Skip to content

بهترین زمان شرکت در آزمون زبان آیلتس

مهاجرت به کانادا: چه زمانی در آزمون آیلتس شرکت کنیم؟

بهترین زمان شرکت در آزمون زبان آیلتس

British Council

اگر در فکر انجام یک فرآیند مهاجرت به کانادا در سال جاری هستید، به یاد داشته باشید که تسلط بر آزمون آیلتس بخش مهمی از این فرآیند است.

دریابید زمان مناسب برای شرکت در آزمون زبان آیلتس چه زمانی است و چگونه برای آن آماده شوید. رویای کانادایی شما در انتظار است!

سفر آیلتس خود را در مسیر فرآیند مهاجرت در کانادا آغاز کنید

همانطور که می دانید، اثبات تسلط به زبان انگلیسی با گواهینامه رسمی که بعد از شرکت در آزمون زبان آیلتس دریافت میکنید ،برای اکثر مسیرهای مهاجرتی در کانادا ضروری است. در این مقاله، روندهای گذشته اکسپرس اینتری را مرور خواهیم کرد تا حدودی بهترین زمان های سال را برای شما پیش بینی کنیم که شرکت در آزمون زبان آیلتس با شورای بریتانیا که مورد قبول IRCC است و به اهداف مهاجرتی خود دست یابید. به علاوه، ما بینش های خوبی در مورد روش های آماده سازی موثر داریم.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

مهاجرت به کانادا: اکسپرس اینتری

در کانادا اکسپرس اینتری یک برنامه مهاجرت مبتنی بر امتیاز است که برای تسهیل انتخاب و پذیرش کارآمد افراد ماهر طراحی شده است. مخصوصا اشخاصی که میخواهند نمایه آنلاینی بسازند، در آن امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) براساس عواملی از قبیل سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت زبان و سازگاری به آنها اختصاص می یابد.

دولت کانادا، تحت عنوان IRCC، به طور منظم قرعه‌کشی هایی را از استخر اکسپرس اینتری برگزار می‌کند. در این قرعه‌کشی‌ها، نامزدهایی که بالاترین امتیاز CRS (سیستم رتبه‌بندی جامع) را به دست آورده‌اند، به دعوت می‌رسند تا برای اقامت دائم درخواست دهند.

استخر اکسپرس اینتری، مکانی است که معتبرترین و بهترین استخر شنای تهران را در اختیار علاقمندان به شنا قرار می دهد. این مجموعه با امکانات و تجهیزات بی نظیر خود بهترین شرایط را برای شما فراهم می کند تا تجربه ی لذت بخشی را در آب، به مراتب متفاوت تر از تجربه های قبلی خود، تجربه کنید. با استفاده از استخر اکسپرس اینتری، یک روز شنا به یک روز خاص تبدیل شده و شما می توانید لحظاتی پر انرژی و شادی را به همراه کسانی که دوستشان دارید، در آب سپری کنید.

دیگر نگران درد سر، عفونت چشم و عوارض دیگری نباشید؛ زیرا استخر اکسپرس اینتری به نظافت، بهداشت و سلامت شما آنقدر توجه دارد که شما نیز بیش از هر زمان دیگری راضی خواهید بود. همچنین، با توجه به شرایط فعلی وضعیت کرونا، استخر اکسپرس اینتری به دقت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی رعایت می کند تا امنیت شما را تامین کند. به همین دلیل، استخر اکسپرس اینتری برای شما بهترین انتخاب است تا همراهان خود و یک تجربه ی شنا متفاوت را تجربه کنید.

اگر مایلید فرآیند مهاجرت خود را برای درخواست اقامت دائم از طریق برنامه اکسپرس اینتری انجام دهید، دانستن روند قرعه کشی از سال 2023 مفید خواهد بود.

روند قرعه کشی ها در سال گذشته چگونه بود؟

طبق گزارش Express Entry Pool، می‌توان گفت که هر دو هفته یکبار اتفاق می‌افتند، اما گاهی اوقات زمان بین آنها کوتاه‌تر بود. برای مثال، اجازه دهید به دسامبر و چهار ماه اول سال گذشته نگاه کنیم:

ماه و تاریختعداد دعوت نامه های صادر شده
دسامبر 6ام، 7ام، 8ام، 18 th، 19ام، 20ام و 23میندر هر تاریخ به ترتیب 4750، 1000، 5900، 1325، 1000، 670 و 400 دعوتنامه صادر شد.
ژانويه 11ام و 18ام5500 دعوتنامه در هر تاریخ صادر شده است.
فوریه 1st، 2ام، و 15امبه ترتیب 893، 3300 و 699 دعوتنامه در هر تاریخ صادر شد.
مارس 1st، 25ام، 23ام، و 29th667 دعوتنامه در اولین تاریخ و 7000 دعوتنامه در هر یک از سه تاریخ دیگر صادر شد.
آوریل12ام و 26ام3500 دعوتنامه در هر یک از هر دو تاریخ صادر شد.

در اینجا نموداری برای درک بهتر داده ها در طول سال وجود دارد:

British Council

به نظر می‌رسد که مارس با بیش از 21000 دعوت، بیشترین تعداد دعوت‌نامه صادر شده را داشت، در حالی که در ماه نوامبر دعوت‌نامه‌ای وجود نداشت. باید توجه داشته باشید که این اعداد، تاریخ‌ها و فرکانس بسته به عوامل مختلف مرتبط با IRCC مانند عقب ماندگی، ارزیابی بازار، نیازها و غیره متفاوت است. اگرچه راهی برای پیش‌بینی قرعه‌کشی‌های آینده وجود ندارد، داشتن یک مرور کلی از تعداد دفعات و روند دعوت‌ها مفید است.

در مورد امتیازات CRS چطور؟

امتیاز CRS در فرآیندهای مهاجرت به کانادا برای دعوت به هر یک از قرعه کشی ها در نظر گرفته می شود. برای ارائه یک ایده کلی، در اینجا حداقل امتیازات CRS از سال 2023 برای قرعه کشی های غیر برنامه ای خاص یا عمومی آورده شده است.

British Council 2

و در حالی که میانگین تساوی عمومی بین 481 بعد از تساوی های متوالی بزرگ در ماه مارس تا 542 در دسامبر پس از یک مکث در نوامبر است. سایر قرعه‌کشی‌های ویژه برنامه‌ای که مشاغل یا مهارت‌های خاصی را هدف قرار می‌دهند، دارای امتیاز متغیر CRS بودند که کمترین آن عبارت بود از:

  • نامزدهای استانی (PNP): 691
  • کشاورزی و مشاغل کشاورزی و غذایی: 354
  • نامزدهای برنامه کارگران ماهر خارجی (FSWP): 489
  • شغلهای بهداشت و درمان: 431
  • شغلهای STEM: 481
  • شغل حمل و نقل: 435
  • شغلهای شغلی: 388
  • تسلط به زبان فرانسوی: 435

باید توجه داشته باشید که تسلط به زبان همچنین به نمره کلی شما امتیاز می‌دهد، به همین دلیل است که باید برای شرکت در آزمون زبان آیلتس آماده باشید.

بهترین زمان برای شرکت در آزمون زبان آیلتس چه زمانی است؟

اگر به نمودار اول رجوع کنیم و از الگوی سال گذشته پیروی کنیم، مشخص می شود که مارس بیشترین تعداد دعوت نامه صادر شده را داشته است. براساس توانایی فعلی شما در زبان انگلیسی و هدف امتیاز دهی، توصیه می‌شود برای درخواست هر برنامه مهاجرتی به کانادا در چهار ماه اول سال 2024، بهترین زمان برای شروع تحصیل ژانویه و فوریه است.

با این حال، باید مهلت درخواست مؤسسات یا مقامات مهاجرتی را که برای آنها درخواست می دهید بررسی کنید. همچنین باید بدانید که قبل از شرکت در آزمون زبان آیلتس ،تمام آزمون های آیلتس از زمانی که شما امتحان می کنید دارای تاریخ انقضای دو ساله هستند. مطمئن شوید که نتایج خود را به موقع دریافت خواهید کرد، رزرو خود را برای لحظه آخر رها نکنید.

شرکت در آزمون زبان آیلتس

چگونه برای شرکت درآزمون زبان آیلتس آماده شویم؟

اکنون که اهمیت تمرین برای آزمون آیلتس را می دانید، در اینجا مواد و گزینه هایی وجود دارد که شورای بریتانیا ارائه می دهد:

  • عضو آماده آیلتس: این یک منبع رایگان است که به شما امکان می‌دهد آمادگی برای شرکت در آزمون زبان آیلتس را بدون رزرو آن آغاز کنید.
  • IELTS Ready Premium:  این یک ابزار رایگان است که به طور انحصاری برای تمام آزمون های آیلتس شورای بریتانیا در دسترس است. شرکت کنندگان آزمون پس از رزرو، می‌توانند از این ابزار استفاده کنند. این ابزار شامل نظرات و بازخورد کارشناسان آزمون، 40 آزمون آزمایشی، مدل‌های پرسش و پاسخ، کلاس‌های کارشناسی ارشد و تمرین‌های تمرینی در مورد چهار بخش است.
  • برنامه آمادگی آیلتس: اپلیکیشن کمک در تمرین، که از طریق دانلود بر روی تلفن همراه شما در دسترس است، به طور همراه با شما در فرآیند تمرین قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد قالب شرکت در آزمون زبان آیلتس را دریافت کنید و نکات دستور زبان را برای آزمون روز در اختیار داشته باشید. همچنین این اپلیکیشن امکان دسترسی به آزمون‌های تمرینی رایگان و نمونه سوالات را برای شما فراهم می‌کند.
  • وبینار: هر هفته وبینارهای رایگانی برگزار می‌شوند که در آنها می‌توانید قالب شرکت در آزمون زبان آیلتس را بررسی کنید و مشاوره‌ای برای کسب نمره موفقیت‌آمیز دریافت کنید. همچنین می‌توانید هر گونه سوالی که دارید را از کارشناسان آزمون بپرسید.
  • تست‌های تمرینی: شما می توانید هر تعدادی از این فعالیت ها را انجام دهید. آنها به شما کمک می کنند تا عزت نفس خود را ایجاد کنید، با زمان های مختلف آشنا شوید و نقاط ضعف خود را شناسایی کنید.
  • تمرین آنلاین آیلتس و تدریس خصوصی 1-1: تجربه شخصی‌تری خواهید داشت و شما دو گزینه دارید: بازبینی سریع، که شامل 5 جلسه است، و مطالعه پیشرفته، که شامل 20 جلسه است.

چرا باید در آزمون آیلتس با شورای بریتانیا شرکت کنید؟

اگر می‌پرسید چرا این بهترین گزینه شماست، شایان ذکر است که آزمون آیلتس یکی از تست زبان تایید شده توسط IRCC و توسط بیش از 12000 سازمان و موسسه در تقریباً 150 کشور به رسمیت شناخته شده است. همانطور که می بینید، برای فرآیندهای مهاجرت به کانادا، مانند درخواست اقامت دائم قابل اجرا است. به خاطر داشته باشید که آیلتس آموزش عمومی آزمون مناسب برای این منظور است.

 

بر گرفته از اداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی