Skip to content

تأثیر ویزای استارت آپ کانادا بر مهاجرت کارآفرینان از ایالات متحده

استارت آپ ویزا مهاجران در ایالات متحده را تشویق به مهاجرت به کانادا کرده است

ویزای استارت آپ کانادا مهاجران در ایالات متحده را تشویق به مهاجرت به کانادا کرده است

یه تحقیق تازه نشون داده که ویزای استارت آپ کانادا ، مهاجران تو ایالات متحده رو ترغیب می‌کنه که به کانادا برن. برنامه‌ی استارت آپ کانادا تونسته دارنده‌های ویزای H-1B رو تشویق کنه که به کانادا بیان و در عرض کمتر از 48 ساعت بیش از ۱۰,۰۰۰ درخواست رو جذب کنه.

یه مطالعه جدید انجام شده توسط Saerom Lee و Britta Glennon از مدرسه Wharton در دانشگاه پنسیلوانیا که بررسی کرده که سیاست‌های مهاجرتی ویزا چطور بر انتخاب کارآفرینان مهاجر تأثیر می‌ذاره. این مطالعه نشون داد که احتمال تاسیس استارت‌آپ توسط مهاجران مستقر در ایالات متحده افزایش می‌یابه تا ۶۹% اگر برنامه ویزای استارت آپ کانادا رو معرفی کنند.

اطلاعات این مطالعه از یک مجموعه داده‌ای با بیش از ۱٫۲ میلیون نفری که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۱ یک شرکت را در ایالات متحده یا کانادا تاسیس کردند، استخراج شده است.

این تحقیق همچنین نشان داد که مهاجران از کشورهای آسیایی به ایالات متحده بیشترین احتمال را برای راه اندازی کسب و کار در کانادا داشتند. نویسندگان می نویسند: «مطالعه ما همچنین نشان می دهد که در مقایسه با مهاجران سایر گروه های قومی، مهاجران آسیایی بیشتر به این تغییر سیاست پاسخ می دهند. “علاوه بر این، نتایج ما نشان می دهد که این پاسخگویی با حضور مهاجران آسیایی در مکان قبلی آنها متفاوت است. به این معنا که هرچه مناطق محاصره شده مهاجران آسیایی در محل مبدا بزرگتر باشد، احتمال اینکه مهاجران آسیایی مستقر در ایالات متحده در این مکان به کانادا مهاجرت کنند تا تجارتی را شروع کنند، کمتر می‌شود.”

آنها با بحث در مورد اینکه چگونه نه تنها سیاست مهاجرت بر تصمیمات محل تأسیس کارآفرینان مهاجر تأثیر می‌گذارد، نتیجه می‌گیرند، بلکه این تصمیم همچنین شامل عواملی مانند روابط اجتماعی و حضور جوامع هم‌قومی در مکان‌های مبدا و مقصد می‌شود.

در این تحقیق همچنین به نتیجه رسیدیم که مهاجران از کشورهای آسیایی بیشترین احتمال را برای راه اندازی کسب و کار در کانادا دارند. ما میگوییم: “همچنین، مشاهده ها ما نشان می دهد که در مقایسه با سایر گروه های قومی، مهاجران آسیایی بیشتر به این تغییر در سیاست پاسخ می دهند.

علاوه بر این، نتایج نشان می دهند که این پاسخ متفاوت است بر اساس منطقه محل سکونت قبلی آنها. به عبارت دیگر، هرچه مناطق قدیمی مهاجران آسیایی در کشور مبدا بزرگتر باشد، احتمال مهاجرت آنها از ایالات متحده به کانادا برای راه اندازی کسب و کار کمتر میشود.

آنها به مورد بررسی این نکته می پردازند که سیاست های مهاجرت تأثیری بر تصمیمات و کارآفرینان مهاجر دارد و همچنین عواملی مانند روابط اجتماعی و حضور جوامع همزاد در مکان های مبدا و مقصد نقش مهمی در این تصمیمات دارند.

چه کسی واجد شرایط ویزای استارت آپ کانادا است؟

هدف از این برنامه جذب کارآفرینان ملی خارجی است که مشاغل جدید ایجاد کرده و باعث رشد اقتصادی در کانادا می شوند.

برای واجد شرایط بودن ، متقاضیان ویزای راه اندازی باید موارد زیر را برآورده كنند:

  • حداقل الزامات زبان انگلیسی یا فرانسوی (CLB 5 در همه توانایی ها) را برآورده کنید.
  • دارای سرمایه کافی برای اقامت در کانادا؛
  • برای اقامت در استانی غیر از استان کبک برنامه ریزی کنید؛
  • مجوزهای امنیتی و پزشکی کانادا را پاس کنید؛
  • ثابت کنید کسب و کار شما از طریق یک سازمان تعیین شده پشتیبانی می شود. و
  • نشان دهید کسب و کار شما الزامات مالکیت را دارد.

مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) تعدادی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، گروه‌های سرمایه‌گذار فرشته، و سازمان‌های انکوباتور کسب‌وکار را تعیین کرده است. در برنامه Start-Up Visa شرکت کنید.

تعدادی صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر، گروه های سرمایه گذار فرشته و انکوباتورهای کسب و کار را اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) انتخاب کرده است. برای شرکت در برنامه ویزای استارت آپ کانادا، همین حالا می توانید ثبت نام کنید.

متقاضیان موفق باید حداقل سرمایه گذاری را برای راه اندازی خود تضمین کنند. اگر از یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر کانادایی تعیین شده باشد، سرمایه گذاری باید حداقل 200000 دلار باشد. اگر از یک گروه سرمایه گذار فرشته باشد، باید حداقل 75000 دلار باشد.

متقاضیان ملزم به سرمایه گذاری هیچ یک از پول خود نیستند. اگر راه اندازی کانادایی آنها ناموفق باشد، افرادی که از طریق این برنامه اقامت دائم دریافت می کنند، وضعیت اقامت دائم خود را حفظ می کنند.

متقاضیان ویزای استارت آپ کانادا توجه کنید که برای شرکت در این برنامه، نیازی نیست سرمایه خالص خود را سرمایه گذاری کنند. حتی اگر فرایند راه اندازی کسب و کار کانادایی موفقیت آمیز نباشد، شما همچنان می توانید از ویزای اقامت دائم خود استفاده کنید و وضعیت اقامت خود را حفظ کنید.

منبع : cicnews

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی