Skip to content

سقف پذیرش دانشجو در کانادا و دانشگاه های کانادایی 2024

فراگیر: IRCC سقف پذیرش برای دانشجویان بین المللی را اعلام کرد

سقف پذیرش دانشجو در کانادا

مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرده است که در حال کارگذاری یک مجوز موقت برای تعداد پذیرش دانشجو در کانادا که ویزای تحصیلی آنها صادر می شود. انتشار IRCC نشان می‌دهد که برای سال 2024، انتظار می‌رود که این سقف منجر به حدود 360000 مجوز مطالعه تایید شده شود که نسبت به سال 2023 35 درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این، IRCC برای هر استان و قلمرو، سقف‌هایی را معرفی می‌کند. این دپارتمان می‌گوید سقف‌ها براساس جمعیت وزن می‌شوند و منجر به کاهش قابل‌توجه در استان‌هایی می‌شود که جمعیت دانشجویان بین‌المللی بیشترین رشد ناپایدار را داشته‌اند.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

این محدودیت‌ها بر دارندگان مجوز تحصیلی فعلی یا تمدید مجوزهای تحصیلی تأثیری نخواهد داشت و شامل کسانی نمی‌شود که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

IRCC می گوید که از امروز، 22 ژانویه 2024، هر درخواست مجوز تحصیلی که به IRCC ارسال می شود، به گواهی نامه از یک استان یا منطقه (PT) نیز نیاز دارد. انتظار می رود که PT روندی را برای صدور این نامه ها حداکثر تا 31 مارس 2024 ایجاد کنند.

این وزارتخانه می‌گوید در سال 2025 سقف را مجدداً ارزیابی خواهد کرد.

تغییرات در معیارهای واجد شرایط بودن برای مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی

IRCC همچنین تغییراتی را در معیارهای واجد شرایط بودن اجازه کار پس از فارغ التحصیلی اعلام کرده است. (PGWP). از سپتامبر 2024، دانشجویان بین‌المللی که یک برنامه تحصیلی را که بخشی از ترتیبات صدور مجوز برنامه درسی است، شروع می‌کنند، دیگر واجد شرایط PGWP نخواهند بود. این یعنی سقف پذیرش دانشجو در کانادا .

IRCC توضیح داده است که بر اساس موافقت نامه های مجوز برنامه درسی، دانش آموزان به طور فیزیکی در یک کالج خصوصی که مجوز تدریس برنامه درسی یک کالج دولتی مرتبط را دریافت کرده است، شرکت می کنند.

اگرچه این برنامه‌ها در سال‌های اخیر دانشجویان بین‌المللی را جذب کرده‌اند، اما نظارت کمتری نسبت به کالج‌های دولتی دارند و به همین دلیل این یک راه گریز برای واجد شرایط بودن برای PGWP میباشد.

IRCC همچنین اعلام کرده است که دانشجویان بین‌المللی که از برنامه‌های کارشناسی ارشد یا سایر برنامه‌های کوتاه مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند برای مجوز کار ۳ ساله درخواست دهند. به زبان دیگر سقف پذیرش دانشجو در کانادا .

طبق معیارهای فعلی، طول یک PGWP بر اساس طول برنامه مطالعه افراد است. این معیار از نظر مادی دانشجویان کارشناسی ارشد را محدود می کند زیرا مدت زمان واجد شرایط بودن آنها برای کسب تجربه کاری در کانادا و در نهایت انتقال به دوره دائمی را کاهش می دهد. ( همان اقامت یا PR. )

در هفته‌های آینده، این بخش همچنین جزئیات بیشتری را در مورد مجوز کار باز برای همسران دانشجویان بین المللی. IRCC می گوید که سقف پذیرش دانشجو در کانادا و مجوز کار آزاد فقط برای همسران دانشجویان بین المللی در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس خواهد بود.

همسران دانشجویان بین المللی در سایر مقاطع تحصیلی، از جمله برنامه های کارشناسی و کالج، دیگر واجد شرایط پذیرش دانشجو در کانادا نخواهند بود.

چالش‌های یکپارچگی سیستم

این اقدام به طور گسترده‌ای پیش‌بینی می‌شد که وزیر مهاجرت مارک میلر در تابستان 2023 شروع به بحث عمومی درباره این امکان کرد و دوباره در نسخه ماه دسامبر. “قبل از ترم سپتامبر 2024، ما آماده ایم اقدامات لازم را انجام دهیم، از جمله محدود کردن ویزاها، تا اطمینان حاصل کنیم که مؤسسات آموزشی تعیین شده، و حمایت کافی از دانشجویان را به عنوان بخشی از تجربه دانشگاهی ارائه می کنند و سقف پذیرش دانشجو در کانادا چگونه است.

او فراتر رفت و هفته گذشته در مصاحبه ای با CTV News گفت که در سه ماهه اول سال جاری اقداماتی را در خصوص ساکنان موقت، به ویژه پذیرش دانشجو در کانادا ، اعلام خواهد کرد.

فشار فزاینده ای بر IRCC برای انجام اقداماتی در مورد تعداد پذیرش دانشجو در کانادا وجود دارد. وزیر گفته است که حجم دانش آموزان یکپارچگی نظام را به چالش می کشد.

در مصاحبه CTV او گفت که برخی از موسسات افرادی را از خارج از کشور داشتند که “یک دلار ممتاز به آنها پرداخت می کردند و لزوماً آموزش هایی را که وعده داده بودند دریافت نمی کردند.

آخرین نسخه IRCC می‌گوید  «برخی مؤسسات به میزان قابل توجهی میزان دریافتی خود را برای افزایش درآمد افزایش داده‌اند و دانشجویان بیشتری بدون حمایت‌های لازم برای موفقیت وارد کانادا شده‌اند». همچنین اشاره می‌کند که افزایش سریع تعداد پذیرش دانشجو در کانادا می‌آیند نیز بر مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و سایر خدمات فشار وارد می‌کند.

پذیرش دانشجو در کانادا

پذیرش دانشجو در کانادا

کانادا در سال 2022 بیش از 800000 دانشجوی بین المللی پذیرش کرد و وزیر پیش بینی کرد که این تعداد در سال 2023 به بیش از 900000 افزایش یابد.

وزیر به CTV ها گفت که سیستم “خارج از کنترل” است و IRCC در تلاش بوده است “خانه خودمان را به صورت فدرال مرتب کند.”  او همچنین نگرانی‌های خود را در مورد یادگیری “مجاز” تعیین شده ابراز کرد.

ساختار نهاد (DLI) در داخل استان ها و گفت که دولت های استانی نیاز به گفتگوهای “قوی” با DLI خود دارند. DLI تنها موسسات فوق متوسطه در کانادا هستند که مجاز به پذیرش دانشجو در کانادا هستند. بیش از 1000 DLI در کانادا وجود دارد که 529 مورد آن در انتاریو است.

در ماه دسامبر IRCC تغییرات دیگری را در برنامه دانشجویان بین‌المللی ایجاد کرد، از جمله دوبرابر کردن نیاز به هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی از 10,000 به 20,635 دلار. این وزارتخانه گفت که این به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا برای هزینه واقعی زندگی در کانادا بهتر آماده شوند.

به‌علاوه، انتظار می‌رود IRCC یک قرارداد چارچوب مورد اعتماد با DLIs به موقع برای فصل تحصیلی 2024 ، DLIهای واجد شرایط از پردازش سریع مجوزهای تحصیلی بهره مند خواهند شد.

بر گرفته از اداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی