Skip to content

بیومتریک کانادا چیست و چرا باید آن را ارسال کنم؟

بیومتریک چیست و چرا باید آنها را ارسال کنم_63de8b47445e5jpeg

بیومتریک کانادا چیست و چرا باید آنها را ارسال کنم؟ IRCC اثر انگشت و عکس (بیومتریک) بسیاری از متقاضیان مهاجرت کانادا را جمع آوری می کند. در این مقاله میفهمید که چرا بیومتریک کانادا یک مؤلفه مهم برای مهاجرت در این کشور است.

بیومتریک کانادا

بیومتریک ویژگی‌های فیزیکی منحصر به فرد یک فرد است که می‌تواند برای شناسایی آنها استفاده شود.

در زمینه مهاجرت به کانادا، بیومتریک کانادا به اثر انگشت و یک عکس اشاره دارد که ممکن است در برخی از انواع روش مهاجرت به کانادا ارسال آن الزامی باشد.

معمولاً، اطلاعات بیومتریک توسط مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) برای هرگونه ویزای توریستی کانادا یا مجوز تحصیل کانادا مورد نیاز است. همچنین برای مجوز کار یا درخواست اقامت دائم کانادا نیز تایید بیومتریک کانادا الزامی است.

فرآیند ارسال بیومتریک کانادا به شرح زیر است.

ابتدا، مهم است که افرادی که باید بیومتریک کانادا را همراه درخواست خود ارسال کنند، هزینه بیومتریک خود را در زمان ارسال درخواست بپردازند تا از تاخیرهای احتمالی پردازش جلوگیری شود.

پس از ارائه درخواست مهاجرت و پرداخت هزینه بیومتریک، افرادی که باید مشخصات بیومتریک ارائه کنند، نامه تأییدیه ای از دولت دریافت می کنند که حاوی اطلاعاتی در مورد مکان مراجعه برای ارسال اثر انگشت و عکس است.

افراد باید این نامه و یک پاسپورت معتبر را به نزدیکترین مرکز مجموعه بیومتریک کانادا خود (فقط با قرار قبلی) ببرند و هر دو قطعه را در زمان ارسال ارائه دهند.

ارائه اثر انگشت و عکس ممکن است راهی خسته کننده برای اثبات هویت فرد به نظر برسد، اما چندین دلیل کلیدی وجود دارد که چرا بیومتریک عنصری حیاتی در فرآیند مهاجرت به کانادا است.

چرا بیومتریک کانادا مهم است؟

بیومتریک برای تأیید هویت یک فرد حیاتی است. اگرچه ممکن است اکنون این معیار مهمی به نظر نرسد، اما دولت کانادا توصیه می‌کند که بیومتریک کمک کند. مهاجران کانادایی از طرق مختلف ایمن هستند.

به عنوان مثال، وجود بیومتریک در پرونده، ارتکاب سرقت هویت با جعل، سرقت یا استفاده از هویت شما را برای افراد دشوارتر می کند.

علاوه بر این، بیومتریک حل مشکلات یا خطاهایی را که ممکن است در صورتی رخ دهد که نام، تاریخ تولد و/یا محل تولد شخص مانند نام شخص دیگری باشد، آسان تر می کند.

در نهایت، از منظر مهاجرت، اگر فردی نیاز به درخواست برای برنامه دیگری داشته باشد یا پس از خروج مجدداً وارد کانادا شود، بیومتریک به تأیید سریع هویت آن شخص کمک می‌کند.

کدام برنامه‌ها از داوطلبان می‌خواهند مشخصات بیومتریک خود را ارسال کنند؟

اکنون که اهمیت بیومتریک کانادا مشخص شده است، اجازه دهید به گفتگوی قبلی در مورد اینکه برنامه های مهاجرتی کانادا به ارائه بیومتریک نیاز دارند و کدام برنامه ها به آن نیاز ندارند بازگردیم.

اینکه آیا شما نیاز به ارسال اثر انگشت و عکس خود داشته باشید یا نه بستگی به این دارد کشوری که برای مهاجرت از آن درخواست می‌دهید، نوع ویزا یا وضعیتی که برای آن درخواست می‌کنید، و عوامل مختلفی از جمله اینکه آیا قبلاً بیومتریک ارسال کرده‌اید یا خیر.

دولت کانادا یک ابزار بیومتریک کانادا ارائه می دهد که به متقاضیان مهاجرت کانادا اجازه می دهد بفهمند که آیا آنها باید بیومتریک را همراه با درخواست خود با پاسخ دادن به چند سوال ساده ارسال کنند.

از کجا می توانم بیومتریک خود را ارسال کنم؟

بعد از اینکه متوجه شدید که آیا باید مشخصات بیومتریک خود را ارسال کنید و هزینه بیومتریک خود را در کنار درخواست مهاجرت ارسالی خود بپردازید، دولت کانادا نامه تأییدیه ای را برای شما ارسال می کند که شامل اطلاعاتی در مورد مکان مراجعه برای ارسال بیومتریک است.

دولت همچنین فهرستی آنلاین از مراکز بیومتریک و سایت‌های مجموعه ارائه می کند تا یافتن نزدیک‌ترین مکان ارسال را بر اساس کشور و شهر فرد آسان کند.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی