Skip to content

خرید خانه در کانادا برای توریست ها و اقامت موقت

خرید خانه در کانادا به عنوان یک غیر کانادایی_63cc16c1abed7jpeg

خرید خانه در کانادا به عنوان غیرکانادایی اگر دارای شرایط خاصی تحت قوانین جدید باشند، ممکن است ساکنان موقت همچنان بتوانند خانه ای در کانادا بخرند.

خرید خانه در کانادا | خرید ملک در کانادا

ممنوعیت خرید خانه در کانادا توسط افراد غیرکانادایی در ژوئن 2022 در پارلمان تصویب شد و در اول ژانویه سال جاری اجرایی شد.

اصولا، قوانین جدید خرید خانه در کانادا توسط افراد سرمایه گذار خارجی که شهروند کانادا یا مقیم دائم هستند، دو سال اعتبار دارد و سپس به طور خودکار منقضی می شود.

این قانون به طور خاص جلوگیری می کند از شرکت های تجاری خارجی و افرادی که شهروند کانادا یا مقیم دائم نیستند، که املاک مسکونی غیرتفریحی در کانادا خریداری کنند.

املاک مسکونی شامل خانه های جداگانه یا ساختمان های مشابه، خانه های نیمه مستقل، واحدهای ردیفی، واحدهای آپارتمانی مسکونی و دیگر مکان های مشابه است.

دولت این قانون را به عنوان بخشی از استراتژی کاهش هزینه خرید خانه در کانادا که در سال های اخیر افزایش یافته است، در بودجه 2022 معرفی کرد. بر اساس داده های انجمن املاک و مستغلات کانادا، میانگین قیمت یک خانه در فوریه 2022 به 816,720 دلار می رسد و تا نوامبر 2022 به 632,802 دلار کاهش یافته است. با این حال، این قیمت بالا برای بسیاری غیرقابل پذیرش است زیرا درآمد متوسط کانادایی در سال 2021 حدود 58,800 دلار بود. دولت به عنوان یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت خرید خانه در کانادا، سرمایه گذاران خارجی که در کانادا خانه هایی می خرند اما در آن زندگی نمی کنند را برجسته کرده است.

استثناهای خرید خانه در کانادا چیست؟

قانون جدید ممنوعیت کل خرید خانه در کانادا توسط سرمایه گذاران خارجی نیست. آنها همچنان مجاز به خرید املاک تفریحی مانند کلبه و خانه های تعطیلات هستند. خواصی که بیش از سه واحد مجزا دارند نیز مستثنی هستند.

به‌علاوه، این قانون شامل خانه‌هایی نمی‌شود که خارج از کلان‌شهرهای سرشماری هستند (شهرهایی با جمعیت بیش از 100000 نفر).

برای افراد غیرکانادایی نیز استثناهایی وجود دارد که با همسر یا همسر کانادایی خانه خریداری می کنند. شریک زندگی مشترک که بعداً خود را در یک موقعیت انتقالی می‌بیند، مانند طلاق، یا هر غیرکانادایی که پس از مرگ خانه‌ای را به ارث می‌برد.

آیا ساکنان موقت مجوز خرید خانه در کانادا را دارند؟

این قانون شامل شهروندان یا مقیم دائم کانادا نمی شود. ساکنان موقت، کسانی که دارای مجوز تحصیل در کانادا یا کار معتبر هستند، همچنان واجد شرایط خرید خانه در کانادا هستند. با این حال، شرایط متعددی برای ساکنان موقت وجود دارد، زیرا دولت برای اقامت دائم و مستقر شدن، به مدرکی مبنی بر قصد خود نیاز دارد.

به عنوان مثال، فردی که در یک برنامه تحصیل مجاز در یک دانشگاه کانادا ثبت نام کرده است. موسسه آموزشی تعیین شده باید حداقل یکی از معیارهای زیر را داشته باشد:

  • آنها همه اظهارنامه های مالیات بر درآمد مورد نیاز را تحت قانون مالیات بر درآمد برای هر یک از پنج سال مالیاتی قبل از سالی که خرید انجام شده است، تسلیم کردند،
  • آنها حداقل به مدت 244 روز در هر یک از پنج سال تقویمی قبل از سالی که خرید انجام شده، حضور فیزیکی در کانادا داشته اند،
  • قیمت خرید خانه در کانادا از 500000 دلار تجاوز نمی کند و
  • آنها بیش از یک خرید خانه در کانادا انجام نداده اند

این بدان معناست که هر کسی در کانادا که دارای مجوز تحصیل است و می‌خواهد خانه بخرد، باید بتواند قبل از خرید، هر سال به مدت 244 روز در این کشور در پنج سال گذشته ثابت کند. آنها همچنین به مدرکی مبنی بر ارائه اظهارنامه مالیاتی در کانادا برای همان دوره نیاز دارند.

این نکته نیز مهم است که حداکثر قیمت خرید 500,000 دلاری برای یک خانه احتمالاً برای خرید خانه در انتاریو یا بریتیش کلمبیا که میانگین قیمت خانه هنوز از 800,000 دلار بیشتر است و بحران مسکن حادتر است کافی نیست.

کسانی که با مجوز کار معتبر در کانادا هستند برای خرید خانه در کانادا باید شرایطی را داشته باشن:

  • آنها در چهار سال قبل از سالی که خرید انجام شده حداقل به مدت سه سال در کانادا کار کرده اند، در صورتی که کار تمام وقت است که در بخش 73(1) زیرمجموعه حفاظت از مهاجرت و پناهندگان تعریف شده است. مقررات، (IRPA).
  • آنها تمام اظهارنامه های مالیات بر درآمد مورد نیاز را طبق قانون مالیات بر درآمد برای حداقل سه سال از چهار سال مالیاتی قبل از سالی که خرید انجام شده است، تسلیم کردند، و
  • آنها بیش از یک خرید خانه در کانادا انجام نداده اند

در این مثال، زمان صرف شده در کانادا کمتر از کسانی است که در حال تحصیل هستند، اما دارندگان مجوز کار باید حداقل سه سال کار تمام وقت و اظهارنامه مالیاتی را در چهار سال گذشته نشان دهند.

این قانون همچنین می‌گوید افراد غیرکانادایی مسئولیت دارند واجد شرایط بودن خود را به مشاور املاک کانادا نشان دهند. ساکنان موقت مسئول تمام هزینه های مربوط به اخذ مدرک صلاحیت مانند بازیابی اسناد مربوط به مجوزهای کار و اعلامیه های ارزیابی هستند. همچنین ممکن است برای نشان دادن حضور فیزیکی در کانادا به اسنادی مانند قرارداد اجاره، قبوض آب و برق یا سوابق ورود و خروج به کانادا نیاز داشته باشند.

مجازات چیست؟

سرمایه گذار خارجی که راهی برای خرید خانه در کانادا  بصورت ممنوعه پیدا کند، یا هرکسی که آگاهانه به آنها کمک کند، مرتکب تخلف شده و تا سقف 10000 دلار جریمه خواهد شد. علاوه بر این، دادگاه عالی استانی که ملک در آن واقع است می‌تواند حکم به فروش ملک بدهد.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی