Skip to content

سن مهاجرت نشان دهنده آینده امیدوارکننده نیروی کار کانادا است

سن مهاجران اخیر نشان دهنده آینده امیدوارکننده برای نیروی کار کانادا است_63cc167be1043jpeg

سن جدیدترین مهاجران، آینده امیدوارکننده‌ای را برای نیروی کار کانادا نشان می‌دهد بیشتر مهاجران اخیر کانادا بین 25 تا 54 سال سن دارند. بیشتر بخوانید تا بدانید چرا این امر می تواند مزایای قابل توجهی برای نیروی کار ملی در سراسر کانادا داشته باشد.

نیروی کار کانادا

بر اساس آمار کانادا، “جمعیت در سن کار [در کانادا] – افراد 15 تا 64 ساله – هرگز مسن تر نبوده اند.

در مورد جمعیت شاغل کانادا چه اتفاقی می افتد؟

در واقع، بیش از 20٪ از مردم کانادا سن کار را بین 55 تا 64 سال طبقه بندی می کند که نشان می دهد آنها در آستانه بازنشستگی هستند. برای صحبت در مورد پیری عمومی جمعیت کانادا، مهم است که بدانیم، از سال 2016 تا 2021، تعداد کودکان زیر 15 سال با سرعت رشد کرده است شش برابر کندتر از تعداد افراد 65 سال و بالاتر (در مجموع 6.0 میلیون نفر). این واقعیت، همراه با این واقعیت که این نسبت 55 تا 64 ساله از جمعیت شاغل (بیش از 1 در 5) نشان دهنده یک بیشترین رکورد در تاریخ ثبت شده سرشماری کانادا، نشان می دهد که نیروی کار کانادا به وضوح در حال پیر شدن است.

برای مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا کلیک کنید

اضافه بر این نگرانی این واقعیت است که نرخ باروری در کانادا کمتر از سطح جایگزینی جمعیت است. سطح فعلی جایگزینی جمعیت جهانی در 2.1 فرزند به ازای هر زن. به دنبال روندی که از سال 2009 ادامه یافته است، نرخ باروری کانادا به طور پیوسته در طول زمان کاهش یافته است و به پایین ترین سطح 1.4 فرزند به ازای هر زن در سال 2020. در سال 2020، کانادا نیز کمترین تعداد تولدها از سال 2007 و بیشترین میزان در سال کاهش سالانه تولدها (-3.6٪) از سال 1997. ایده غالبی که با این چرخش نزولی در زایمان به وجود می آید این است که کانادا به سمت پیوستن به کشورهایی با نرخ باروری “پایین ترین و پایین” (1.3 یا کمتر فرزند برای هر زن) گرایش دارد.

این داده‌ها با هم نشان می‌دهند که آینده نیروی کار کانادا می‌تواند در جهتی غیربهینه پیش برود. Statistics Canada معتقد است که این واقعیت‌ها ممکن است فشار بیشتری را بر بازار کار وارد کند و همچنین را اعمال کند. فشار بر مراقبت های بهداشتی عمومی و سیستم های بازنشستگی در سراسر کشور افزوده شد. بر این اساس، اگر این کشور می‌خواهد به حفظ و رشد نیروی کار خود ادامه دهد، اکنون باید به مکان‌های دیگری نگاه کند.

خوشبختانه، مهاجرت باید به این هدف و افزایش نیروی کار کانادا کمک کند، به ویژه به لطف روندهای نشان داده شده توسط آخرین سرشماری کانادا.

مهاجرت اخیر چگونه می تواند به نیروی کار کانادا کمک کند؟

طبق اطلاعات سرشماری 2021، تقریباً دو سوم مهاجران کانادا (64.2٪) بین سال های 2016 و 2021 در محدوده سنی قرار گرفتند که این کشور به عنوان سن اصلی کار (25 تا 54 سال) تعریف می کند.

برای درک ارزشی که کانادا برای سن کارگران ماهر که به این کشور می آیند قائل است، می توانیم به سادگی نگاهی به سیستم رتبه بندی جامع (CRS) برای امتیاز دادن به متقاضیان در سیستم مهاجرت Express Entry استفاده می شود.

سیستم CRS امتیازهای متفاوتی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد بسته به سن آنها در زمان استفاده. بیشترین امتیاز برای سن به متقاضیان اکسپرس اینتری 20 تا 29 ساله (100) داده می شود.

قبل از سن 20 سالگی، داوطلبان اگر 17 سال یا کمتر باشند 0 امتیاز، اگر 18 سال سن دارند 90 امتیاز و اگر 19 سال دارند 95 امتیاز دریافت می کنند. برای داوطلبان 30 سال یا بیشتر، امتیازهای موجود در سن این دسته به تدریج از 100 امتیازی که به افراد 20 تا 29 ساله داده می شود، هر ساله کاهش می یابد. در سن 30 سالگی، داوطلبان امتیاز 95 CRS را دریافت می کنند. برای اکثر سال‌های اضافی پس از 30، نامزدها پنج امتیاز اضافی در سال از دست می‌دهند – 90 امتیاز در 31 سالگی، 85 امتیاز در 32 سالگی، 80 امتیاز در 33 و غیره. این مقدار کمی بعد از سن 40 سالگی (45 امتیاز) تغییر می کند، که در آن هر سال 10 امتیاز کاهش می یابد – دریافت 35 امتیاز در 41 سالگی، 25 امتیاز در 42 سالگی و 15 امتیاز در 43 سالگی – تا زمانی که نامزد به 44 سالگی برسد. (5 امتیاز). داوطلبان 45 سال یا بیشتر 0 امتیاز CRS در رده سنی دریافت می کنند.

با توجه به اینکه تعداد فزاینده‌ای از مهاجران در حال حاضر در کانادا مشغول به کار هستند، به خصوص در مقایسه با سطوح قبل از همه‌گیری، این واقعیت که اکثر مهاجران اخیر در سن اصلی کار هستند به این معنی است که آنها می‌توانند بخش بزرگتری از توسعه نیروی کار کانادا در آینده باشند. . قبلاً نقش مهمی در رشد نیروی کار کانادا داشته‌ام — به حساب 79.9% رشد نیروی کار بین سال های 2016 و 2021 – مهاجرت باید همچنان نقش مهمی در شکوفایی کانادا به عنوان یک کشور ایفا کند.

مهاجران اخیر در سن کار اصلی می‌توانند برای مدت طولانی در کانادا کار کنند و در نتیجه سال‌ها به نیروی کار و رشد اقتصادی این کشور کمک کنند. با میانگین سن بازنشستگی در کانادا که در سال 2021 به 64.4 سال می رسد. و بیش از 20 درصد از مهاجران اخیر کانادا که بین 30 تا 34 سال به این کشور می آیند، می توان انتظار داشت که آنها در حدود سه دهه آینده به نیروی کار کانادا کمک کنند.

بر این اساس، علیرغم روندهای ملی نگران کننده از جمله جمعیت طبیعی سالخورده و نرخ پایین زاد و ولد، به نظر می رسد نیروی کار این کشور به لطف مهاجرت و سنی که مهاجران اخیر به کانادا می آیند به سمت آینده روشن تری پیش می رود.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی