Skip to content

جدیدترین تغییرات ویزای تحصیلی کانادا ، کبک

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در کبک را دارند، اکنون به یک گواهی نامه به همراه یک CAQ نیاز دارند

جدیدترین تغییرات ویزای تحصیلی کانادا ، کبک

پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) تأیید کرده است که دانشجویان بین المللی به دنبال تحصیل در کبک به یک گواهی نامه از استان، همراه با Certificate d’Acceptation du Quebec (گواهی پذیرش کبک، CAQ) برای درخواست مجوز تحصیل احتیاج دارند.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کشور کانادا هستند؟

CAQ چیست؟

CAQ یک سند مهاجرتی اجباری برای همه متقاضیان اجازه تحصیل است که به دنبال شرکت در موسسه آموزشی تعیین شده هستند. مانند (DLI) در کبک. این به عنوان مجوزی است که متقاضی استانداردهای استانی کبک را برای اجازه تحصیل در استان رعایت کرده است.
جدیدترین تغییرات ویزای تحصیلی کانادا ، کبک به این گونه است که دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در کبک را دارند، باید قبل از درخواست برای یک CAQ و هم نامه گواهینامه دریافت کنند. به عبارت دیگر مجوز، صادر شده توسط IRCC.

گواهی نامه چیست؟

در 22 ژانویه، IRCC اعلام کرد که سقفی را برای تعداد درخواست های ویزای تحصیلی کانادا که در سال 2024 تایید می شوند، اعمال خواهد کرد. (جدیدترین تغییرات ویزای تحصیلی کانادا ، کبک ). جمعیت های مربوطه استان ها و مناطق مسئول اجرای سیستمی برای صدور گواهی نامه برای دانشجویان داوطلب بین المللی خود خواهند بود. اگرچه برای همه درخواست‌های مجوز تحصیلی که پس از ۲۲ ژانویه ارسال می‌شوند.
نامه‌های تاییدیه لازم است، طبق اعلام IRCC، استان‌ها و مناطق تا ۳۱ مارس ۲۰۲۴ فرصت دارند تا سیستمی برای صدور گواهینامه برای متقاضیان ایجاد کنند. این اقدامات جدید در تلاش برای مقابله با تخلفات در فضای دانشجویی بین‌المللی و تثبیت تعداد ساکنان موقتی که بر مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و سایر خدمات در کانادا فشار وارد می‌کنند، اجرا شده‌اند.

 

ویزای تحصیلی کانادا

تحصیل در کبک

جدیدترین تغییرات ویزای تحصیلی کانادا ، کبک را پس از انتاریو و بریتیش کلمبیا دارای سومین جمعیت دانشجوی بین المللی در کانادا میشمارد. مونترال بالاترین سرانه ویزای تحصیلی کانادا را در بین شهرهای دیگر کانادا دارد.

این استان همچنین به خاطر تعدادی موسسات آموزشی عالی،از جمله برخی از دانشگاه‌های برتر کانادا و کالج ها بسیار معروف و پر آوازه است. کبک در مقایسه با سایر استان‌های کانادا دارای برخی از کمترین هزینه‌های زندگی در کانادا، تاریخ و فرهنگ غنی فرانسوی زبان و هزینه‌های تحصیلی پایین‌تری است.

دانشجویان بین‌المللی که در کبک تحصیل می‌کنند می‌توانند از برنامه‌های مهاجرتی استانی مانند برنامه تجربه کبک استفاده کنند. (PEQ) و برنامه کارگران ماهر منظم (QSWP) پس از دریافت نیاز به سابقه کار در استان اگر همین دانشجویان بخواهند به خارج از کبک مهاجرت کنند،
می توانند از برنامه های فدرال مانند مسیرهای مدیریت شده Express Entry استفاده کنند. ، به طور بالقوه گزینه های مهاجرتی بیشتری را برای فارغ التحصیلان کبک ارائه می دهد.

با استفاده از برنامه PEQ، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند پس از اتمام تحصیلات خود در کبک، تجربه کاری دو ساله در استان را بدست آورند. این برنامه به آنها امکان می‌دهد به راحتی مهاجرت کنند و بدون نیاز به سابقه کار در سایر استان‌ها یا زبان فرانسه، درخواست اقامت دائم را دریافت کنند.

همچنین، برنامه QSWP به دانشجویان بین‌المللی که در کبک تحصیل می‌کنند، فرصتی را برای دریافت اقامت دائم در استان می‌دهد. به این شکل، آنها می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، در استان کبک بمانند و به تجربه کاری در آنجا برسند. این برنامه، شرایطی را برای فارغ‌التحصیلان کبک ایجاد می‌کند تا بتوانند به راحتی از امکانات و فرصت‌های شغلی در استان خود استفاده کنند.

اگر دانشجویان بین‌المللی پس از فارغ‌التحصیلی خود در کبک تصمیم به مهاجرت به خارج از استان بگیرند، می‌توانند از برنامه Express Entry استفاده کنند. این برنامه، یک مسیر مدیریت شده برای مهاجرت به کانادا است و به فارغ‌التحصیلان مهاجرت به سرعت و با سهولت کمک می‌کند. در این برنامه، بر اساس سیستم امتیازدهی، عواملی مانند سن، تحصیلات، تجربه کار، زبان و سایر عوامل مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و بر اساس نتایج، درخواست مهاجرت به کانادا را می‌توانند ثبت کنند.

به طور کلی، این برنامه‌های مهاجرتی برای دانشجویان بین‌المللی که در کبک تحصیل می‌کنند، فرصت‌های بیشتری را برای مهاجرت دائمی به کانادا ارائه می‌دهند. با استفاده از برنامه‌های داخلی استان کبک و برنامه‌های فدرال، پس از اخذ تجربه کاری در استان، فارغ‌التحصیلان می‌توانند به راحتی به اقامت دائم در کانادا دست یابند و به زندگی جدیدی در این کشور پرداخته و به تجربه شغلی و زندگی بهتری دست پیدا کنند.

بر گرفته از اداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی