Skip to content

مجوز زندگی موقت در کانادا در خارج از شهرهای بزرگ در سال 2024

ساکنان موقت بیشتری در خارج از شهرهای بزرگ کانادا مستقر می شوند

مجوز زندگی موقت در کانادا در خارج از شهرهای بزرگ در سال 2024

یک مطالعه اخیر از هیئت کنفرانس کانادا (CoBC) نشان داده است که تازه واردان به کانادا به طور فزاینده ای برای اقامت در خارج از مراکز شهری انتخاب میشوند.(زندگی موقت در کانادا)

این مطالعه از داده‌های سال‌های 2016 و 2021 برای نشان دادن تفاوت‌های مهاجرت به مراکز شهری و مناطق اطراف استفاده کرد.

طی این مطالعه کشف شد که کبک بیشترین تعداد تازه واردان را در زندگی موقت در کانادا را در حلقه سرشماری داشته است. بخش‌هایی که در اطراف مونترال، لاوال و لانگوئل قرار دارند. همچنین نتایج مشابهی در منطقه تورنتو بزرگ (GTA) مشاهده شد.

مناطق خارج از یورک (در شمال تورنتو) و پیل (غرب تورنتو، جایی که میسیساگا در آن قرار دارد) به ترتیب 8.1 درصد و 5.4 درصد جمعیت مهاجر دارند.

اما در خارج از این مناطق، این میزان از 19 تا 30 درصد برای زندگی موقت در کانادا افزایش می یابد. به عنوان مثال، در سال 2021 بخش سرشماری سیمکو در انتاریو به افزایش 33.58 درصدی مهاجران بین سال‌های 2016 و 2016 اشاره کرد.

زندگی موقت در کانادا

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

افزایش اخیر تعداد ساکنان موقت برای زندگی موقت در کانادا

این گزارش اشاره می کند که افزایش بیشتر تازه واردان در جوامع روستایی را می توان به افزایش اخیر تعداد ساکنان موقت و زندگی موقت در کانادا نسبت داد (کسانی که در مجوز تحصیل، مجوز کار یا ویزای بازدیدکننده از کشور کانادا را دارند). این گزارش با داده‌های اخیر آمار کانادا مطابقت دارد که نشان می‌دهد 804901 نفر از مهاجران جدید کانادا در سال 2023 دارای زندگی موقت در کانادا بوده‌اند. این تقریباً دو برابر 471551 مقیم دائم کانادا بوده است.

گزارش CoCB می‌گوید که بین سال‌های 2016 تا 2021، بسیاری از مناطق کانادا شاهد بیش از دو برابر شدن جمعیت ساکنان موقت که به دنبال زندگی موقت در کانادا بودند ، بوده‌است و برخی مناطق رشد بیش از 1000 درصدی داشته‌اند. دوباره، مناطق روستایی کبک بیشترین افزایش را در ساکنان موقت برای درخواست زندگی موقت در کانادا را داشته اند، به طوری که برخی از جوامع رشد 1520 درصدی را گزارش کرده اند.

همچنین توضیح داد که اکثر ساکنان موقت (و اعضای خانواده همراه آنها) که در مناطق روستایی مستقر شده‌اند، به احتمال زیاد دارای مجوز کار هستند، در حالی که رشد در مراکز شهری ترکیبی از دانشجویان بین‌المللی و کارگران موقت خارجی است. این بدان معناست که مراکز غیر شهری با رشد سریع جمعیت و تغییر جمعیت‌شناسی مواجه هستند.

برای مثال، جزیره پرنس ادوارد افزایش قابل توجهی در جمعیت خود تجربه کرد ، بعنوان مثال ساکنان موقت زن بین سال های 2016 تا 2021. این به معنای افزایش نیاز به خدمات برای زنان مانند خدمات اسکان یا مراقبت های بهداشتی در استان است. سایر استان ها ممکن است تغییرات متفاوتی در جمعیت شناسی خود داشته باشند، اما همه آنها با چالش های مشابهی روبرو خواهند شد.

زندگی موقت در کانادا

تغییر سطوح زندگی موقت در کانادا در سال 2024

برآوردن نیازهای جمعیت رو به رشد کانادا، بسیاری از کانادایی ها را نگران افزایش کمبود مسکن مقرون به صرفه و همچنین فشار بر سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا کرده است.

چندین نظرسنجی عمومی که در اواخر سال گذشته منتشر شد، نشان داد که حمایت عمومی از سطوح بالای مهاجرت از سال 2022 به سرعت کاهش یافته است. در 19 مارس، مارک میلر، وزیر مهاجرت، چندین اعلامیه های مربوط به تعداد ساکنان موقت در کانادا ارائه کرد. قابل ذکر است، او فاش کرد که ساکنان موقت در طرح سطوح مهاجرت آتی شامل زندگی موقت در کانادا خواهند شد.

مارک میلر در حال حاضر برنامه‌ها اهدافی را برای تعداد ساکنان دائمی که کانادا در سال آینده قصد دارد از آن‌ها استقبال کند و اهداف تصوری را برای دو سال پس از آن تعیین کرده است. وزیر اظهار کرد که افزودن سطوح مقیم موقت به این برنامه می‌تواند به عنوان یک حس اطمینان برای تعداد ساکنان موقتی که کانادا در آینده قصد دارد پذیرای آن‌ها باشد، عمل کند.

او همچنین گفت که “قرعه‌کشی‌های داخلی” بیشتری برای اقامت دائم در کانادا برگزار خواهد شد. این به این معنی است که افرادی که قبلاً در کانادا زندگی و کار می‌کردند و حالا مایلند از طریق برنامه نامزد استانی به اقامت دائم دست یابند، فرصت‌های بیشتری خواهند داشت.

در 22 ژانویه، IRCC همچنین محدودیتی در تعداد مجوزهای تحصیلی بین‌المللی اعلام کرد که انتظار می‌رود این وزارتخانه در سال 2024 تصویب کند. او اعلام کرد که این امر برای تثبیت تعداد ناپایدار دانشجویان بین‌المللی، بسیاری از که در طول تحصیل از حمایت کافی برخوردار نبوده اند.

در تاریخ 22 ژانویه، سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRCC) اعلام کرد که محدودیتی در تعداد مجوزهای تحصیلی بین‌المللی در نظر گرفته است که قرار است تا سال 2024 تصویب شود. این تصمیم به منظور استحکام بخشیدن به تعداد ناپایدار دانشجویان بین‌المللی اتخاذ شده است، بسیاری از آن‌ها که در طول دوره تحصیل خود از حمایت کافی برخوردار نبودند.

 

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی