Skip to content

شرایط ویژه کانادا برای اقامت موقت فلسطینیان ساکن در غزه به همراه خانواده

خبر فوری: دولت کانادا مسیر جدیدی برای اقامت موقت فلسطینیان در غزه با خانواده خود در کانادا باز می کند.

شرایط ویژه کانادا برای اقامت موقت فلسطینیان ساکن در غزه به همراه خانواده

این مسیر جدید اقامت موقت (TR) یعنی شرایط ویژه کانادا برای اقامت موقت فلسطینیان ساکن در غزه به همراه خانواده برای کمک به اعضای خانواده گسترده شهروندان کانادایی و ساکنان دائمی غزه در یافتن یک “پناهگاه امن موقت” در کانادا اجرا می‌شود.

دولت فدرال با تشریح اقداماتی که برای اولین بار در ماه دسامبر اعلام شد و توسط دولت کانادا برای حمایت از خانواده گسترده فلسطینی های ساکن در کانادا در منطقه تصویب شد، می‌گوید که اعضای خانواده گسترده فلسطینی‌های کانادایی از این پس واجد شرایط اقامت موقت خواهند بود.

این اعضای خانواده شهروندان کانادایی و روابط عمومی یعنی فلسطینیان ساکن در غزه به همراه خانواده عبارتند از:

  • همسران و شرکای قانونی
  • فرزندان و نوه ها
  • خواهر و برادر
  • والدین و پدربزرگ و مادربزرگ

علاوه بر این، اعضای خانواده هر یک از گروه های فوق – همسر، شریک زندگی مشترک، فرزند وابسته و فرزند وابسته یک فرزند وابسته – نیز از طریق این مسیر جدید واجد شرایط خواهند بود. ویزاهای اقامت موقت فلسطینیان صادر شده از طریق این برنامه حداکثر تا سه سال اعتبار خواهند داشت، یا حداقل تا زمانی که گذرنامه متقاضی منقضی شود.

شرایط مهاجرتی خود بررسی کن

توجه: مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) تصریح می‌کند که متقاضیان این و سایر اقدامات بشردوستانه خاص همچنان «نیاز به ملاقات دارند. همه این الزامات پذیرش، از جمله بیومتریک قبل از تایید آنها برای آمدن به کانادا است.

پس از رسیدن افراد واجد شرایط به کانادا چه اتفاقی می‌افتد؟

IRCC قبلاً شروع به تشریح آنچه که پس از رسیدن اعضای خانواده کانادایی‌های واجد شرایط اقامت موقت فلسطینیان ساکن در غزه به همراه خانواده هستند شده بود و دیگر اینکه این مسیر جدید TR در کانادا رخ خواهد داد، کرده است. طبق انتشار اخبار امروز، TR واجد شرایط پس از ورود به کانادا “می توانند برای مجوز تحصیل معاف از هزینه یا مجوز کار باز تحت اقداماتی که قبلاً اعلام شده است” درخواست دهند.

IRCC می‌گوید: «این به آن‌ها یعنی فلسطینیان ساکن غزه کمک می‌کند تا زمانی که بحران… ادامه دارد، بهتر از خود در کانادا حمایت کنند».

علاوه بر این، دپارتمان مهاجرت کانادا خاطر نشان می‌کند که به TRهایی که از طریق این مسیر جدید به کانادا می‌آیند، «سه ماه پوشش بهداشتی تحت برنامه موقت سلامت فدرال» برای کمک به رفع هرگونه نیاز فوری پزشکی در بدو ورود داده می‌شود.

بر اساس بیانیه خبری IRCC ،علاوه بر این، TR به “خدمات تسویه حساب مانند آموزش زبان و پشتیبانی از ارتباط با نیروی کار دسترسی خواهند داشت و همچنین بازار و جامعه محلی برای تسهیل روند اقامت موقت فلسطینیان غزه در کانادا را زیر نظر دارد.

اقدامات فوق برای اقامت موقت فلسطینیان تا 9 ژانویه 2025 یا تا زمانی که 1000 درخواست ویزای اقامت موقت فلسطینیان دریافت شده و در حال رسیدگی است، هر کدام که زودتر انجام شود، اعمال خواهد شد. با این حال، دولت همچنین اعلام کرده است که از نزدیک وضعیت را در هماهنگی با حجم درخواست‌ها رصد خواهد کرد تا در صورت لزوم به راهکارهای مهاجرتی بهتری برای فلسطینیان ساکن در غزه رسیدگی کند.

IRCC همچنین اعلام کرده است که در صورت امکان رسیدگی به درخواست‌های اقامت دائم فلسطینی‌ها در جریان‌های خانواده‌ محور را در اولویت قرار خواهد داد.

علاوه بر این، IRCC یک کانال خدمات اختصاصی را برای کسانی که در کانادا و خارج از کشور هستند به شماره 4243-613-321-1+ راه‌اندازی کرده است که تمامی این تماس‌های جمع‌آوری شده پذیرفته می‌شود. به علاوه، IRCC کانال دستمزد خاص سرویس به خارج از کانادا فعال کرده که میتونید با شماره 4243-613-321-1+ باهاشون تماس بگیرید و جواب سوالاتتون رو بگیرید.
برگزفته از اداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی