Skip to content

تغییرات جدید برنامه کارگران خارجی کانادا برای بهبود شرایط بازار کار

خبر فوری: کانادا تغییراتی را در برنامه کارگران خارجی موقت برای رسیدگی بهتر به نیازهای بازار کار اعلام می کند

برای بهبود شرایط بازار کار

مارک میلر، وزیر مهاجرت و رندی بواسنو، وزیر کار، دست به تصمیم به تغییرات جدید برنامه کارگران خارجی کانادا (TFWP) گرقتند.

این یک برنامه در حال توسعه است. اطلاعیه های دیگری نیز در این نشست خبری منتشر شد. با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات بیشتر، موسسه رستا گستر اطلاعات جدید را به‌روزرسانی می‌کند. این پروسه هنوز در حال توسعه است و اطلاعیه‌های جذاب دیگری نیز در این نشست خبری منتشر خواهد شد. با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات بیشتر، ما اطلاعات جدیدی را به شما ارائه خواهیم داد.

تغییرات جدید برنامه کارگران خارجی کانادا

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟ 

در طول همه‌گیری، کانادا مجموعه‌ای از اقدامات موقت را برای کمک به تسهیل شرایط بازار کار اجرا کرد. اما اکنون، کانادا شروع به لغو این اقدامات موقت کرده است و دست به تغییرات جدید برنامه کارگران خارجی کانادا زده است. «اکنون در یک تصویر اقتصادی متفاوت هستیم. وزیر Boissonault گفت: با بسته شدن شکاف بین بیکاری و مشاغل خالی، بازار کار سخت تر … برخی از این اقدامات دیگر مورد نیاز نیست مثل تغییرات جدید برنامه کارگران خارجی کانادا.

TFWP برای صدور مجوز کار برای اتباع خارجی طراحی شده است ( تغییرات جدید برنامه کارگران خارجی کانادا) که می توانند به پر کردن بازار کار کمک کنند. شکاف در کانادا مشاغل در کانادا که مایل به استخدام اتباع خارجی از طریق TFWP هستند باید درخواست خود را با ارزیابی تاثیر بازار کار پشتیبانی کنند. (LMIA) که نشان می دهد هیچ کانادایی واجد شرایط یا مقیم دائمی برای ایفای این نقش وجود ندارد.

در طول همه گیری، برای کمک به تسهیل شرایط بازار کار، کانادا به طور موقت دوره اعتبار LMIA را به 12 ماه افزایش داد. از 1 می 2024، مدت اعتبار LMIA اکنون به 6 ماه باز می گردد. توجه داشته باشید، کارفرمایان بخشی از برنامه کارفرمای پایلوت شناخته شده و بنابراین تحت تأثیر این تغییر قرار نخواهند گرفت.

کارگران کم‌دستمزد که از طریق TFWP اعمال می‌شوند، نباید بیشتر شامل شوند بیش از 20 درصد از نیروی کار یک تجارت کانادایی. در سال 2022، به عنوان یک اقدام موقت و فقط برای بخش های خاص، کانادا این سقف را به 30 درصد افزایش داد. از اول ماه مه 2024، تنها بخش‌های ساخت‌وساز و مراقبت‌های بهداشتی مجاز خواهند بود تا 30 درصد از نیروی کار خود را با مجوزهای کار TFWP با دستمزد پایین داشته باشند.

تغییرات جدید برنامه کارگران خارجی کانادا

تغییرات جدید برنامه کارگران خارجی کانادا شامل این قانون جدید میشود که کارگران با حقوق پایین که از طریق برنامه کاری موقت کانادا استخدام می‌شوند، نباید بیش از 20 درصد از کارکنان یک شرکت کانادایی را تشکیل دهند. از سال 2022، به عنوان یک تدبیر موقت و فقط برای بخش‌های خاص، سقف این درصد به 30 درصد افزایش یافته است. از اول ماه مه 2024، تنها بخش‌های ساخت‌وساز و مراقبت‌های بهداشتی مجاز خواهند بود که بتوانند تا 30 درصد از کارکنان خود را با حقوق کم وارد کنند.

توجه داشته باشید، معافیت سقف برای بخش کشاورزی و کارفرمایان فصلی بدون تغییر باقی خواهد ماند.

این تغییرات زمانی اتفاق می‌افتد که کانادا در تلاش است تا یکپارچگی سیستم مهاجرت خود را تقویت کند، که نقشی مرکزی در اقتصاد کانادا ایفا می‌کند. کانادا اخیراً محدودیتی در مجوزهای تحصیلی و تغییرات در برنامه مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) در پاسخ به افزایش سریع و ناپایدار دانشجویان بین المللی اتخاذ کرده است که مربوط به اساسنامه تغییرات جدید برنامه کارگران خارجی کانادا میشود.

“اخیراً حجم اقامت موقت کانادا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و اکنون به 2.5 میلیون نفر یا 6.2٪ از جمعیت ما در سال 2023 رسیده است… ما در نظر داریم جمعیت ساکنان موقت خود را در 3 سال آینده به 5٪ کاهش دهیم.وزیر مهاجرت مارک میلر گفت : ما می خواهیم که هر خانواده و ساکن جدید برای موفقیت راه اندازی شود و بتواند به خدمات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد. هدف نهایی ما اطمینان از یک سیستم مهاجرت با مدیریت خوب و پایدار بر اساس نیازها است.”

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : وزیر مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی