Skip to content

سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری یا CRS

اکسپرس اینتری: IRCC نامزدها را در آخرین قرعه کشی عمومی دعوت می کند

سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری یا CRS

سازمان پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در آخرین قرعه کشی Express Entry، دعوت نامه ها برای درخواست‌های (ITAs) خود را ارسال کرده است. در این قرعه کشی عمومی با استفاده از سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری یا CRS ، تعداد 1490 نامزد مورد دعوت قرار گرفتند. نامزدها به حداقل نمره سیستم رتبه بندی جامع (CRS) 535 نیاز دارند.

IRCC تاکنون پنج قرعه کشی بر مبنای سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری یا CRS در سال 2024 انجام داده است. اولین قرعه کشی در 10 ژانویه و 1510 نامزد با حداقل CRS 546 در یک قرعه کشی عمومی دعوت شدند. دو تساوی بعدی نیز کلی بود. در 23 ژانویه، این دپارتمان از 1040 نامزد با حداقل CRS 543 و 730 نامزد با حداقل امتیاز 541 در 31 ژانویه دعوت کرد.

بزرگترین قرعه کشی سال بر پایه سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری یا CRS تا کنون در تاریخ 1 فوریه برگزار شد و از 7000 نامزد در یک قرعه کشی بر اساس دسته بندی برای داوطلبان اکسپرس انتری با مهارت در زبان فرانسه دعوت شد.

خلاصه نتایج قرعه کشی اکسپرس اینتری در سال 2024

تاریخنوع ترسیمتعداد ITAحداقل CRS
13 فوریهعمومی1490535
1 فوریهتسلط به زبان فرانسوی7000365
31 ژانویهعمومی730541
23 ژانویهکلی1040543
10 ژانویهعمومی1510546

آزمون زبان جدید برای سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری پذیرفته شد

از تاریخ 30 ژانویه، سازمان مهاجرت کانادا (IRCC) از طریق آزمون هسته انگلیسی پیرسون (PTE) برای همه جریان‌های مهاجرت به‌جز جریان مستقیم دانشجویی استفاده می‌کند. این بدین معنا است که داوطلبانی که برای ثبت‌نام در برنامه ورود اکسپرس IRCC، نمایه خود را آپلود می‌کنند، گزینه دیگری برای آزمون زبان انگلیسی خود دارند. (سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری یا CRS)

همه کاندیداها برای شرکت در برنامه‌های مهاجرتی مدیریت شده اکسپرس یا سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری یا CRS ،باید حداقل نمره معیار زبان کانادایی (CLB) را کسب کنند. این نمره بسته به نوع برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری متفاوت است.

برای ارزیابی توانایی زبانی کاندیداها، IRCC از چهار توانایی خواندن، صحبت کردن، گوش دادن و نوشتن استفاده می‌کند.

برای مثال، فردی که درخواست خود را از طریق برنامه کارگران ماهر فدرال می‌دهد باید حداقل امتیاز را کسب کند. این امتیاز باید حداقل 7 از 10 در همه دسته‌ها باشد.

کاندیداهای کلاس تجربه کانادایی (CEC) نیز در صورت کاهش شغل، به نمره 7 نیاز دارند. تحت یک طبقه بندی ملی شغلی طبقه بندی TEER رده 0 یا 1. نامزدهای CEC با شغلی که در دسته NOC TEER رده 2 یا 3 قرار می گیرد باید نمره CLB 5 را کسب کنند.

برنامه تجارت ماهر فدرال داوطلبان به حداقل سطح CLB 5 برای صحبت کردن و شنیدن، و حداقل سطح 4 برای خواندن و نوشتن.

PTE سومین گزینه برای داوطلبان اکسپرس اینتری است که نتایج آزمون زبان انگلیسی خود را به IRCC ارسال می کنند. این وزارتخانه اعلام کرد که سال گذشته تصویب شده است. داوطلبان همچنین می توانند در دوره های CELPIP General یا IELTS General Training شرکت کنند تا نمره CLB خود را به زبان انگلیسی دریافت کنند.

سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

اکسپرس اینتری چیست؟

Express Entry یک سیستم مدیریت برنامه است که بر سه برنامه مهاجرت اقتصادی برای کارگران ماهر نظارت دارد: فدرال برنامه کارگران ماهر، کلاس تجربه کانادایی و برنامه تجارت ماهر فدرال. این برنامه‌ها از سیستم رتبه‌بندی جامع برای ارزیابی کاندیداها بر اساس سرمایه انسانی آنها استفاده می‌کنند.

عواملی مانند توانایی زبان، سابقه کار، شغل، تحصیلات و سن. به هر عامل یک امتیاز اختصاص داده می شود، نمرات با هم جمع می شوند و نتیجه، امتیاز کلی CRS یک نامزد است.

هنگامی که یک نامزد دارای امتیاز CRS باشد، وارد سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری یا CRS میشود و در مقایسه با سایر کاندیداها رتبه بندی می شود. کاندیداهایی که بالاترین امتیاز CRS را دارند، به احتمال زیاد در قرعه کشی اکسپرس اینتری آتی دعوت نامه دریافت می کنند.

علاوه بر سه برنامه اکسپرس اینتری، در ماه مه 2023 IRCC دورهای انتخابی بر اساس دسته بندی دعوت نامه ها را معرفی کرد. این بخش شش دسته جدید ایجاد کرد که ویژگی‌های خاص سرمایه انسانی را هدف قرار می‌داد. یک دسته برای داوطلبانی است که می توانند مهارت زبان فرانسه را نشان دهند.

پنج دسته باقیمانده بر اساس شغل هستند:

  • شغل های بهداشت و درمان
  • حرفه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)
  • مشاغلی مانند نجار، لوله کش و پیمانکاران را تجارت می کند
  • مشغله های حمل و نقل
  • کشاورزی و مشاغل کشاورزی و مواد غذایی

کاندیداها برای شرکت در برنامه اکسپرس اینتری یا سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری یا CRS باید شرایط مربوطه را داشته باشند و از طریق یکی از سه برنامه قابل انتخاب بر اساس دسته بندی، درخواستی در استخر داشته باشند.

 

بر گرفته از اداره مهاجرت کانادا

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی