Skip to content

برای کاهش اجاره مسکن دولت کانادا جاب آفر صادر میکند

اقتصاددانان دعوت از تازه واردان ماهرتر را به کانادا توصیه می کنند

برای کاهش اجاره مسکن دولت کانادا جاب آفر صادر میکند

یک گزارش اخیر توسط مطالعات اقتصادی Desjardins منتشر شده است که مزایای دریافت تازه واردان ماهر در کانادا را برجسته می کند.

بر اساس این گزارش، “کانادا باید همچنان به استقبال تازه واردانی که می توانند کمبود نیروی کار (جاب آفر) در بخش ساخت و ساز را جبران کنند، ادامه دهد. هرچندکه باید درنظر داشت که وجود موانعی نیز میتواند کارگران را از بهره‌برداری کامل از پتانسیل خود بازدارد، اما باید به خاطر داشت که چگونه میتوانیم تبعیض و آزار در صنعت ساخت و ساز را کاهش دهیم. این توصیه در حالی ارائه می‌شود که کانادا یک بحران تاریخی قیمت مسکن را تجربه می‌کند، که تا حد زیادی ناشی از کمبود عرضه برای پاسخگویی به تقاضاهای جمعیت به سرعت در حال رشد است.

جاب آفر

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

در سه ماهه سوم سال 2023، آمار کانادا داده‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌دهد جمعیت کانادا به 40,528,396 نفر رسیده بود. این افزایش 430,635 نسبت به سه ماهه قبل و بیش از 500,000 افزایش از نقطه عطف 40,000,000 در ژوئن 2023 بود. چالش هایی که این امر برای حفظ مقرون به صرفه بودن مسکن در کانادا ایجاد می کند به خوبی مستند شده است. شرکت وام مسکن و مسکن کانادا (CMHC) تخمین می زند که کانادا به 3.5 میلیون واحد دیگر علاوه بر آنچه در حال حاضر برای حمایت از جمعیت فعلی و رو به رشد این کشور ساخته شده است، نیاز دارد. یعنی نیروی جدید برای درخواست جاب آفر.

در این بین، جدیدترین داده‌های انجمن املاک و مستغلات کانادا نشان می‌دهد که میانگین قیمت یک خانه در کانادا تا دسامبر 2023 657145 دلار است. با این حال، این قیمت در شهرهای پرجمعیت مانند تورنتو یا ونکوور که در آن‌ها بسیار بالاتر است و خانه ها اغلب بیش از یک میلیون قیمت دارند.

ساکنان غیردائمی که در حال ساخت و ساز نیستند

گزارش Desjardins می‌گوید که در بین بیست صنعت برتر در کانادا از نظر تعداد افراد شاغل در هر بخش، ساخت و ساز در رتبه پانزدهم قرار دارد. علاوه بر این، با استفاده از داده‌های سرشماری ۲۰۲۱، این گزارش نشان می‌دهد که ساکنان غیردائم و مهاجران کمتر از ۲۲ درصد از نیروی کار و جاب آفرساختمانی در کانادا را تشکیل می‌دهند. ( نیاز به تازه واردانی که برای درخواست جاب آفر به کشور کاناادا مهاجرت میکنند.) این نشان می‌دهد که از زمان جمع‌ آوری داده‌های مشابه در سال 2019، رشد کمی وجود داشته است و مشخص شد که 21٪ از تازه واردان در مشاغل ساختمانی از طریق جاب آفر کار می‌کردند.

علاوه بر این، گزارش اخیر بانک کانادا نشان داد که فقط “5٪ از NPRهای استخدام شده (یا 3٪ از کل NPRها) به عنوان شغل اصلی خود وارد ساخت و ساز می شوند یا تقاضای جاب آفر میکنند. این بدان معناست که NPR ها سریع ترین بخش از جمعیت هستند، اما در مشاغل ساختمانی کار نمی کنند.

جاب آفر

هزینه ها و بهره وری نیز یک عامل است

این گزارش می گوید که افزایش مهاجرت تنها عامل دخیل در کمبود مسکن نیست و ممکن است به دلیل تقاضا برای جاب آفر نیز باشد. به عنوان مثال، اشاره می کند که هزینه مصالح ساختمانی در 10 سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است. این با اختلالات زنجیره تامین در سراسر همه‌گیری COVID-19 و نرخ‌های بهره بالا تشدید می‌شود. CMHC تخمین می‌زند که هزینه‌های بالا باعث می‌شود حدود 40% از توسعه‌دهندگان مسکونی تعداد پروژه‌های آینده را کاهش دهند، در حالی که بیش از 30% “پروژه‌های جدید را در معرض خطر قرار خواهند داد.”

بخش مسکن نیز تحت تأثیر بهره‌وری پایین است. دژاردین می گوید که بهره وری در این بخش ثابت یا رو به کاهش بوده است و پیشنهاداتی در مورد چگونگی افزایش تولید برای تامین تقاضا دارد. یکی از پیشنهادها ایجاد کاتالوگ از نقشه های ساختمانی از پیش تایید شده است. این یک استراتژی است که توسط وزیر مسکن کانادا، شان فریزر، نیز تایید شده است که طرح‌های از پیش تأیید شده برای خانه‌ها در کانادا باید زمان لازم برای دریافت تأییدیه شهرداری و دریافت بودجه را کاهش دهند.

مهاجرت استراتژیک بیشتر

در پایان، گزارش Desjardins توصیه می کند که کانادا باید در استقبال از تازه واردان در بخش ساخت و ساز موثرتر باشد. همچنین اشاره می‌کند که در سال 2022، فقط 455 ساکن دائمی جدید از طریق برنامه تجارت ماهر فدرال، مقیم دائم شدند (FSTP). هیچ قرعه کشی Express Entry برای نامزدهای FSTP در سال 2023 وجود نداشته است. گزارشی از سوی بانک سلطنتی کانادا (RBC) این احساس را منعکس می‌کند و می‌گوید: کانادا باید در انتخاب مهاجران و ساکنان موقت که اغلب به مهاجران آینده تبدیل می‌شوند  استراتژیک‌ تر باشد، با قوی‌ترین چشم‌انداز اقتصادی بلندمدت، از جمله کسانی که در خارج از زمینه های بسیار تحصیل کرده قرار دارند.

مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) می‌گوید که در هم اکنون کار یا جاب آفر برای دعوت از تازه واردان ماهر برای کمک در بخش‌هایی است که مقابله با کمبود نیروی کار در ماه مه 2023، IRCC قرعه کشی های انتخابی مبتنی بر دسته بندی را برای داوطلبان اکسپرس اینتری با ویژگی سرمایه انسانی یا شغلی که در کانادا مورد تقاضا است، معرفی کرد. یکی از دسته بندی ها برای داوطلبان مشاغل حرفه ای است. با این حال، IRCC تنها دو قرعه کشی برای دعوت از این نامزدها برگزار کرد و در مجموع 2500 ITA برای نامزدهای اکسپرس انتری با تجربه در یک شغل تجاری صادر کرد.

جاب آفر

مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) خبر می دهد که در حال حاضر فرصت های شغلی یا جاب آفر برای ورودی های با تجربه به کانادا وجود دارد. در مقابل کمبود نیروی کار در ماه مه 2023، IRCC قرعه کشی های انتخابی برای افرادی که مهارت های مورد نیاز برای شغل های مورد تقاضا در کانادا را دارند، برگزار می کند. یکی از دسته بندی ها برای افراد با شغل های حرفه ای است. تاکنون، IRCC دو قرعه کشی برای دعوت از این افراد برگزار کرده و در مجموع 2500 دعوتنامه برای افراد با تجربه در شغل های تجاری صادر کرده است.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی