Skip to content

در روز جشن دریافت پاسپورت کانادا لباس چه بپوشیم؟

چهار نوع مراسم شهروندی کانادا

در روز جشن دریافت پاسپورت کانادا لباس چه بپوشیم؟

برای بسیاری از تازه واردانی که به کانادا می آیند، چشم انداز آنها از آینده شامل یک تجربه مهم است: روز مراسم شهروندی آنها برای دریافت پاسپورت کانادا. تقریباً 80٪ از ساکنان دائمی واجد شرایط کانادا، در سال 2021 شهروندی را انتخاب کردند و برای رسمی کردن وضعیت جدید خود در مراسم شهروندی، دریافت پاسپورت کانادا شرکت کردند. مراسم شهروندی، مناسبت‌های مهمی هستند که هر روز در کانادا اتفاق می‌افتند – مراسم مهمی که تعهد یک فرد به کشور جدید خود را به یاد می‌آورد و به نوبه خود تعهد ملت به آنها را یادآور می‌شود.

به دلیل برگزاری دائمی مراسم شهروندی، و ارائه مقررات آنلاین، اکنون انواع مختلفی از مراسم شهروندی یا دریافت پاسپورت کانادا کانادا وجود دارد که کانادایی‌های جدید می‌توانند در آن شرکت کنند. به طور خاص اینها عبارتند از:

  • مراسم استاندارد؛
  • مراسم تقویت شده؛
  • مراسم خصوصی؛ و
  • مراسم تایید مجدد.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

در طول مراسم شهروندی چه اتفاقی می افتد؟

قبل از کاوش در انواع مختلف مراسم، ممکن است مرور اتفاقاتی که در طول مراسم شهروندی برای دریافت پاسپورت کانادا می‌افتد مفید باشد:

  • در طی مراسم شهروندی،(دریافت پاسپورت کانادا) شرکت کنندگان:
  • سوگند یاد میکنند برای شهروندی;
  • گواهی شهروندی آنها را دریافت میکنند؛
  • فرم سوگند یا تایید شهروندی را امضا میکنند. و
  • خواندن سرود ملی.

یک قاضی یا مسئول شهروندی بر این مراسم نظارت خواهد کرد و سوگند شهروندی را رهبری میکند. معمولاً چندین نفر همزمان سوگند شهروندی می خورند. مسئول مراسم ،سوگندنامه را به زبان های انگلیسی و فرانسوی قرائت خواهد کرد. به عنوان یک گروه، افراد کلمات سوگند را به مقام رسمی تکرار می کنند. افراد باید حداقل به یکی از زبان های رسمی سوگند یاد کنند، اما تشویق می شوند که آن را به هر دو زبان بگویند. همچنین از شرکت کنندگان برای خواندن نسخه دو زبانه سرود ملی دعوت می شود.

شهروندان جدید می‌توانند یک سوگند بگویند یا سوگند را تأیید کنند. انتخاب سوگند برای افرادی است که می‌خواهند به معتقدات دینی خود پایبند باشند، در حالی که انتخاب تأیید برای افرادی است که نمی‌خواهند به متون مذهبی مراجعه کنند. اگر افراد بخواهند بر کتاب مقدسی که انتخاب کرده‌اند سوگند بگویند، باید آن را به همراه خود به مراسم بیاورند.

زمانی که شرکت کنندگان سوگند شهروندی را به عنوان شهروندان کانادا ادا کردند، به طور رسمی به شهروندی و دریافت پاسپورت کانادا دست یافتند. سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) گواهی شهروندی را به عنوان تشخیصی از وضعیت شهروندی کانادا ارائه می‌دهد که تاریخ برگزاری مراسم را نشان می‌دهد.

مراسم دریافت پاسپورت کانادا

یک مراسم حضوری استاندارد یا در اتاق مراسم در دفتر محلی (IRCC) یا در مکان دیگری در صورتی که محل برگزاری دفتر محلی در دسترس نباشد یا کافی نباشد، برگزار می‌شود. همچنین، می‌توان این کار را به‌صورت آنلاین در یک مراسم سوگند ویدیویی استاندارد انجام داد، که با استفاده از نرم‌افزار کنفرانس ویدیویی انجام می‌شود.

عناصر اضافی را می توان در یک مراسم استاندارد حضوری گنجانید. به عنوان مثال، کودکانی که در آنجا حضور دارند ممکن است دعوت شوند تا در جلوی اتاق جمع شوند تا سرود ملی را بخوانند یا برای نقش رهبری آینده خود در کانادا قدردانی شوند. پس از سوگند شهروندی، شهروندان جدید ممکن است تشویق شوند که به یکدیگر تبریک بگویند.

توجه داشته باشید که گنجاندن یک یا چند مورد از عناصر اضافی زیر، مراسم را به‌عنوان “بهبود” دسته‌بندی نکنید:

  • مشارکت کودکان؛
  • نكات سخنراني ويژه مقام رياست، حضور منتخبان (فدرالي، استاني، شهري)، جانبازان؛
  • سخنران مهمان بومی؛
  • پلیس سواره سلطنتی کانادا (RCMP) یا اعضای نیروهای مسلح کانادا (CAF)؛ و/یا
  • نمایندگان رسانه ها.

دریافت پاسپورت کانادا

مراسم افزایش شهروندی

یک مراسم بهبودیافته زمانی است که یک مراسم استاندارد با یک یا چند مورد از عناصر زیر برگزار می شود:

  • یک یا چند شریک خارجی یا سازمان میزبان، مانند سازمان‌های غیرانتفاعی (مثلاً مؤسسه شهروندی کانادا)، مؤسسه آموزشی یا سازمان خدماتی (به‌عنوان مثال، باشگاه Lions تورنتو) و/یا هر سطح دولتی (به عنوان مثال، پارک های کانادا)؛
  • حضور مهمان ویژه، مانند مواردی که رئیس سازمان میزبان، مدیر مدرسه، اجراکنندگان ویژه (شعر خوان، خوانندگان، رقصندگان)، اجراکنندگان بومی (رقصنده، طبل یا خواننده بومی) که با سخنران بومی متفاوت است. اقامه دعا، خوش آمدگویی و تبریک)؛
  • مقامات عالی رتبه مانند نخست وزیر کانادا، وزیر IRCC، فرماندار کل، یک معاون فرماندار، یک کمیسر مناطق، یک سخنران تعیین شده، به استثنای مقامات منتخب، کهنه سربازان، اعضای RCMP، اعضای CAF و سخنرانان بومی؛ و/یا
  • یک پذیرایی (فقط مراسم حضوری).

مراسم شهروندی خصوصی

مراسم خصوصی مراسمی هستند که برای عموم بسته هستند، معمولاً برای یک خانواده یا فرد خاص. اینها را می توان در شرایط خاص انجام داد، از جمله:

  • کمک مالی ویژه تحت بخش 5(4) (موارد خاص) قانون شهروندی؛
  • کاندیداهای بدحال که قادر به سفر نیستند. و/یا
  • سایر شرایط فوری یا تخفیف‌دهنده.

مراسم تایید مجدد

یک مراسم تایید مجدد یک مناسبت رسمی است که در آن کانادایی های میهن پرست سوگند شهروندی را برای ابراز تعهد خود به کانادا می خوانند و دریافت پاسپورت کانادا را دریافت میکنند.

این امکان برای هر کسی وجود دارد که چنین مراسمی را در جامعه، محل کار یا موسسه آموزشی خود ترتیب دهد. فردی که گروه را در قرائت سوگند شهروندی رهبری می کند، برای انجام این نقش نیازی به مجوز از اداره ثبت شهروندی ندارد. این شخص می تواند یک قاضی شهروندی، دریافت کننده نشان کانادا، مدیر مدرسه یا رهبر یک گروه اجتماعی باشد.

بر گرفته از اداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی