Skip to content

ادامه فعالیت 6 دسته بندی اکسپرس اینتری توسط IRCC کانادا برای مهاجرت در سال 2024

IRCC تأیید می کند که به دسته های فعلی اکسپرس اینتری ادامه خواهد داد

IRCC تأیید می کند که به دسته های فعلی اکسپرس اینتری ادامه خواهد داد

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) رسما تأیید کرده است که به استفاده از شش دسته بندی اکسپرس اینتری که در حال حاضر واجد شرایط هستند ادامه خواهد داد.

انتخاب براساس قرعه کشی های Express Entry در سال ۲۰۲۴

در یک هشدار ایمیلی از IRCC، این دپارتمان گفت که به انتخاب نامزدهای دارای “شرایط خاص مانند تحصیلات، تجربه کاری یا مهارت‌های زبانی برای حمایت از نیازها و اولویت‌های اقتصادی مشخص ادامه خواهد داد.”

ارزیابی اکسپرس انتری رایگان

شش دسته بندی اکسپرس اینتری نامزدهای زیر را هدف قرار می دهند:

  • مهاجرت به کانادا با تسلط به زبان فرانسوی
  • تجربه کاری در مشاغل مراقبت های بهداشتی
  • تجربه کاری در مشاغل علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM)
  • تجربه کاری در مشاغل تجاری
  • تجربه کاری در مشاغل حمل و نقل
  • تجربه کاری در کشاورزی و مشاغل کشاورزی و مواد غذایی

قرعه‌کشی‌های براساس دسته بندی اکسپرس اینتری برای نامزدهای در ماه می 2023 به عنوان روشی برای کمک به کانادا در رسیدن به اهداف اقتصادی خود معرفی شد.

این شش دسته بندی اکسپرس اینتری در سال 2023 پس از مشورت‌های عمومی با استان‌ها و مناطق و سایر ذینفعان مانند اتحادیه‌ها، کارفرمایان، سازمان‌های ارائه‌دهنده خدمات اسکان، گروه‌های مدافع کارگران و پژوهشگران مهاجرت انتخاب شدند.

هدف سازمان مهاجرت کانادا با جدا کردن نامزدهای اکسپرس انتری که دارای معیارهای این شش دسته بندی اکسپرس اینتری هستند، دعوت از تازه واردانی است که می‌توانند به پر کردن نیازهای فوری نیروی کار کانادا در بخش‌هایی که برای اقتصاد و رفاه کانادایی‌ها بسیار حیاتی هستند و همچنین برآورده کردن آنها کمک کنند.

در علاوه، وظیفه این سازمان ترویج زبان فرانسه در سراسر کانادا به استثنای استان کبک است. همچنین باید توجه داشت که این دسته بندی اکسپرس اینتری هر سال به عنوان بخشی از گزارش سالانه سازمان مهاجرت کانادا به مجلس ارائه می‌شوند و در صورت لزوم اصلاح می‌شوند.

انتخاب بر اساس دسته بندی اکسپرس اینتری در سال 2023

نخستین قرعه کشی انتخابی مبتنی بر دسته بندی اکسپرس اینتری در 28 ژوئن 2023 برگزار شد و از 1500 کاندید اکسپرس انتری در مشاغل واجد شرایط مراقبت های بهداشتی دعوت کرد.

در بقیه سال، IRCC بیش از 16000 نامزد اکسپرس انتری را از طریق انتخاب بر اساس دسته بندی اکسپرس اینتری در 17 قرعه کشی جداگانه دعوت کرد. تا کنون در سال 2024، یک قرعه کشی بر اساس دسته بندی اکسپرس اینتری انجام شده است که برای 7000 داوطلب با تسلط به زبان فرانسه دعوتنامه صادر شد.

چه کسی واجد شرایط انتخاب بر اساس دسته است؟

انتخاب بر اساس دسته بندی اکسپرس اینتری برای کاندیداهایی است که از قبل نمایه اکسپرس اینتری دارند. سایر مهاجران اقتصادی که درخواستی در مجموعه درخواست اکسپرس اینتری ندارند، واجد شرایط نیستند.

IRCC می‌گوید کاندیدایی که معیارهای برنامه اکسپرس اینتری را دارد باید در سه سال گذشته حداقل شش ماه تجربه کار تمام وقت و مستمر (یا به میزان مساوی تجربه کار پاره وقت) جمع آوری کرده باشد. ) در یک شغل منفرد در کانادا یا خارج از کشور به عنوان یک دسته مبتنی بر تجربه کاری در نظر گرفته شود.

داوطلبانی که در رده مهارت زبان فرانسه دعوت می شوند باید در هر چهار دسته (خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن) در Niveaux de compétence linguistique canadiens نمره 7 را کسب کنند.

سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRCC) اعلام می کند که کاندیداهایی که دارای معیارهای برنامه اکسپرس اینتری هستند، بایستی در طول سه سال گذشته حداقل شش ماه تجربه کار تمام وقت یا مستمر (یا معادل آن، تجربه کار پاره وقت) را در یک شغل در کانادا یا خارج از کشور کسب کرده باشند. این تجربه کار برای ارزیابی نیازهای زمینه کاری موردنیاز برنامه اکسپرس اینتری به عنوان یک دسته بندی اکسپرس اینتری براساس تجربه کاری در نظر گرفته می شود.

در ضمن، داوطلبانی که به دلیل مهارت زبان فرانسه دعوت می شوند، باید در هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن نمره 7 را در سیستم مجموعه مؤلفه های زبان کانادایی کسب کنند.

دسته بندی اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری چیست؟

Express Entry یک سیستم مدیریت برنامه است که بر سه برنامه مهم مهاجرت اقتصادی در کانادا نظارت دارد: فدرال برنامه کارگران ماهر، کلاس تجربه کانادایی، و برنامه تجارت ماهر فدرال.

هر سه برنامه از سیستم رتبه بندی اکسپرس اینتری (CRS) برای تخصیص امتیاز به نامزدها بر اساس ویژگی های سرمایه انسانی آنها. اینها شامل تجربه کاری، سن، توانایی زبانی، شغل و موارد دیگر است.

هر فاکتوری را مورد امتیازدهی قرار می‌دهیم و نتایج آن‌ها را با هم جمع می‌کنیم تا امتیاز کلی CRS نامزدها به دست آید. سپس بر اساس امتیاز CRS، نامزدها با دیگر متقاضیان رتبه بندی می‌شوند و کسانی که امتیاز بیشتری دارند، به احتمال زیاد دعوت‌نامه برای درخواست ITA دعوتنامه اکسپرس اینتری دریافت می‌کنند.

هنگامی که یک نامزد ITA را دریافت می‌کند، او ۶۰ روز فرصت دارد تا درخواست نهایی خود را برای اقامت دائم به IRCC ارسال کند.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی