Skip to content

چطور همزمان تحصیل و کار در کانادا داشته باشیم؟

آیا یک تبعه خارجی می تواند مجوز تحصیل معتبر و مجوز کار را به طور همزمان داشته باشد؟

چطور همزمان تحصیل و کار در کانادا داشته باشیم؟

در صورتی که شرایط خاصی موجود باشد، در واقع برای یک تبعه خارجی میتوان یک مجوز تحصیلی وجود داشته باشد و یک مجوز کار به طور همزمان با مجوز تحصیلی.(تحصیل و کار در کانادا)

از آنجایی که مجوزهای کار و مجوزهای تحصیلی معیارها و شرایط متفاوتی دارند، اتباع خارجی که علاقه مند به داشتن هر دو مجوز به طور همزمان هستند، باید واجد شرایط بودن هر مجوز به عنوان مثال تحصیل و کار در کانادا را به طور جداگانه رعایت کنند. علاوه بر این، در حالیکه متقاضیان برای هر دو مجوز به طور همزمان درخواست می کنند، باید بتوانند افسر مهاجرت را متقاعد کنند که می توانند همزمان تحصیل و کار در کانادا را انجام دهند.

 

تحصیل و کار در کانادا

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

به گفته اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، برای انجام این کار، باید یک توضیح نامه ارائه دهید که بخشی از درخواست مجوز تحصیل و کار در کانادا میباشد. این توضیح نامه باید به منظور اثبات چگونگی تعادل بین کار و مطالعه توسط متقاضی ارائه شود، و باید “جزئیاتی در مورد اینکه چگونه برنامه کاری خود را با مطالعات خود متعادل می کنید” را شرح دهد. به متقاضیان مجوز آنلاین توصیه می شود تا توضیحات نامه خود را در قسمت اطلاعات مشتری چک لیست اسناد خود بارگذاری کنند.

نکات کلیدی که باید در مورد داشتن دو مجوز تحصیل و کار در کانادا بدانید

در حالیکه امکان درخواست و داشتن دو مجوز تحصیل و کار در کانادا به طور همزمان وجود دارد، برخی از اتباع خارجی ممکن است بتوانند بدون مجوز تحصیل در کانادا تحصیل کنند، در حالی که دارای مجوز کار معتبر هستند. علاوه بر این، داشتن دو مجوز به تحصیل و کار در کانادا بطور همزمان ممکن است تأثیرات مهمی بر واجد شرایط بودن افراد تازه وارد برای سایر برنامه‌ها، از جمله برنامه مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) داشته باشد.

کارگران خارجی که می توانند بدون مجوز تحصیلی کار کنند

یک مثال کلیدی از استثناء عبارت فوق، واجد شرایط بودن برای برنامه کارگر ماهر فدرال است. (FSWP). هیچ یک از سه برنامه ای که توسط سیستم مدیریت برنامه Express Entry مدیریت می شود، تجربه کاری کسب شده در کانادا را محاسبه نمی کند، در حالیکه متقاضی یک دانش آموز تمام وقت، برای نمره سیستم رتبه بندی جامع (CRS) است.

هیچ یک از آن سه برنامه ای که توسط سیستم مدیریت برنامه Express Entry کنترل میشوند و کارشان را انجام میدهند، وظیفه حساب کردن تجربه کاری در کانادا را ندارند. یعنی اگر شما یک کارمند یا کار آموز تحصیل تمام وقت هستید، این تجربه کاریتان نمیتواند برای امتیازگیری در CRS موثر باشد.

 

تحصیل و کار در کانادا

 

توجه: امتیازات CRS برای رتبه‌ بندی نمایه‌های نامزد اکسپرس اینتری در برابر یکدیگر قبل از قرعه‌کشی اکسپرس اینتری از IRCC استفاده می‌شوند. اما، برخلاف کلاس تجربه کانادا (CEC) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)، FSWP به طور مشروط به متقاضیان اجازه می دهد تا از تجربه کاری کانادایی به دست آمده استفاده کنند، در حالی که دارای یک مدرک هستند. مجوز تحصیل، به منظور برآورده کردن حداقل شرایط و واجد شرایط بودن برنامه از پیش تعیین شده است.

به یاد داشته باشید که حداقل امتیازات واجد شرایط بودن تحصیل و کار در کانادا از امتیازات CRS متمایز است. اگرچه این نوع تجربه کاری ممکن است حداقل امتیازات واجد شرایط بودن را افزایش دهد، امتیازات CRS را افزایش نخواهد داد.

برای اینکه تجربه کاری متقاضی در حداقل الزامات FSWP لحاظ شود، کار باید:

  • به صورت تمام وقت یا پاره وقت توسط دستمزد یا کمیسیون پرداخت شود
  • حداقل یک سال مستمر باشد (بدون شکاف در استخدام)
  • تمام الزامات دیگر برنامه را برآورده کند

PGWP

دانشجویان بین المللی که قصد دارند پس از تحصیل برای PGWP درخواست دهند باید اطمینان حاصل کنند که آنها همچنان تمام معیارهای واجد شرایط بودن برنامه PGWP را برآورده می‌کنند در حالی که همزمان دو مجوز تحصیل و کار در کانادا را دارند. مهمتر از همه، دارندگان مجوز دوگانه (تحصیل و کار در کانادا) باید مطمئن شوند که وضعیت دانشجوی تمام وقت را در تمام ترم های برنامه تحصیلی خود حفظ می کنند، حتی در حین کار.

تحصیل و کار در کانادا

 

مراحل بعدی

فرایند برگزاری دو مجوز به طور همزمان (تحصیل و کار در کانادا) به دلیل معیارهای صلاحیت متفاوت برای هر دو نوع مجوز می‌تواند پیچیده باشد. علاوه بر این، نوشتن یک توضیح قانع کننده ممکن است دشوار باشد، که برای اثبات به IRCC که یک داوطلب می تواند همزمان تحصیل و کار در کانادا داشته باشد، میتواند مشکل ساز باشد.

برای کسانی که قبل از پیگیری دو مجوز به طور همزمان به دنبال کمک و مشاوره هستند، یک وکیل مهاجرت می تواند در این فرآیند بسیار مفید باشد. به طور خاص، وکلای مهاجرت، متخصصان قانونی هستند که می توانند به تازه واردان در انواع وظایف مرتبط با مجوز از جمله:

  • کمک به تازه واردان برای تکمیل کامل و دقیق برنامه ها
  • ارتباط با دولت کانادا از طرف متقاضیان مجوز کار/تحصیل
  • اطمینان از اجتناب متقاضیان از اشتباهات اساسی در طول فرآیند مجوز

کمک کنند.

 

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی