Skip to content

حمایت از مهاجرت به کانادا در سال 2023 کاهش یافت

حمایت از مهاجرت به کانادا در سال 2023 کاهش یافت

حمایت از مهاجرت به کانادا در سال 2023 کاهش یافت

با توجه به نظرسنجی‌های اخیر از سپتامبر و نتایج گزارش‌های موسسات تحقیقاتی Nanos، Environics و Leger، قابل مشاهده است که حمایت از سطوح بالای مهاجرت به کانادا در ماه‌های اخیر به شدت کاهش یافته است. بدون شک، مهاجرت از عوامل اصلی کمک به رشد جمعیت این کشور است و طبق برآوردها، جمعیت کانادا تا سال 2023 به 40 میلیون نفر خواهد رسید.

همچنین، برنامه‌های آینده‌ای بر اساس گزارش‌ها نشان می‌دهد که کانادا قصد دارد تا سال 2024، 485،000 نفر و در سال‌های 2025 و 2026 به ترتیب 500،000 نفر در هر سال را به عنوان مقیم دائم دریافت کند.
با این حال، این رشد سریع جمعیت باعث شده تا برخی از کانادایی‌ها نسبت به افزایش هزینه‌های زندگی در این کشور نگران شوند، به‌ویژه در زمینه مسکن.

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

آخرین گزارش سازمان پناهندگان و مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) در سال 2022 نشان می دهد که مهاجرت نقش مهمی در رشد نیروی کار کانادا بازی می کند. این گزارش نشان می دهد که بدون افزایش چشمگیر در تعداد مهاجران، پر کردن جای خالی نه میلیون کانادایی که تا سال 2030 بازنشسته خواهند شد، می تواند چالش برانگیز باشد.

IRCC می گوید که جدیدترین مهاجرت Levels Plan پایدار است، از اقتصاد حمایت می‌کند و فشار احساس شده در سیستم مراقبت‌های بهداشتی و همچنین در مسکن را کاهش می‌دهد. به همین دلیل حمایت از مهاجرت به کانادا در سال 2023 کاهش یافته است.

علیرغم نیاز افراد تازه وارد به قوی نگه داشتن اقتصاد کانادا، Leger، Environics و Nanos همگی دریافته اند که نگرانی فزاینده ای در مورد مهاجرت در میان کانادایی هایی وجود دارد که با هزینه های بالای زندگی، تورم بالا و مشکل یافتن یک مکان مقرون به صرفه روبرو هستند. نظرسنجی‌ها همه سؤالات یکسانی را مطرح نکردند، اما همه آنها می‌پرسیدند که کانادایی‌ها در مورد آینده مهاجرت در کانادا چه احساسی دارند.

نظرسنجی لجر

در 29 نوامبر، لجر یک نظرسنجی را منتشر کرد که در آن نظرات کانادایی ها در مورد مهاجرت را گزارش می کرد. این نشان داد که تنها 9٪ از کانادایی ها مایلند از تعداد بیشتری از تازه واردان استقبال کنند، 43٪ با همان مقدار برنامه ریزی شده خوب هستند و 39٪ مایلند مهاجران کمتری را در کانادا ببینند به همین دلیل حمایت از مهاجرت به کانادا در سال 2023 کاهش یافت.

همان نظرسنجی نشان داد که 72 درصد از کانادایی ها معتقدند که مهاجران نقش کلیدی در رشد جمعیت کانادا دارند. با این حال، تقریباً همین تعداد احساس می کنند که مهاجران در بحران مسکن (75٪) و فشار بر سیستم مراقبت های بهداشتی (73٪) و سیستم مدرسه (63٪) نقش دارند.

 

مهاجرت به کانادا
Environics

به گزارش یک تحقیق انجام شده توسط موسسه Environics در ماه اکتبر، نتایج نشان می‌دهد که حمایت از مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۲ به کمترین حد خود در یک سال کاهش یافته است. این تحقیق نشان می‌دهد که بیشتر کانادایی‌ها عقیده دارند که مهاجرت از حد معقولی بالاتر است. این یک تغییر قابل توجه از روند رو به رشد حمایت در طول دهه‌ها است.

نظر سنجی نشان می‌دهد که برای اولین بار کانادایی‌ها به جای اینکه از جایی که مهاجرین به کانادا می‌آیند علاقه‌مند باشند، از تعداد مهاجرین مشکوک می‌شوند. با وجود نگرانی‌هایی درباره افزایش سطح مهاجرت، اکثریت کانادایی‌ها هنوز هم باور دارند که مهاجرت به کانادا برای اقتصاد مفید است، اما پیشرفت آن به اندازه قبلی قوی نمی‌باشد.

نظرسنجی Nanos در مورد مهاجرت به کانادا

نانو تحقیقات همچنین یک نظرسنجی انجام داد که نشان داد 53 درصد از کانادایی‌ها می‌گویند در سال 2023 مهاجران کمتری نسبت به آنچه در برنامه سطوح مهاجرت پیش‌بینی شده است، می‌خواهند.

از زمان جمع‌آوری داده‌های مشابه در مارس 2023، این افزایش تقریباً 20 واحدی است که از 34 درصد افزایش یافته است. این نظرسنجی همچنین نشان داد که 55٪ از کانادایی ها معتقدند تعداد دانشجویان بین المللی بسیار زیاد است. مارک میلر، وزیر مهاجرت، تخمین زده است که تا پایان سال 2023، تعداد 900000 دانشجوی بین‌المللی در کانادا حضور خواهند داشت.

عناصر مشترک

هر سه نظرسنجی به نگرانی های فزاینده کانادا در مورد تأثیر مهاجرت بر مقرون به صرفه بودن، به ویژه با توجه به کمبود فعلی مسکن مقرون به صرفه اشاره کردند. جدیدترین داده‌های شرکت وام مسکن و مسکن کانادا نشان می‌دهد که کانادا باید بیش از سه میلیون خانه جدید بسازد تا تا سال 2030 مقرون به صرفه باشد.

هنوز، همان گزارش اشاره می‌کند که علیرغم سطوح بالاتر از پیش‌بینی‌شده مهاجرت، پیش‌بینی نمی‌شود که تعداد خانوارها در کانادا به طور قابل‌توجهی بیشتر از سال 2022 باشد. نظرسنجی Environics همچنین اشاره کرد که نگرانی در مورد تأثیر مهاجرت بر مسکن روایتی است که بیشتر توسط رسانه ها هدایت می شود تا تجربه مستقیم کانادا یا تحولات محلی.

عدم حمایت از مهاجرت را می توان با توجه به تمایلات سیاسی کانادا نیز ارزیابی کرد. نظرسنجی های Leger و Environics به طور کلی حمایت کمتری را در میان همه حامیان همه احزاب سیاسی نشان دادند. با این حال، چشمگیرترین کاهش در حمایت از سطوح بالای مهاجرت، در هر دو مورد، مربوط به کسانی است که به حزب محافظه کار کانادا رای می دهند.

هم گزارش Leger و هم گزارش Environics نشان می دهد که 64٪ از حامیان محافظه کار طرفدار مهاجرت کمتر هستند. همین امر در میان 29 درصد از حامیان حزب لیبرال صادق است. نتایج برای حامیان NDP تفاوتی را نشان داد با لجر که گفت 37٪ از حامیان NDP همین احساس را داشتند و Environics نشان داد که 21٪ از حامیان NDP خواهان مهاجرت کمتری هستند. Nanos از پاسخ دهندگان در مورد وابستگی سیاسی آنها سؤالی نکرد.

همچنین حمایت کمتری از کانادایی‌های بالای 55 سال برای مهاجرت وجود دارد. Nanos دریافت که 50 درصد از کانادایی‌های بالای 55 سال مورد بررسی، می‌خواستند کانادا مهاجران کمتری را بپذیرد. لگر 54 درصد را برای همان سؤال با همان جمعیت شناسی نشان داد.

برگرفته از اداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : مسکن

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی