Skip to content

اگر درخواست شهروندی کانادا من رد شد چه کار کنم؟

کسب درآمد در تورنتو

اگر درخواست شهروندی کانادا من رد شد چه کار کنم؟

متقاضیان برای درخواست شهروندی کانادا میتوانند مجددا درخواست شهروندی کانادا دهند یا در صورتی که درخواست شهروندی کانادا آنها توسط اداره مهاجرت رد شود، از دادگاه فدرال کانادا از اداره مهاجرت کانادا درخواست بررسی قضایی کنند.

درخواست شهروندی کانادا

در سال 2023، بیش از “354000 نفر در بیش از 3000 مراسم شهروندی [برگزار شده] در سراسر کشور ، شهروند کانادا شدند.” این بر اساس داده های منتشر شده توسط IRCC است. اگرچه این عدد نشان‌ دهنده یک رکود کوچک از سال ۲۰۲۲ است – سالی که در آن کمی بیش از ۳۷۵۰۰۰ شهروند خارجی شهروند کانادا شدند، تعداد افرادی که درخواست شهروندی کانادا ارایه داده اند، به‌طور قابل‌توجهی طی چهار سال گذشته افزایش یافته است.

در واقع، در سال 2019، این رقم فقط 254513 نفر بود، به این معنی که تعداد شهروندان کانادایی جدید در سال 2023 تقریباً 39 درصد بیشتر از چهار سال قبل از آن بود.

برای اطلاعات بیشتر درباره تعداد شهروندان کانادایی جدید در سال 2023، می‌توانید اینجا را کلیک کنید. در این مطلب، ما به بررسی کارهایی که IRCC برای کاهش تعداد درخواست شهروندی کانادا معوق انجام می‌دهد میپردازیم و همچنین اطلاعات اضافی در مورد مسیرهای اقامت دائم تا شهروندی در کانادا را به شما ارائه می‌دهیم. منتظر حضور شما هستیم!

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

علیرغم افزایش تعداد اتباع خارجی که در سال‌های اخیر به شهروندی کانادا منتقل می‌شوند، هنوز این امکان برای بسیاری از متقاضیان وجود دارد که درخواست شهروندی آنها توسط IRCC رد شود. یعنی با وجود افزایش تعداد اتباع خارجی که اخیراً به شهروندی کانادا منتقل شده‌اند، هنوز برای بسیاری از افراد امکان ورود به کانادا و درخواست شهروندی توسط IRCC رد شود، وجود دارد.

درخواست شهروندی کانادا

اگر این اتفاق بیفتد، متقاضیان دو گزینه دارند:

گزینه 1: درخواست مجدد برای شهروندی کانادا

رد درخواست شهروندی کانادا توسط IRCC مانع از درخواست مجدد متقاضیان در صورت تمایل به انجام آن نمی شود. به عبارت دیگر، متقاضیان میتوانند در صورت تمایل فوراً برای شهروندی کانادا دوباره درخواست دهند، زیرا هیچ دوره انتظاری توسط دولت فدرال وجود ندارد. به بیان دیگر درخواست شهروندی کانادا اگر توسط IRCC رد شود، متقاضیان نمی‌توانند درخواست خود را مجدداً ارائه دهند. به عبارت دیگر، اگر تمایل دارید، می‌توانید به شهروندی کانادا دوباره درخواست دهید، زیرا هیچ دوره انتظاری توسط دولت فدرال تعیین نشده است.

IRCC تصریح میکند که درخواست شهروندی کانادا جدید باید شامل پرداخت هزینه درخواست جدید در کنار «همه فرم‌ها و مدارک مورد نیاز» باشد. علاوه بر این، دپارتمان مهاجرت کانادا به متقاضیان هشدار می دهد که “قبل از درخواست مجدد، مطمئن شوند [آنها] شرایط لازم برای شهروندی کانادا را دارند.”

درخواست شهروندی کانادا

گزینه 2 : مراجعه به دادگاه فدرال کانادا
برای موفقیت در این مرحله اول، طبق IRCC، “متقاضی باید دادگاه را متقاعد کند که درخواست [برای بررسی قضایی آنها]” یا “یک موضوع جدی [یا] یک موضوع قابل بحث که ممکن است درخواست بر اساس آن موفق شود” را مطرح کند. ” در این زمان، یکی از دو مورد به طور کلی رخ می دهد. یا قاضی دادگاه فدرال درخواست مرخصی را رد می‌کند، یا قاضی اجازه برای شروع درخواست برای بررسی قضایی میدهد.

در گزینه اول، جایی که درخواست بررسی رد شده است و  IRCC خاطرنشان کرده است که درخواست متقاضی مردود می باشد. بنابراین، این درخواست ادامه نمی‌یابد، زیرا حق اعتراض به تصمیم دادگاه وجود ندارد.

از سوی دیگر، هنگامی که درخواست توسط یک قاضی دادگاه فدرال اعطا می شود، “دادگاه [سپس] تاریخ استماع [و همچنین بازه های زمانی خاص] مربوطه” مربوط به پرونده را تعیین می کند. نمونه‌هایی از مواردی که دادگاه برای آنها جدول زمانی تعیین می‌کند، شامل تاریخ‌هایی است که طرفین باید در آن استدلال‌های مربوطه خود را مطرح کنند و بازجویی‌های متقابل انجام دهند.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : شهروندی کانادا

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی