Skip to content

4 کلمه زبان فرانسه بخون اقامت کانادا بگیر !

وزیر مهاجرت به روز رسانی در مورد سیاست ها و اهداف جدید مهاجرتی فرانسوی زبان ارائه می دهد

زبان فرانسه بخون اقامت کانادا بگیر !

امروز صبح، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی، مارک میلر مجموعه ای از ابتکارات را اعلام کردکه از مهاجرت فرانسوی زبانان به خارج از کبک پشتیبانی می کند. این اقدامات شامل یک سیاست مهاجرتی جدید در فرانسه، تجدید و گسترش طرح‌هایی برای استقبال از جوامع فرانسوی زبان، برنامه‌ای جدید برای حمایت از مهاجرین در فرانسه، و اجرای برنامه‌های عملی برای زبان‌های رسمی است. پس زبان فرانسه بخون اقامت کانادا بگیر !

وزیر بیان کرد که سیاست جدید مهاجرتی فرانسه به منظور تقویت جوامع اقلیت فرانسوی و افزایش تعداد افراد در این جوامع وضعیت بهتری را به همراه خواهد داشت. این سیاست شامل تدابیری مانند پیشرفت و تلاش برای حمایت از استخدام است با هدف مقابله با مشکل کمبود نیروی کار میباشد.

از طریق تجدید طرح های استقبال از جوامع فرانسوی زبان، 14 جامعه کانادایی به دریافت بودجه برای کمک به ادغام تازه واردان فرانسوی زبان ادامه خواهند داد. این ابتکار گسترش خواهد یافت تا به دولت کانادا اجازه دهد تا حداکثر 10 جامعه کانادایی دیگر را انتخاب کند که بتوانند از ادغام تازه واردان فرانسوی زبان حمایت کنند. برنامه جدید حمایت از مهاجرت فرانسه، پروژه‌هایی را تامین می‌کند که برای از بین بردن موانع مهاجرت فرانسه کار می‌کنند.

در نهایت، وزیر تاکید کرد که هدف پذیرش 4.4 درصد ساکنان فرانسوی زبان در خارج از کبک در دسامبر 2023 پیشی گرفته و به حدود 4.7 درصد رسیده است. IRCC قبلاً اعلام کرده بود که این هدف برای سال 2024 ، 6 درصد، در سال 2025 ،7 درصد و برای سال 2026 ،8 دلار است.

او گفت: “مهاجرت فرانکوفون نقش مهمی در تقویت هویت ملی ما ایفا می کند.” اقدامات متعددی که ما در حال اجرا هستیم، کارگران ماهر فرانسوی زبان را جذب می کند که از توسعه اقتصادی و فرهنگی این جوامع حمایت می کنند. تلاش‌های ما برای اطمینان از پذیرش و ادغام موفقیت‌آمیز تازه‌واردان فرانسوی‌زبان، از تعهد تزلزل ناپذیر ما برای بازگرداندن و افزایش وزن جمعیتی جوامع اقلیت فرانسوی زبان را حمایت می‌کند.»

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

مهاجرت فرانکوفون ابتکارات را هدف قرار می دهد

در سال 2023، پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) معیارهای انتخاب جدیدی را برای داوطلبانی که از طریق سیستم اکسپرس انتری کانادا درخواست می‌کنند را اعلام کرد. به عنوان مثال :برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)، برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) و کلاس تجربه کانادا (CEC)).

در میان این معیارهای گزینش جدید (که عمدتاً بر تجربه حرفه ای نامزدها در مشاغل مورد تقاضا در کانادا متمرکز بود) نامزدهایی بودند که به زبان فرانسه مهارت داشتند. افراد واجد شرایط برای این دسته باید مدرک زبان فرانسه معادل معیار زبان کانادایی را اثبات کنند ( CLB) از 7 یا بالاتر، در خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن.

ایجاد این دسته ویژه برای مهاجرت از طریق طرح IRCC برای مهاجرت فرانسوی زبان که در سال 2019 منتشر شد. از جمله اهداف آن، طرح مهاجرت به دنبال افزایش نسبت مهاجران فرانسوی زبان خارج از کبک به 4.4 درصد تا پایان سال 2023 بود. علاوه بر این، این طرح به دنبال افزایش از ادغام و حفظ موفقیت آمیز تازه واردان فرانسوی زبان حمایت کنید و ظرفیت جوامع فرانسوی زبان در سراسر کانادا را تقویت کنید. به علاوه، این طرح هدفمند است که به استقبال و حمایت موفقیت آمیز تازه واردان فرانسوی زبان بپردازد و در عین حال هدف از حفظ و ادغام آنها با جوامع فرانسوی زبان در سراسر کانادا است.

این ابتکارات بیشتر توسط برنامه اقدام برای زبان های رسمی 2023-2028، که بیش از 80 میلیون دلار کانادا را در طول پنج سال به فعالیت های مختلف مهاجرت و امورش زبان فرانسه، از جمله تحکیم ادغام فرانسوی زبان اختصاص می دهد. مسیرها، استخدام معلمان فرانسوی و فرانسوی زبان در سطوح ابتدایی و متوسطه، و بهبود ابتکارات مهاجرت فرانسوی زبان تحت چارچوب های فعلی.

 

زبان فرانسه

چرا اشنایی با زبان فرانسه ارزشمند هست؟

طبق قانون زبان های رسمی. در میان این اهداف، دولت کانادا باید در کشور ،از احترام به هر دو زبان رسمی در کانادا، از جمله ارتقای برابری موقعیت انگلیسی و فرانسوی در موسسات و جامعه رسمی کانادا و حمایت از توسعه جوامع زبانی اقلیت (فرانسه یا انگلیسی) اطمینان حاصل کند و توسعه آن را امکان پذیر کند. ).

با توجه به این اهداف، مسئولیت پذیرایی و نگهداری از تازه واردان فرانسوی زبان در کانادا (و حمایت بیشتر از جوامع فرانسوی زبان در داخل کشور) بر عهده IRCC است و این یکی از دلایل کلیدی برای اینکه این وزارتخانه این ابتکارات را برای استقبال از تازه واردان فرانسوی زبان بیشتر انجام داده است.

 

برگرفته از اداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی