممکن است واجد شرایط حمایت مالی باشد.

حامی مالی باید “تعهدی” را امضا کند که آنها را از نظر قانونی در قبال عضوی از خانواده که می‌خواهند حمایت مالی کند، مسئول می‌کند و ممکن است لازم باشد نشان دهد که درآمد لازم برای حمایت از عضو خانواده را دارد. طول مدت یک تعهد و درآمد مورد نیاز برای یک حامی در کبک با این شرایط در بقیه کشور متفاوت است.

نحوه دریافت مجوز کار و مجوز دانشجویی پس از مهاجرت به کبک

دو نوع برنامه مجوز کار در کانادا وجود دارد:

هدف LMIA این است که نشان دهد که استخدام یک کارگر خارجی تأثیر منفی بر بازار کار کانادا نخواهد داشت. اگرچه فرآیند LMIA رایج است، اما مجوزهای کار معاف از LMIA وجود دارد. .

استان کبک شرایط مجوز کار خود را دارد. کبک فهرست مشاغل خاص خود را دارد که امکان LMIA سریع را فراهم می کند. برای دریافت مجوز کار، کارگر خارجی باید مدرکی به نام گواهی نامه دریافت کند. پذیرش کبک (CAQ) علاوه بر LMIA.

همانند فرآیند مجوز کار، برای دریافت مجوز دانشجویی در کبک، دانشجوی آینده نگر در صورت تمایل به تحصیل در استان باید CAQ نیز دریافت کند.

تنها پس از دریافت CAQ، کارگر یا دانشجوی خارجی می‌تواند درخواست مجوز کار یا تحصیل را به مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا ارسال کند.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی