Skip to content

برنامه های استانی کانادا؛ راه مهاجرت اقتصادی به کانادا

انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک، مانیتوبا و آلبرتا در آخرین نتایج مهاجرت استانی دعوتنامه صادر می کنند.

بهترین راه مهاجرت اقتصادی به کانادا ؛ اکسپرس اینتری

پنج استان کانادا از افرادی که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند، دعوت کرده اند تا درخواست خود را برای برنامه های مهاجرت استانی در این هفته ثبت کنند. استان ها افرادی را که می خواهند از راه های مهاجرت اقتصادی به کانادا استفاده کنند، از طریق برنامه نامزدهای استانی معرفی می کنند.

اگر شما نامزدی PNP دریافت کنید، به این معنی است که شما وقتی درخواست مقام مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRCC) برای اقامت دائم می دهید، درخواست قوی تری دارید تا در کانادا سکونت پیدا کنید.

برای PNP راه های مختلفی وجود دارد و شما ممکن است ویژگی هایی که دارید شرایط لازم را به منظور مهاجرت به کانادا داشته باشید. برای مثال، بیشتر استان ها راه هایی را برای فارغ التحصیلان بین المللی یا افرادی که قبلاً یک پیشنهاد شغلی دارند، فراهم کرده اند.

استان ها می توانند هر سال تعدادی از مهاجران برنامه مهاجرت اقتصادی به کانادا را انتخاب کنند و به IRCC معرفی کنند زیرا استان ها و IRCC مسئولیت مهاجرت به کانادا را دارند. دولت های استانی می توانند افرادی را انتخاب کنند که به نیروی کار و اقتصاد محلی مناسب هستند و به راحتی در جامعه ی محلی یکپارچه شوند.

همه استان ها و مناطق به جز کبک و نوناووت در PNP شرکت می کنند. کبک قرارداد جداگانه ای با دولت فدرال دارد که به آن اجازه می دهد در انتخاب اقتصاد خود استقلال کامل داشته باشد. با این حال، IRCC هنوز تصمیم نهایی را در مورد اقامت دائم برای افرادی که توسط کبک انتخاب شده اند می گیرد.

هدف کلی برای پذیرش اقامت دائم PNP در طرح سطوح مهاجرت سالانه تعیین شده است. . کانادا 110000 تازه وارد از طریق PNP در سال 2024 و 120000 نفر در هر سال در سال 2024 و 2025 خواهد پذیرفت. سپس IRCC این اهداف را شکسته و آنها را بین استان ها بر اساس جمعیت و نیاز اقتصادی تقسیم می کند.

نتایج مهاجرت اقتصادی به کانادا

انتاریو

خبر اینه که در تاریخ 14 دسامبر، انتاریو از بین 2359 نفری که از طریق برنامه نامزدی مهاجرت انتاریو (OINP) و با استفاده از روش Human Capital Priorities اقدام به انتخاب کرده بودند، یک تعدادی رو برای بخش برنامه نامزدی اکسپرس اینتری انتاریو انتخاب کرد.

همه‌ی این اشخاص داشتن پروفایلی در سامانه درخواست اکسپرس اینتری و داشتن امتیاز بین 473 تا 480 در سیستم رتبه‌بندی بودند.

کاندیداهای هدفمند در مشاغل فنی زیر.

مدیران سیستم های رایانه و اطلاعات

  • دانشمندان داده
  • متخصصان امنیت سایبری
  • تحلیلگران سیستم کسب و کار
  • متخصصان سیستم های اطلاعاتی
  • تحلیلگران پایگاه داده و مدیران داده
  • توسعه دهندگان و برنامه نویسان سیستم های کامپیوتری
  • مهندسان و طراحان نرم افزار
  • توسعه دهندگان و برنامه نویسان نرم افزار
  • طراحان وب
  • برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب
  • مهندسین کامپیوتر (به جز مهندسان و طراحان نرم افزار)
  • تکنسین های شبکه کامپیوتری
  • تکنسین های پشتیبانی کاربر
  • تکنسین های تست سیستم های اطلاعات

بریتیش کلمبیا

توی ۱۲ دسامبر، بریتیش کلمبیا بالای ۱۹۲ نفر رو از طریق پنج قرعه کشی به BC PNP دعوت کرده. قرعه کشی بزرگترینشم ۷۳ نفر رو دعوت کرده و به شغل خاصی محدودیت نداده. برای داوطلبان جریان کارگر ماهر و فارغ التحصیل بین المللی برای در نظر گرفته شدن باید نمره ۱۱۶ داشته باشن.

ورودی ها و نیمه ماهرها نمره ۹۵ نیاز داشتن. چهار قرعه کشی باقی مونده برای افرادی که در حوزه های خاصی شغل دارن. اینم اعمال میشه روی ۳۱ نفر که در حوزه ساختمان حداقل نمره ۷۵ دارن. برای افرادی که در سه قرعه کشی باقی موندن نیاز به نمره ۶۰ هست.

  • آموزش دهندگان و دستیاران دوران کودکی: 61
  • شغلهای بهداشت و درمان: 27
  • سایر مشاغل دارای اولویت: کمتر از 5

کبک

قرعه‌کشی برنامه‌ی کارگران ماهر کبک برای دسامبر ۷ انجام شد. تعداد ۱۱۸۷ نفر دعوت شدند تا در این قرعه‌کشی عمومی شرکت کنند و برای انتخاب دائم درخواست بدهند. در این برنامه، هیچ شغل یا ویژگی دیگری در نظر گرفته نشده بود و تنها نمره‌ی حداقل ۶۰۴ مورد نیاز بود.

افرادی که دعوت‌نامه دریافت کرده‌اند، می‌توانند درخواست گواهی انتخاب کبک را بدهند و سپس به IRCC برای اقامت دائم مراجعه کنند.

مانیتوبا

تاریخ برگزاری قرعه‌کشی اکسپرس انتری منیتوبا 14 دسامبر بود. این استان 160 نفر از کارگرای ماهر رو دعوت کرد که دوره‌ی متوسطه رو تموم کرده بودن. برای شرکت در این اکسپرس انتری، حتما نیاز بود که نمره‌ی حرفه‌ای 774 یا بیشتر باشه.

علاوه بر این، 62 نفر از نماینده‌های آموزشی بین‌المللی و 61 نفر از نماینده‌های کارگر ماهر از خارج کشور هم در این قرعه‌کشی شرکت کردن و دعوتنامه‌ی شرکت رو دریافت کردن. نماینده‌های آموزشی بین‌المللی باید نمره‌ی حداقل 714 رو داشته باشند.

آلبرتا

آلبرتا همین اخیراً نتایج قرعه کشی 19 نفر رو به شکل رسمی منتشر کردو کاندیدایی که بعنوان متقاضیان برنامه مهاجرت آلبرتا Advantage شرکت کرده بودند رو انتخاب کرد.

برای شرکت در این برنامه لازم بود که اسکور نمره CRS معیارهای Dedicated Health Care Pathway و جریان پیشنهادی شغلی آلبرتا را که بیش از 300 بوده باشد که با رنک بالاتر ثبت شده باشند.استان آلبرتا می گوید که زمان پردازش درخواستها تا سه ماه در بیشترین موارد خواهد بود.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : مهاجرت آلبرتا

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی