Skip to content

قانون تحصیل در کانادا ، آخرین تغییرات و سوالات متداول

سوالات متداول در مورد اعلامیه مجوز تحصیل IRCC

سوالات متداول در مورد قانون تحصیل در کانادا

سازمان پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) تغییرات چشمگیری در برنامه دانشجویان بین‌المللی کانادا اعمال کرده است. در تاریخ 22 ژانویه، یک راهکار جدید برای مجوزهای تحصیلی در سال 2024 ابلاغ شده و سیاست نامه گواهینامه استان جدیدی برای دانشجویان بین‌المللی درخواست کننده مجوز تحصیل اعمال خواهد شد. این اعلان‌ها منجر به بروز چند سوال در ذهن دانشجویان بین‌المللی درباره‌ی اجرای این قانون تحصیل در کانادا و تأثیر آن بر احتمال دریافت مجوز تحصیل برای آنان شده است. به همین دلیل، مقاله حاضر به بررسی برخی از پرسش‌های رایج مربوط به قانون تحصیل در کانادا می‌پردازد و سعی می‌کند تا جزئیاتی را که تاکنون توسط سازمان IRCC منتشر شده است روشن کند.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کشور کانادا هستند؟

تغییرات قانون تحصیل در کانادا چه زمانی اعمال خواهند شد؟

سقف مجوز تحصیل در کانادا (IRCC)، از تاریخ ۲۲ ژانویه، در حال اجرای مجوز تحصیلی جدید و فرآیند صدور گواهی نامه است. این بدان معناست که تنها تا پایان سال، تعداد ۳۶۰ هزار درخواست مجوز تحصیل تایید خواهند شد. اما یکی از ابهاماتی که وجود دارد، مربوط به قانون تحصیل در کانادا است که فرآیند صدور گواهی نامه توسط دولت های استانی و منطقه ای هنوز تمام نشده است. تا تاریخ ۳۱ مارس سال جاری، استان ها و مناطق موقعیتی دارند تا این فرآیند را به انجام برسانند.

من نامه پذیرش دارم و قصد دارم به زودی به کانادا بیایم، آیا این تغییرات بر من اثر می گذارد؟

تغییرات جدیدی در قانون تحصیل در کانادا در سطح بین‌المللی اعمال شده است. این تغییرات شامل افرادی می‌شود که درخواست مجوز تحصیل خود را قبل از تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴ ارسال نکرده‌اند. به این معناست که حتی اگر شما یک نامه پذیرش (LOA) برای تحصیل در مؤسسه آموزشی مشخص (DLI) دریافت کرده باشید، مگر اینکه قبل از تاریخ مذکور درخواست مجوز تحصیل خود را ارسال کرده باشید، شما مشمول این خط مشی جدید خواهید بود.

قانون تحصیل در کانادا

آیا برای درخواست مجوز تحصیلی خود باید تا 31 مارس صبر کنم؟

در زمان نگارش این مقاله، مشخص نیست که آیا دانشجویان بین‌المللی باید تا پایان ماه مارس برای درخواست مجوزهای تحصیلی خود صبر کنند یا خیر؟ پس یقینا سوالات متداول در مورد قانون جدید تحصیل در کانادا و جواب این سوالات میتواند به آنها کمک بسزایی کند. به طور خاص، اکنون مسئولیت توسعه فرآیند صدور گواهی نامه برای دانشجویان بین المللی بر عهده استان ها و مناطق کانادا است. اگر دولت‌های استانی/منطقه‌ای بتوانند این چارچوب را قبل از 31 مارس ایجاد کنند، دانشجویان بین‌المللی ممکن است بتوانند زودتر برای مجوز تحصیل خود درخواست دهند.

آیا پس از 22 ژانویه درخواست مجوز تحصیلی وجود دارد که از قانون جدید معاف باشد؟

بر اساس IRCC، برخی از درخواست‌های مجوز تحصیل مشمول این تغییرات جدید نخواهند بود. آنها عبارتند از:

  • کودکان خردسال متقاضی تحصیل در مدرسه ابتدایی یا راهنمایی (مهدکودک تا کلاس 12)؛
  • دانشجویان متقاضی شرکت در دوره های کارشناسی ارشد، دکترا یا سایر برنامه های تحصیلات تکمیلی
  • دانشجویان متقاضی تمدید/تمدید مجوز تحصیل خود.

اگر بخواهم مؤسسه آموزشی خود را در سال 2024 تغییر دهم، باید تأییدیه IRCC را دریافت کنم؟

تاکنون، در این قانون تحصیل در کانادا مشخص نیست که این روند برای دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند DLI خود را در سال آینده تغییر دهند، چگونه خواهد بود. IRCC ممکن است با ادامه سال، توضیحات بیشتری در این مورد ارائه دهد.

آیا این تغییر دائمی در قانون تحصیل در کانادا است؟

به دنبال اعلام منتشر شده در تاریخ 22 ژانویه، فرآیند اجرای سقف دانشجویی جدید و فرایند صدور گواهینامه به دانشجویان بین‌المللی، به صورت موقت و برای دو سال آینده اعمال خواهد شد. به عبارت دیگر، این سیاست در آینده‌ی نزدیک برای دانشجویان بین‌المللی به اجرا در می‌آید.

IRC به اطلاع داد که سقف تعیین شده برای تعداد دانشجویان بین‌المللی در سال 2025 در پایان امسال مورد ارزیابی دوباره قرار خواهد گرفت. این بررسی با هدف ارائه سیاست‌ها و برنامه‌های بهتر در آینده برای تعداد ورود و پذیرش دانشجویان بین‌المللی در این کشور انجام می‌شود.

بر گرفته از اداره مهاجرت کانادا 

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی