Skip to content

تفاوت Express Entry و PNP ؛ برای کدام درخواست بدهم؟

Express Entry در مقابل PNP: برای کدام یک باید درخواست بدهم؟

تفاوت Express Entry و PNP ؛ برای کدام درخواست بدهم؟

برنامه‌های مهاجرتی که توسط سیستم Express Entry و برنامه های نامزد استانی (PNPs) نماینده پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا یرگزاز میشود ، (IRCC) دو راه بزرگ برای ساکنان دائمی جدید که هر سال به کانادا می آیند. در سال 2024، این دو مسیر، 220770 مهاجر جدید از 485000 مهاجری که کشور پذیرای آن خواهد بود، تشکیل خواهد داد.

تفاوت Express Entry و PNP

تفاوت Express Entry و PNP

برای بسیاری از افرادی که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند ممکن است یک سوال ساده پیش بیاید: آیا باید برنامه خود را تحت یک برنامه اکسپرس اینتری ارسال کنم یا از طریق یک پایه PNP ؟ و ممکن است این سوال برایشان پیش بیاید که

تفاوت Express Entry و PNP در چیست؟ هر دو مسیر مزایای خاص خود را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تصمیم‌گیری، تفاوت بین PNPهای پایه و پیشرفته و موارد دیگر، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

اکسپرس اینتری چیست؟

سیستم مدیریت برنامه اکسپرس اینتری یکی از مسیرهای اصلی کانادا برای مهاجران اقتصادی است.

Express Entry ورودی سه برنامه مهاجرت را مدیریت می کند:

  • برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)؛
  • برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)؛ و
  • کلاس تجربه کانادایی (CEC).

انتظار میرود در سال 2024، اکسپرس اینتری برجسته‌ترین مسیر برای تازه‌واردان به کشور باشد. کانادا قصد دارد از طریق این برنامه ها از 110700 مقیم دائم پذیرایی کند.

هر سه مورد از این برنامه‌ها دارای معیارهای واجد شرایط بودن هستند(، حداقل یکی از آنها باید قبل از اینکه افراد بتوانند برنامه ای به مجموعه اکسپرس اینتری از نامزدهای واجد شرایط ارسال کنند، باید رعایت شود. هنگامی که فردی واجد شرایط باشد و برنامه خود را تحت یکی از برنامه‌های اکسپرس اینتری ارسال کند، رسماً کاندید اکسپرس انتری می‌شود و نقشه ای برای خود در مجموعه دارد.

هنگامی که نمایه ای به استخر اکسپرس اینتری ارسال شد، به همه نامزدها سیستم رتبه بندی جامع اختصاص داده می شود.  (CRS) بر اساس عوامل سرمایه انسانی، تجربه کاری و سایر ویژگی‌ها امتیاز می‌گیرد.

کاندیداها اکنون باید منتظر یک قرعه کشی اکسپرس اینتری (یا یک قرعه کشی خاص برنامه، یا یک قرعه کشی عمومی) با حداقل امتیاز CRS که با امتیاز CRS آنها مطابقت دارد، برای دریافت آغاز درخواست (ITA) برای اقامت دائم (PR) داشته باشند و اساسا این سوال در ذهنشان ایجاد میشود که تفاوت Express Entry و PNP چیست؟ برای برنامه اکسپرس اینتری پس از ارسال موفقیت آمیز به مدت یک سال معتبر است، و داوطلبان می توانند پس از انقضا برنامه خود را دوباره ارسال کنند.

پس از دریافت ITA، نامزدها متقاضی می شوند و باید ظرف 60 روز پس از دعوت، درخواستی را برای روابط عمومی به IRCC ارسال کنند. اگر این درخواست تایید شود، به تازه واردان PR اعطا می شود و ممکن است در کانادا مستقر شده و اقامت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اکسپرس اینتری، صفحه وب اختصاصی ما را اینجا پیدا کنید.(تفاوت Express Entry و PNP)

استان های کانادا هم می توانند از افراد واجد شرایط برنامه ورود اکسپرس فدرال دعوت کنند. این دعوت می تواند از طریق برنامه های ویژه اعمال نامزدی استانی (PNP)، همچون جریان های پیشرفته، صورت گیرد. این جریان های تراز شده ، با برنامه ورود اکسپرس متفاوت از جریان های مستقل یا پایه PNP هستند.(تفاوت Express Entry و PNP)

(در ادامه در مورد جریان‌های Base PNP بیشتر توضیح می‌دهیم).

تفاوت Express Entry و PNP

برای دریافت نامزدی تحت یک جریان پیشرفته، افراد باید از استخر اکسپرس اینتری فدرال یا از مجموعه استانی/منطقه ای کاندیداهای واجد شرایط دعوت شوند تا یک درخواست PNP پیشرفته را به استان یا منطقه ارسال کنند. کاندیداهایی که نامزد استانی دریافت میکنند، 600 امتیاز CRS اضافی دریافت می کنند که شانس آنها را برای دریافت ITA از دولت فدرال افزایش می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جریان‌های PNP پیشرفته، صفحه وب اختصاصی ما را اینجا پیدا کنید.

تفاوت Express Entry و PNP

برنامه های نامزد استانی پایه (PNP های پایه) چیست؟

پایه‌های PNP جریان‌هایی هستند که با اکسپرس اینتری هماهنگ نیستند و توسط یک دولت استانی یا منطقه‌ای اداره می‌شوند. این جریان ها باید به طور جداگانه اعمال شوند و معیارهای واجد شرایط بودن خود را داشته باشند و این یعنی تفاوت Express Entry و PNP. (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد).

برنامه‌های نامزد استانی پایه (یا به سادگی PNP‌های پایه) در ابتدا برای کمک به استان‌ها و مناطق برای پاسخگویی مستقیم‌تر به چالش‌های جمعیتی و بازار کار محلی ایجاد شد و به دولت‌های استانی و منطقه‌ای اجازه داد تا افراد تازه وارد واجد شرایط را برای اسکان و زندگی در حوزه قضایی خود معرفی کنند.

هر استان و منطقه ای در کانادا (به غیر از کبک که برنامه های مهاجرتی تخصصی خود را دارد، و Nunavut) PNP های خود را اجرا می کنند. واجد شرایط بودن می‌تواند بسته به برنامه‌ای که فرد درخواست می‌کند متفاوت باشد، اما اغلب شامل اقامت، تحصیل یا کار در یک استان، کار در یک حرفه مورد تقاضا یا داشتن شغل مطمئن در استان، و/یا داشتن عوامل سرمایه انسانی در یک استان است. برای اقتصاد محلی مفید است.(تفاوت Express Entry و PNP)

PNP ها دومین مسیر بزرگ کانادا برای تازه واردان در سال جاری است و برای گسترش مزایای مهاجرت در سراسر کشور وجود دارد. اگرچه به اندازه اکسپرس انتری در سال 2024 (از لحاظ جذب تازه واردان) نیست، PNP ها در سال 2025 و 2026 پیش بینی می شود که از سایر مسیرهای مهاجرت پیشی بگیرند و به بزرگترین مسیر کانادا برای استقبال از تازه واردان به کشور تبدیل شوند که به این نتیجه میرسیم که تفاوت Express Entry و PNP درچیست؟

واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : cec

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی