Skip to content

دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا

چرا IRCC ممکن است درخواست ویزای بازدیدکننده شما را رد کند

دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا

اتباع خارجی اغلب برای اوقات فراغت، ملاقات با خانواده و دوستان، یا انجام امور تجاری به کانادا می آیند. برای بازدید از کانادا، ساکنان ویزای مورد نیاز کشورها باید یک ویزای بازدیدکننده دریافت کنند. با این حال، دلایل زیادی وجود دارد که مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ممکن است درخواست ویزای بازدید کننده متقاضی را رد کند.(دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا)

دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

عدم ارائه اسناد پشتیبانی مناسب و دقیق و/یا پرداخت هزینه های پردازش دولتی

بازدید از کانادا مستلزم رعایت الزامات سختگیرانه ورود و پذیرش است، که شامل ارائه IRCC با اسناد اجباری به عنوان بخشی از درخواست ویزای بازدیدکننده است. توصیه می‌شود که بازدیدکنندگان کانادا وقت بگذارند تا چک لیست درخواست IRCC را دوباره بررسی کنند تا مطمئن شوند مجموعه دقیق و کاملی از اسناد پشتیبان را جمع‌آوری کرده‌اند.

علاوه بر این، متقاضیان ویزای بازدیدکننده باید مطمئن شوند که هزینه‌های پردازش IRCC را به موقع پرداخت می‌کنند تا از هرگونه مشکل احتمالی در درخواست خود، از جمله رد کردن، جلوگیری کنند.

دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا

غیرقابل قبولی به دلیل جرم قبلی

متقاضیان ویزای بازدیدکننده با سابقه کیفری ممکن است از ورود به کانادا منع شوند.(یکی از دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا). با این حال، این امکان نیز وجود دارد که سوابق کیفری متقاضی مانع از آمدن آنها به کانادا نشود. بنابراین، اتباع خارجی که به دنبال ویزای بازدیدکننده هستند باید در مورد سابقه خود شفاف باشند و اطمینان حاصل کنند که بررسی سوابق کیفری و سایر اسناد مربوطه را برای پشتیبانی از درخواست خود ارسال می کنند.

توجه: این ممکن است شامل گردآوری اسنادی باشد تا نشان دهد که متقاضی بررسی شده است و باید به عنوان بازدیدکننده به کانادا اجازه ورود داشته باشد. یک وکیل مجاز مهاجرت می تواند در این تلاش ها کمک کند.

تردید در مورد نیات متقاضی در طول اقامت در کانادا

اگر متقاضیان از IRCC و/یا آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) در مورد هدف اقامت خود در کانادا آگاه نباشند، ممکن است ویزای بازدیدکننده آنها رد شود (یکی دیگر از دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا). برای جلوگیری از ایجاد شک، متقاضیان باید مدارک تکمیلی مانند برنامه سفر را ارائه دهند تا به مقامات مهاجرت و افسران امنیت مرزی کمک کند تا بفهمند چرا از این کشور بازدید می کنند و قصد دارند در هنگام اقامت در کشور چه کاری انجام دهند. سایر شواهد قصد دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا ممکن است شامل رزرو پرواز و رزرو هتل باشد.دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا

متقاضی فاقد ارتباط با کشور خود است

از آنجایی که بازدیدکنندگان معمولاً فقط تا شش ماه در کانادا پذیرفته می شوند، بخش قابل توجهی از روند درخواست ثابت می کند که آنها در پایان اقامت مجاز خود ترک خواهند کرد. بنابراین، اگر یک افسر IRCC یا CBSA دلیلی برای این باور داشته باشد که متقاضی ممکن است پس از انقضای ویزای خود، کانادا را ترک نکند، ممکن است درخواست رد شود (یکی دیگر از دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا).

یکی از دلایلی که IRCC ممکن است شک کند که یک بازدیدکننده پس از انقضای ویزای خود را ترک کند، این است که آنها تشخیص دهند که متقاضی روابط قوی با کشور خود ندارد. برای کمک به IRCC که مشخص کند متقاضی واقعاً با کشور خود ارتباط دارد و به اداره مهاجرت اطمینان می دهد که در پایان اقامت مجاز خود از کانادا خارج می شود، متقاضیان باید اسنادی مانند موارد زیر را ارائه دهند:

  • شواهدی مبنی بر اشتغال در کشور مبدا (نامه های تایید و فیش حقوقی)
  • شواهد وابستگی خانواده در کشور متقاضی (فرزندان، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ و غیره)
  • شواهد مالکیت دارایی کشور اصلی (قراردادهای اجاره و غیره)

نگرانی در مورد سابقه سفر قبلی متقاضی

بازدید از کانادا برای متقاضیانی که سابقه سفر ضعیفی دارند دشوارتر است، اما غیرممکن نیست. در زمینه درخواست ویزای بازدیدکننده، IRCC ممکن است از صدور روادید برای اتباع خارجی با سابقه موارد زیر خودداری کند:

  • اقامت اضافی در کانادا
  • رد درخواست‌های ویزای اقامت موقت (TRV) در کانادا

برای کمک به IRCC در کاهش نگرانی‌ها در مورد امتناع‌های قبلی متقاضی از TRV یا نگرانی‌هایی که متقاضی ممکن است الگوی اقامت بیش از حد مجاز خود در کانادا را تکرار کند، متقاضی باید با اداره مهاجرت در مورد این سابقه شفاف باشد. همانطور که شفافیت برای سابقه کیفری و هدف متقاضی برای بازدید از کانادا مهم است، متقاضیان ویزای بازدیدکننده باید توضیح مفصلی از این سابقه به IRCC ارائه دهند و نشان دهند که چه اقداماتی برای اصلاح این رفتار انجام داده اند.

نمونه‌هایی از رفتار اصلاحی ممکن است شامل اثبات مطابقت با مقررات ویزا در سفرهای بعدی و اثبات تعهد فرد به قوانین مهاجرت کانادا باشد.

تعریف نادرست

متقاضیان باید در تمام مراحل فرآیند درخواست ویزای بازدیدکننده صادق و راستگو باشند تا از مسائل مربوط به ارائه نادرست جلوگیری کنند.

توجه: یکی دیگر از دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا از مشکلات ارائه نادرست که می‌تواند منجر به رد ویزای بازدیدکننده شود، عدم افشای موارد امتناع TRV به کشورهای دیگر مانند ایالات متحده است.

متقاضی در کشور محل اقامت خود وضعیت قانونی ندارد

متقاضیان باید قبل از درخواست برای ویزای بازدیدکننده کانادا، هرگونه مشکل وضعیت غیرقانونی در کشور محل اقامت خود را حل کنند. برای مثال، ارائه مدرکی مبنی بر اقامت قانونی به IRCC کمک می کند تا احساس راحتی کند که متقاضی در طول اقامت خود در کانادا از قانون تبعیت می کند.

عدم رعایت استانداردهای بهداشتی

برخی از اتباع خارجی، مانند کسانی که برای سوپر ویزا درخواست می کنند، خواهند بود از آنها خواسته شد که تحت معاینه پزشکی به عنوان بخشی از درخواست ویزای بازدیدکننده قرار گیرند.

مهمترین نکته در این مرحله، ارائه اطلاعات صادق و دقیق در مورد وضعیت سلامتی شما است. هر گونه نقص یا اطلاعات نادرست ممکن است منجر به عدم صدور ویزا شود(یکی دیگر از دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا).

بنابراین اگر شما از هر نوع بیماری یا مشکل سلامتی رنج می برید، بهتر است این موارد را به صراحت و شفافیت اعلام کنید تا احتمالا به شما کمک کند دریافت ویزای موردنظرتان امکان پذیر شود. به علاوه، اطمینان حاصل کنید که تمامی اسناد پزشکی لازم و صحیح را به همراه خود دارید تا در صورت نیاز به معامله با مقامات مربوطه، قادر به ارائه اطلاعات مورد نیاز شوید.

دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا

عدم ارائه حمایت مالی

افسران IRCC و CBSA باید مطمئن باشند که اتباع خارجی می توانند هزینه های خود را در زمانی که در کانادا هستند پوشش دهند. بنابراین، نشان دادن ثبات مالی با ارائه اسنادی که درآمد و دارایی متقاضی را تأیید می‌کند، مانند صورت‌حساب‌های اخیر بانکی، نامه‌های تأیید اشتغال، و هر جزئیات دیگری که می‌تواند ثبات مالی را ایجاد کند، مهم است.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی