Skip to content

راه های ارتباط با اداره مهاجرت کانادا (IRCC) برای اطلاعات جدید و تاخیر در برنامه ها

چگونه می توانم مستقیماً در مورد تاخیرها یا اطلاعات جدید در برنامه خود با IRCC تماس بگیرم؟

راه های ارتباط با اداره مهاجرت کانادا (IRCC) برای اطلاعات جدید و تاخیر در برنامه ها

هنگامی که متقاضیان در فرآیند مهاجرت به کانادا حرکت می کنند، بسیاری از آنها ممکن است در رسیدگی به درخواست های مهاجرت خود با تاخیر مواجه شوند. در حالی که پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) در تلاش برای کاهش این تأخیرها پیشرفت داشته است، دوره های انتظار طولانی اغلب امری رایج است. بنابر تجربه راه های ارتباط با اداره مهاجرت کانادا (IRCC) برای اطلاعات جدید و تاخیر در برنامه ها.

با این حال، راه‌های رسمی وجود دارد که متقاضیان می‌توانند برای ابراز نگرانی‌ها یا به‌روزرسانی IRCC در مورد برنامه‌های خود استفاده کنند، که بسیاری از آنها در گذشته برای متقاضیان مؤثر بوده‌اند.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

وضعیت فعلی

مرکز پشتیبانی مشتری IRCC در حال حاضر تعداد زیادی مکاتبات را از طریق کانال‌های مختلف انجام می‌دهد. بین آوریل و اکتبر 2022 (آخرین داده های موجود) این بخش 8.3 میلیون پرس و جو شامل مکاتبات تلفنی (6.6 میلیون) و ایمیل (1.5 میلیون) را انجام داده است. انتظار می‌رود این شماره فقط در سالهای بعد افزایش می یابد.

فرم وب

فرم وب IRCC یک فرم آنلاین است که اداره مهاجرت از آن برای پاسخ به هرگونه سؤالی که متقاضیان ممکن است در مورد درخواست خاص خود داشته باشند استفاده می کند. این مسیر مخصوصاً برای کسانی است که می‌خواهند در مورد درخواست ارسال‌ شده‌ای که از زمان پردازش آن فراتر رفته است، و همچنین کسانی که می‌خواهند جزئیات مهم برنامه خود را به‌روزرسانی کنند، پرس و جو کنند. علاوه بر این، فرم وب می تواند توسط کسانی که:

  • مایل به افزودن/تغییر/به‌روزرسانی استفاده خود از نماینده در یک برنامه کنند، و آماده ارائه اسناد پشتیبانی برای انجام این کار هستند؛
  • نیاز به پردازش فوری یا جایگزینی کارت روابط عمومی خود دارند (به شرطی که معیارهای خاصی را رعایت کنند).
  • می‌خواهید یک مشکل فنی را در خدمات آنلاین IRCC گزارش کنید.

به طور متوسط ​​حدود 30 روز طول می کشد تا پاسخی از IRCC از طریق این کانال دریافت شود (اگرچه این میتواند به پیچیدگی درخواست و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر بستگی داشته باشد). اگر درخواست شما هنوز در محدوده زمانی پردازش رسمی باشد، IRCC به درخواست فرم وب شما پاسخ نخواهد داد. همچنین، توجه داشته باشید که ممکن است تا پنج روز کاری طول بکشد تا بخش درخواست شما را از طریق اطلاعات ارسال شده از طریق فرم وب به‌روزرسانی کند.

ایمیل

با IRCC نیز می توان (به میزان محدود) از طریق ایمیل تماس گرفت. این روش برای کسانی است که سوالات عمومی یا فنی دارند که مایلند از بخش بپرسند. IRCC معمولاً توصیه می‌کند قبل از تماس با بخش، صفحه وب سوالات پرطرفدار خود را بررسی کنید. از طریق ایمیل. با این حال، اگر پاسخ درخواست متقاضی از طریق این صفحه وب یافت نشد، آنها می‌توانند ایمیل زیر را ارسال کنند:

نکته مهم این است که این شیوه ارتباطی می‌تواند هدف مشترکی برای کلاهبرداران باشد، که به دنبال فریب افراد تازه وارد برای ارائه اطلاعات شخصی (از جمله جزئیات بانک) با ظاهر شدن به عنوان IRCC هستند. تازه واردان باید به خاطر داشته باشند که چیزهایی وجود دارد که اداره مهاجرت کانادا IRCC هرگز از طریق ایمیل درخواست نخواهد کرد. معمولاً 2 تا 5 روز کاری طول می کشد تا پاسخ اداره مهاجرت کانادا IRCC از طریق ایمیل دریافت شود، اگرچه باید توجه داشت که توانایی آنها برای پاسخ به سؤالات خاص در مورد پرونده شما از طریق این کانال محدود است.

تلفن

روش نهایی دسترسی به IRCC از طریق تلفن است اما این گزینه فقط برای کسانی که در کانادا هستند در دسترس است. IRCC دارای هر دو خط تلفن خودکار و انسانی است که در دسترس هستند و شرایط متفاوتی دارند.

نماینده مرکز پشتیبانی مشتری (خط تلفن IRCC) که از دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر قابل دسترسی است. این خط را که به دو زبان انگلیسی و فرانسوی موجود است ، به متقاضیان این امکان را می دهد که در مورد سؤالات عمومی و خاص کمک بگیرند. تازه واردها باید به خاطر داشته باشند که نمایندگان پشتیبانی مشتری نمی توانند در مورد برنامه های شما تصمیم بگیرند و اگر واجد شرایط پردازش فوری نباشید، نمی توانند به پردازش سریعتر برنامه ها کمک کنند.

خدمات تلفن خودکار، از طرف دیگر، 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته در دسترس است. و به متقاضیان اجازه می دهد تا وضعیت درخواست خود را بررسی کنند و به اطلاعات از پیش ضبط شده در مورد برنامه های اداره مهاجرت کانادا IRCC گوش دهند. افراد تازه وارد می توانند از شماره تلفن زیر (برای هر دو خط) برای تماس با IRCC (فقط از داخل کانادا) استفاده کنند: 1-888-242-2100.

اداره مهاجرت کانادا

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه شما

متقاضیان همچنین می‌توانند اسنادی به نام یادداشت‌های سیستم مدیریت پرونده جهانی (GCMS) سفارش دهند. GCMS سیستم نرم افزاری جهانی اداره مهاجرت کانادا IRCC برای ذخیره و پردازش برنامه هایی است که این بخش دریافت می کند.

یادداشت‌های GCMS اطلاعاتی هستند که بر روی این نرم‌افزار ذخیره می‌شوند، هم به‌طور خودکار توسط خود نرم‌افزار، و هم توسط افسران مهاجرت که در حال پردازش یک برنامه هستند. بنابراین یادداشت‌های GCMS می‌توانند اطلاعات دقیقی در مورد راه های ارتباط با اداره مهاجرت کانادا (IRCC) برای اطلاعات جدید و تاخیر در برنامه ها را در اختیار متقاضیان قرار دهند :

  • یک برنامه خاص (از جمله زمانی که درخواست دریافت شد، زمانی که باز شد، کد افسر مهاجرت که به درخواست اختصاص داده شده است، وضعیت درخواست، و دلیل وضعیت، و غیره)؛
  • هر اطلاعاتی که IRCC در مورد متقاضی جمع آوری کرده است.
  • هر گونه اطلاعات ارسال شده توسط نماینده شخص ثالث به IRCC.

یادداشت‌های شعاعی در مورد دسترسی به اطلاعات و حفظ حریم خصوصی (ATIP). ATIP یک ابزار است که دولت کانادا برای کانادایی‌ها یا اقامت‌داران کانادا ارائه می‌دهد تا به اطلاعات جمع‌آوری شده درباره آن‌ها دسترسی پیدا کند.

تمام درخواست‌های ATIP به دولت کانادا باید ظرف 30 روز پاسخ دریافت کنند. با این حال، پاسخ ممکن است این باشد که ممکن است به زمان بیشتری برای پردازش درخواست نیاز داشته باشد.

اگر افراد خارج از کانادا می‌خواهند برای یادداشت‌های GCMS درخواست دهند، باید نماینده‌ای از طرف خود داشته باشند که یکی از این موارد است:

  • یک شهروند کانادایی؛
  • یک مقیم دائم کانادا؛ و/یا
  • یک فرد یا شرکتی که در حال حاضر در کانادا است.

 

برگرفته از اداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : یادداشت های GCMS

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی