Skip to content

بررسی دلایل ترک کانادا توسط مهاجران پس از چندین سال زندگی

بررسی دلایل خروج مهاجران از کانادا

دلایل ترک کانادا پس از چند سال زندگی چیست؟

کانادا به دلیل کیفیت زندگی استثنایی، سیستم بهداشتی و آموزشی قوی، و اخلاق لیبرال چندفرهنگی، یکی از کشورهایی است که همه به دنبال مهاجرت به آن هستند. با این حال، کانادا همیشه آخرین ایستگاه در سفر یک مهاجر نیست.

مطالعه جدیدی که توسط اداره آمار کانادا منتشر شده است نشان می دهد که بیش از 15 درصد از مهاجران ظرف 20 سال پس از فرود، کانادا را ترک کردند. حال میخواهیم بدانیم که این دلایل ترک کانادا چیست؟

با استفاده از داده‌های طولی از سال 1982 تا 2017، این مطالعه نشان داد که 17.5 درصد از مهاجران طی 20 سال پس از فرود، کانادا را ترک کردند، اما با نگاهی دیگر به داده‌ها، این بدان معناست که بیش از 80 درصد از مهاجرانی که در همان زمان در کانادا فرود آمده‌اند. دوره ماندن را انتخاب کرد.

بخش کمتری (5.1٪ از مهاجران) تنها پنج سال پس از فرود، کانادا را ترک کردند. با این حال، عوامل متعددی بر اینکه یک مهاجر تصمیم بگیرد کانادا را ترک کند یا نه، تأثیر گذاشت که دلایل ترک کانادا چه بوده اند؟

توجه: برای هدف این مطالعه، افرادی که اقامت دائم (PR) کسب کرده‌اند را درنظر می‌گیریم. اما به مهاجرانی که برای اولین بار بعد از دریافت وضعیت خود به کانادا می‌آیند، یا به مانند یک فرودگاه مجازی، به آن‌ها به عنوان “لندینگ” اشاره می‌شود (اگر افراد تازه وارد قبلاً در کانادا بوده اند، با دریافت رزومه عمومی).

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

دلایل ترک کانادا

دلایل ترک کانادا برای یک مهاجر چیست؟

مهاجرت، که عمل ترک کشور خود (در این مورد کانادا) برای زندگی و اسکان در جایی دیگر است، اغلب سه تا هفت سال پس از ورود مهاجران به کانادا اتفاق می‌افتد. (دلایل ترک کانادا برای یک مهاجر به شرح ذیل است) :

ویژگی های مشترک در میان مهاجرانی که کانادا را ترک کردند عبارت بودند از:

  • آنهایی که در تایوان، ایالات متحده، فرانسه، هنگ کنگ یا لبنان به دنیا آمده بودند به احتمال زیاد در طول دوره مطالعه مهاجرت می کردند. برعکس، کسانی که در فیلیپین، ویتنام، سریلانکا یا جامائیکا به دنیا آمده بودند کمترین احتمال را داشتند که ترک کنند.
  • کسانی که هرگز در خانواده مالیاتی خود صاحب فرزند نشدند، نسبت به کسانی که چنین فرزندی داشتند، احتمال بیشتری برای مهاجرت داشتند.
  • آنهایی که تحت دسته‌های سرمایه‌گذار و کارآفرین پذیرفته شده‌اند، بیشتر احتمال دارد مهاجرت کنند، در حالی که مهاجرانی که تحت دسته‌های پناهنده یا مراقب پذیرش می‌شوند، کمتر احتمال دارد این کار را انجام دهند.

این پژوهش همچنین به این نتیجه رسید که، به نظر می‌رسد مهاجرت بر اساس سطح تحصیلات از یک “شیب” آشکار پیروی می‌کند. به عبارت دیگر، افرادی که تحصیلات بیشتری داشتند نسبت به افرادی که سطح تحصیلات پایین‌تری داشتند، به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر از کانادا خارج می‌شوند و این یکی از دلایل ترک کانادا میباشد.

در نهایت، یک مطالعه نشان داد که مهاجرانی که قبل از دریافت روابط عمومی دارای وضعیت موقت از قبیل کارگر یا دانشجو (یکی دیگر از دلایل ترک کانادا) در کانادا بودند، احتمالاً پس از ورود به کانادا از آنجا خارج می‌شوند. اما بهتر است این دلایل ترک کانادا را بیشتر به خصوصیات دیگری مثل سطح تحصیلات بالا در ارتباط بگذاریم.

چرا این مهاجران ممکن است کانادا را ترک کنند؟

اگرچه کانادا یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای جهان است، ممکن است دلایل خاصی وجود داشته باشد که این تازه واردان پس از دریافت PR تصمیم به ترک کشور بگیرند. یکی از دلایل ترک کانادا که کاملاً مستند است، مشکلات ادغام در بازار کار کانادا است.

دلایل دیگر ممکن است شامل مشکلات سازگاری با فرهنگ یا زبان کانادایی، هوای سخت زمستانی کانادا، و دلایل شخصی برای مهاجران (مانند مرگ یکی از عزیزان یا فرصت شغلی منحصر به فرد در خارج از کشور) باشد. مهاجران مسن تر نیز ممکن است از کانادا مهاجرت کنند تا در کشور مبدا خود بازنشسته شوند.

یک دلیل دیگر ممکن است این باشد که این تازه واردها همیشه قصد خروج داشتند. این مطالعه نمونه خاصی از مهاجران هنگ کنگ را در نظر می گیرد، که بسیاری از آنها ممکن است از فناوری های حمل و نقل و ارتباطات جدید برای حفظ حضور دوگانه استفاده کرده باشند – اساساً از فرصت های اقتصادی هنگ کنگ سرمایه گذاری می کنند و در عین حال از کیفیت عالی زندگی کانادا نیز بهره میبرند.

با این حال، حتی با در نظر گرفتن این عوامل، اکثر مهاجران اقامت در کانادا را انتخاب می کنند و حتی شهروندی کانادا. چندفرهنگی بودن کانادا همچنان زمینه مساعدی را برای مهاجران از هر طبقه اجتماعی فراهم می کند تا در این کشور مستقر شوند.

علاوه بر این، با افزایش سطوح مهاجرت در سال های آینده، این کشور دو برابر شده است. باید به مهاجران جدید کمک کنید تا بهتر با نیروی کار ادغام شوند—در حالی که سرمایه گذاری در خدمات اسکان را نیز افزایش می دهد تا اطمینان حاصل شود که تازه واردان توسط دولت در تلاش برای ادغام در اقتصاد، فرهنگ و جامعه گسترده تر کانادا است.

بر گرفته از اداره مهاجرت کانادا

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی