Skip to content

کانادا در سال 2024 به کارفرمایان بیشتری اجازه استخدام نیروی خارجی و جاب آفر میدهد

کانادا فاز دوم برنامه آزمایشی کارفرمای شناخته شده را راه اندازی می کند

کانادا در سال 2024 به کارفرمایان بیشتری اجازه استخدام نیروی خارجی و جاب آفر میدهد

کارفرمایان بیشتری در کانادا اکنون واجد شرایط درخواست برای برنامه آزمایشی کارفرمای شناخته شده (REP) هستند.

REP برای تسهیل پردازش سریع‌تر برای کارفرمایان کانادایی طراحی شده است که نشان داده‌اند با کارفرمای خارجی موقت مطابقت دارند: برنامه (TFWP). تحت REP، کارفرمایان واجد شرایط از ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) با دوره های اعتبار طولانی تر بهره مند می شوند. ، و پس از ارزیابی اولیه، برنامه های کاربردی LMIA را ساده کرد.

کارفرمایی ممکن است واجد شرایط شرکت در REP باشد که حداقل سه LMIA مثبت در طول پنج سال گذشته به دست آورده باشد و کارگران خارجی موقت (TFW) را برای موقعیت هایی در لیست مشاغلی که به عنوان “کمبود” تعیین شده اند استخدام کند. طبق داده های سیستم پیش بینی مشاغل کانادا (COPS).

مشاوره مجوز کار رایگان با قانون Cohen را برنامه ریزی کنید 

از طریق TFWP یا همان جاب آفر، کارفرمایان می توانند اتباع خارجی را که نیاز فوری به نیروی کار کانادا را برطرف می کنند، استخدام کنند. LMIA که یک کارفرما به استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) ارسال می کند تأیید می کند که هیچ کانادایی یا مقیم دائمی قادر به انجام آن نیست.

به طور کلی، درخواست های مجوز کار LMIA برای 18 ماه معتبر است، اما واجد شرایط برای REP، LMIA تا 36 ماه اعتبار دریافت خواهند کرد. کارفرمایان همچنین از مزایای برنامه های LMIA ساده شده در آینده برخوردار خواهند بود. ESDC می‌گوید کارفرمایان واجد شرایط نیز می‌توانند انتظار داشته باشند:

  • فرایند درخواست ساده شده برای برنامه های آینده LMIA برای موقعیت های موجود در لیست COPS؛
  • نقاط تماس کمتری بین کارفرمایان شرکت‌کننده و ESDC در طول اجرای آزمایشی به دلیل فرم‌های ساده LMIA که کارفرمایان را قادر می‌سازد کارگران خارجی موقت اضافی را برای پیشنهادهای شغلی واقعی در طول REP استخدام کنند.
  • تعیین بانک شغلی که وضعیت شناخته شده آنها را برای بهبود علاقه کارگران احتمالی نشان می دهد.

جاب آفر کارفرمایان می توانند انتظار یک ارزیابی اولیه دقیق تر از حد متوسط ​​را داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که فقط کارفرمایان معتبر برای شرکت در برنامه انتخاب می شوند. ESDC خاطرنشان می کند که کارفرمایان می توانند زمانی که LMIA ارسال می کنند برای REP درخواست دهند و هیچ اطلاعات اضافی مورد نیاز نیست. کسانی که واجد شرایط REP نیستند همچنان در مورد LMIA خود تصمیم خواهند گرفت.

شغلهای واجد شرایط بیشتر جاب آفر در فاز 2

اولین مرحله REP در سپتامبر 2023 برای کارفرمایانی که کارمندانی را در بخش کشاورزی اولیه استخدام می‌کنند و جاب آفر صادر می کنند. فقط شامل چهار شغل بود:

  • کارگران دام
  • کارگران در حال برداشت
  • کارگران متخصص دام و اپراتور ماشین آلات مزرعه
  • کارگران مهد کودک و گلخانه

فاز 2 با بیش از 80 شغل پرتقاضا از طیف گسترده ای از بخش ها اکنون واجد شرایط برای REP هستند.

EDSC خاطر نشان می‌کند که مشاغلی که از طریق جریان استعدادهای جهانی واجد شرایط دریافت مجوز کار فهرست شده‌اند، در این فهرست گنجانده نشده‌اند. فهرست، زیرا آنها از قبل واجد شرایط پردازش سریع هستند.

برنامه کارگران خارجی موقت

کارفرمایان کانادایی که قصد دارند متقاضی را از طریق TFWP استخدام کنند ( جاب آفر )، باید LMIA را به ESDC ارسال کنند. این بخش درخواست را بررسی می کند تا تصمیم بگیرد که آیا استخدام کارگران خارجی تأثیر مثبت، منفی یا خنثی (بدون) بر بازار کار و اقتصاد کانادا دارد یا خیر. اگر ESDC تصمیم بگیرد که تأثیر خنثی یا مثبت باشد،

کارفرما احتمالاً می‌تواند کارگران خارجی را استخدام کند .جاب آفر به کارمندانی که از طریق TFWP استخدام می‌شوند، مجوزهای کار داده می‌شود، به این معنی که آنها اجازه ندارند برای کارفرمای دیگری در کانادا کار کنند.

ESDC تطابق کارفرما را با چندین شرط بررسی می کند. برخی از نمونه‌ها عبارتند از انطباق با قوانین استانی و منطقه‌ای که استخدام را تنظیم می‌کند، پرداخت دستمزدهای توافق شده در قرارداد کار، و فراهم کردن شرایط کار ایمن و بدون سوءاستفاده.

برگرفته از اداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی