Skip to content

آیا می‌‌‎‏‏‏‌‏‏‌‌توان پس از درخواست تمدید مجوز کار کانادا به خارج سفر کرد؟

آیا می توانم پس از درخواست تمدید مجوز کار به خارج از کانادا سفر کنم؟

آیا می‌شود بعد از درخواست تمدید مجوز کار کانادا، از کانادا خارج شده و سفر کرد؟

وقتی یک فرد از داخل خاک کانادا برای تمدید مجوز کار کانادا درخواست می‌دهد، می‌تواند کانادا را ترک کند و برگردد. اما، بعد از بازگشت به کانادا، باید به یکی از سه مورد زیر توجه داشته باشد.

در برخی حالات، ممکن است فرد نیاز داشته باشد به جای اقامت موقت، به عنوان بازدیدکننده به کانادا بازگردد. این به این معناست که اگر شخص به خارج از کشور سفر کند، ممکن است نتواند به عنوان متقاضی تمدید مجوز کار کانادا فعالیت داشته باشد.

نیاز به مشاوره برای تمدید مجوز کار کانادا دارید؟ با ما تماس بگیرید

توجه: دو حالت اول از سه حالت زیر فرض می‌کنند که متقاضی هنوز تأییدیه تمدید مجوز کار کانادا خود را دریافت نکرده است.

به عنوان بازدیدکننده دوباره وارد شوید

ممکن است به متقاضیان تمدید مجوز کار کانادا اجازه داده شود که دوباره به عنوان بازدیدکننده وارد کانادا شوند، به این معنی که پس از بازگشت تا زمانی که تصمیمی در مورد پرونده مجوز کار آن‌ها گرفته نشود، نمی توانند کار کنند.

در حال حاضر، ممکن است از متقاضیان تمدید مجوز کار کانادا نیز خواسته شود که به مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ثابت کنند که پول کافی برای حمایت از خود در کانادا دارند.

تمدید مجوز کار کانادا

درخواست تمدید مجوز کار کانادا جدید

از متقاضیان تمدید نیز ممکن است خواسته شود که پس از بازگشت به کانادا برای تمدید مجوز کار کانادا جدید در بندر ورودی درخواست دهند.

توجه داشته باشید که IRCC روشن نمی کند که آیا افرادی که درخواست تمدید مجوز کار کانادا یا مجوز دیگری داده‌اند، می‌توانند بلافاصله به کار خود در کانادا ادامه دهند یا نه.

به عنوان کارگر دوباره وارد شوید

توی بعضی حالت‌ها، مقامات IRCC متوجه می‌شوند که مجوز کار برای متقاضی در خارج از کانادا تمدید شده است. اگر این اتفاق افتاده باشد، ممکن است به متقاضی اجازه داده شود که به عنوان یک کارگر به کانادا برگردد.

شرایط ورود مجدد به عنوان دارنده مجوز کار کانادا

وقتی که مجوز کار دارید، می‌توانید آزادانه به کانادا ورود کنید یا خارج شوید. اما برای ورود مجدد به این کشور، باید شرایط خاصی را رعایت کنید.

به‌طور مثال، برای ورود مجدد، علاوه بر مجوز کار، باید یک مجوز موقت هم داشته باشید. می‌توانید از ویزای اقامت یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) استفاده کنید.

اما به هر حال، به قول IRCC، داشتن eTA یا ویزا، در کنار مجوز کار، نمی‌تواند تضمین کند که به شما اجازه ورود به کانادا داده شود.

ویزاهای بازدیدکننده و eTA

برای وارد شدن مجدد به کانادا، باید به شرایط وضع شده برای هر شخص توجه داشت. این شرایط بسته به وضعیت مهاجران متفاوت است. به عنوان مثال، برای کسانی که از کشورهای معاف از ویزا هستند یا افرادی که اقامت دارند در کشورهایی که ویزا لازم است، شرایط ورود مجدد متفاوت خواهد بود.

ساکنان کشورهای معاف از ویزا

ساکنان کشورهای معاف از ویزا، علاوه بر مجوزهای کاری خود، برای ورود مجدد به کانادا به پاسپورت معتبر و eTA نیاز دارند.

بر اساس IRCC، eTA فقط برای کسانی که قصد سفر هوایی به کانادا را دارند لازم است. به عبارت دیگر، ساکنان موقت “اگر با ماشین، اتوبوس، قطار یا قایق (از جمله کشتی کروز) وارد می‌شوید، به eTA نیاز ندارند.

توجه: IRCC روشن می‌کند که eTAها زمانی که «تمدید مجوز کار کانادا اولیه» متقاضی تأیید می‌شود، «به‌طور خودکار صادر می‌شوند». جزئیات را می توان در معرفی نامه متقاضی یافت.

ساکنان کشورهای مورد نیاز ویزا

ساکنان کشورهای مورد نیاز ویزا برای کار به “ویزای معتبر و مجوز کار معتبر برای بازگشت به کانادا” نیاز دارند.

توجه: IRCC تصریح می‌کند که ویزاهای معتبر برای کسانی که “مستقیماً از بازدید از ایالات متحده یا سنت پیر و میکلون بازمی‌گردند” لازم نیست.

در صورتی که ویزای بازدیدکننده مقیم منقضی شده باشد یا فقط برای یک بار ورود به کانادا معتبر بوده است، آنها باید برای ویزای بازدیدکننده اقدام کنند. علاوه بر این، ساکنان کشورهای مورد نیاز ویزا می‌توانند از ویزای بازدیدکننده معتبر «برای سفر به کانادا تا زمان انقضای آن» استفاده کنند.

ویزای بازدیدکننده به شما امکان می‌دهد با هواپیما، ماشین، اتوبوس، قطار یا قایق به کانادا سفر کنید.

Eta برای برخی از شهروندان برخی از کشورهای مورد نیاز ویزا

eTAهای دریافت شده توسط ساکنان کشورهای مورد نیاز ویزا را فقط می توان در هنگام سفر هوایی به کانادا یا از طریق کانادا در مسیر مقصد نهایی خود استفاده کرد.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی